pc
Popularny prom Prins Joachim jest już w rękach nowego właściciela. Jednostka, która jeszcze niedawno realizowała rejsy w barwach Scandlines, przeszła do firmy należącej do grupy Attica.
O tym, że Prins Joachim zmieni właściciela, było wiadomo już wcześniej. Jednostka ta jeszcze do niedawna obsługiwała połączenie Rostock-Gedser. Po wejściu na tę trasę nowych promów – Berlin i Copenhagen – Prins Joachim zmienił kierunek. Na mocy warunków ustalonych już w marcu statek przeszedł w ręce European Seaways. Zmieniona została również jego nazwa. Teraz będzie pływał pod nazwą Prince.
Zgodnie z założeniami statek miał kursować na trasie pomiędzy Albanią, Grecją i Włochami. Tak miało być na początku. Teraz pojawiają się spekulacje, że jednostka zostanie przeznaczona do obsługi połączenia Algeciras-Tanger-Med w barwach Africa Morroco Link. Prom został sprzedany nowemu operatorowi za 7,5 miliona euro. Zgodnie z planem, miałby on dołączyć do nowego właściciela jeszcze przed końcem roku.
Eksperci spekulują, że w tej sytuacji naturalnym krokiem byłoby również przejęcie przez Africa Morroco Link statku Prins Frederik. Dla niego Scandlines od początku ma jednak inny plan. Ma on pozostać we flocie Scandlines i pełnić funkcję promu zastępczego. W razie konieczności, miałby służyć na trasie Gedser-Rostock albo Rodby-Puttgarden.
Prins Joachim został zbudowany w 1980 r. Ma 152 metry długości, a na pokład może przyjąć 1 100 pasażerów.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej