W związku zakończoną w 2015 r. inwestycją wydłużenia linii cumowniczej na Nabrzeżu Bytomskim, GBT jest w stanie obsłużyć statki do 15 000 DWT oraz statki do 30 000 DWT niepełne ładowne.
W grudniu 2015 r. terminal obsłużył największą jak dotąd jednostkę, MV Silvretta, o wymiarach 170,7 m długości i 27 m szerokości. Terminal załadował 13 000 ton pszenicy w 30 godzin.
GBT Sp. z o.o. powstała w wyniku zawartego porozumienia pomiędzy Malteurop Polska i Copenhagen Merchants. Grupa Malteurop jest jednym z największych producentów słodu na świecie, ze zdolnością produkcyjną ponad 2,2 miliona ton słodu rocznie. Firma jest obecna w 14 krajach Europy, Ameryce Północnej, Oceanii i Azji, posiada 27 oddziały produkcyjne.
Copenhagen Merchants jest wiodącym międzynarodowym brokerem zbóż, koncentrującym się głównie na ziarnie pochodzącym z krajów skandynawskich, Niemiec oraz Morza Bałtyckiego. CM posiada terminale przeładunkowe w Danii i Łotwie o łącznej zdolności składowania około 500 tys. ton zbóż.
Terminal usytuowany jest na Nabrzeżu Bytomskim w Porcie Gdańsk. Budowę terminala zakończono pod koniec 2012, a pierwszy załadunek statku odbył się w Styczniu 2013. GBT składa się z w pełni zautomatyzowanych magazynów płaskich i silosów o łącznej pojemności 55 tysięcy ton i systemu przeładunkowego umożliwiającego zarówno obsługę relacji importowej, jak i eksportowej. Ponadto terminal wyposażony jest w kompleksową technologię suszenia ziarna oraz czyszczalnie do wstępnego czyszczenia.
Terminal posiada nowoczesne i w pełni wyposażone laboratorium i na życzenie klientów pozwala przeprowadzenie szybkich i dokładnych analiz. Do dodatkowych usług należy również obsługa agencji shippingowej, w pełni zintegrowana z aktywnością terminala.