Zarząd Morskiego Portu Gdynia unieważnił przetarg na dzierżawę terminala. Nie wiadomo, kiedy zostanie ogłoszony nowy – donosi "Puls Biznesu".
Jak wskazuje dziennik, najkorzystniejszą ofertę na zarządzanie terminalem przez 30 lat złożyło konsorcjum związane z międzynarodowymi grupami Viterra i Copenhagen Merchants. "Rolnicy i firmy logistyczne obawiali się jednak, że globalni gracze handlowi będą dyktować im ceny oraz warunki obrotu i przeładunków towarów agro" – pisze gazeta.
Pod ich naciskiem Ministerstwa Infrastruktury już miesiąc temu zapowiedziało, że nie zgodzi się na dzierżawę przez zwycięskie konsorcjum. Jak dowiedział się "PB" politycy i rolnicy chcieli, by dzierżawcą została Krajowa Grupa Spożywcza (KGS), ale nie udało się jej porozumieć z innymi konsorcjami startującymi w przetargu.
Nie wiadomo jeszcze, kiedy zostanie ogłoszony nowy przetarg i wyłoniony długoterminowy dzierżawca gdyńskiego hubu.
mir/ wus/
Przeładunki kontenerów w Chinach w górę
Kanał Dębicki i inne projekty inwestycyjne zapewnią Portowi Szczecin nowe możliwości działania
Kongres Polskie Porty 2030. Terminalom nie brakuje wyzwań
Nie powstanie trzeci pas na Obwodnicy Trójmiasta. Ministerstwo ma inną koncepcję
Aktywna Plaża z Portem Gdynia, czyli święto siatkówki plażowej za nami
190 tys. zł na zakup drona podwodnego dla Portu Gdańsk