• <

Wynik wyszukiwania - "amoniak" - Wiadomości

W Singapurze przeprowadzono pierwsze na świecie bunkrowanie statku ciekłym amoniakiem

Firma Fortescue, we współpracy z Urzędem Morskim i Portowym Singapuru (MPA), agencjami rządowymi, instytutami badawczymi oraz partnerami branżowymi, przeprowadziła pierwsze na świecie bunkrowanie amoniakiem w połączeniu z olejem napędowym w procesie spalania jako paliwa żeglugowego na pokładzie statku Fortescue Green Pioneer pod banderą Singapuru.
17.03.2024

eSOV na prąd za 20 mln funtów z Innovate UK. Rynek potrzebuje 300 SOV. Ile zbudujemy w Polsce?

Brytyjska agencja innowacji Innovate UK przyznała 20 milionów funtów na budowę dużych statków serwisowych (SOV), które będą mogły działać przy zerowej emisji. Agencja i beneficjent twierdzą, że to pierwsza tego typu jednostka. W Polsce wciąż zastanawiamy się czy w ogóle budować SOV. Brytyjczycy zapowiadają serię zeroemisyjnych eSOV.
17.03.2024

System usuwania N2O dla statków napędzanych amoniakiem ze wsparciem japońskiego Funduszu Zielonych Innowacji

Hitachi Zosen Corporation i Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK) ogłaszają, że ich wspólnie zaproponowany projekt rozwoju reaktora N2O dla statku napędzanego amoniakiem został wybrany przez Japońską Organizację Rozwoju Nowej Energii i Technologii Przemysłowych (NEDO) jako „statek nowej generacji” oraz otrzyma wsparcie w ramach projektów z funduszu zielonych innowacji.
08.03.2024

Höegh Autoliners otrzymuje dofinansowanie budowy dwóch statków napędzanych amoniakiem

Przedsiębiorstwo żeglugowe Höegh Autoliners czyni znaczne postępy w realizacji swoich ambicji uczynienia z planowanych jednostek klasy Aurora pierwszymi na świecie statkami PCTC (Pure Car, Truck Carrier) zasilanych amoniakiem. 5 marca otrzymało prawie 14 mln dolarów (146 mln NOK) z funduszy Enova w ramach wdrażania rozwiązań zapewniających im wykorzystanie alternatywnego i zrównoważonego paliwa w dwóch swoich zaplanowanych statkach.
06.03.2024

Pierwszy kontenerowiec na amoniak będzie pływał po Morzu Północnym

Yara Eyde – tak nazywać się będzie pierwszy na świecie kontenerowiec napędzany amoniakiem. Powstanie w Chinach i docelowo będzie pływał między Norwegią i Niemcami.
16.02.2024

Amoniak przyciąga branżę żeglugową, ale naukowcy ostrzegają przed zagrożeniami z nim związanymi

Amoniak jako paliwo żeglugowe, mające na celu dekarbonizację, może zamiast tego stworzyć zupełnie nowe problemy. Pokazuje to badanie przeprowadzone przez Chalmers University of Technology w Szwecji, w którym naukowcy przeprowadzili analizy cyklu życia baterii i trzech elektropaliw, w tym amoniaku. Eutrofizacja i zakwaszenie to niektóre z problemów środowiskowych, które można przypisać stosowaniu amoniaku - podobnie jak emisje gazu rozweselającego, który jest bardzo silnym gazem cieplarnianym.
05.02.2024

Do IMO złożono wniosek dotyczący osiągnięcia zerowej emisji CO2 w żegludze. Dekarbonizację ma wesprzeć fundusz opłat

Międzynarodowa Izba Żeglugi ( International Chamber of Shipping, ICS), Wspólnota Bahamów i Republika Liberii przedstawiły Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) szczegółową propozycję dotyczącą Funduszu Żeglugi Zeroemisyjnej w celu przyspieszenia przejścia na zerową emisję do 2050 roku. Ma on zachęcać do produkcji i stosowania paliw oraz technologii morskich o zerowej emisji gazów cieplarnianych oraz zapewnić miliardy dolarów na wsparcie transformacji energetycznej w krajach rozwijających się.
01.02.2024

Masdar podpisuje z CMA CGM umowę o partnerstwie w zakresie wdrażania ekologicznych paliw dla branży morskiej

Zajmująca się rozwojem technologii odnawialnych firma ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Masdar, podpisała umowę o strategicznym partnerstwie w zakresie dostaw (Strategic Supply Partnership, SSP) z francuskim gigantem branży żeglugowej CMA CGM. Dokument obejmuje długoterminowe umowy na odbiór ekologicznych paliw morskich. Ma być to także początek mocnego partnerstwa na rzecz dekarbonizacji żeglugi dzięki czystej energii.
30.01.2024

Rekordowe zamówienia na eko statki. Porty morskie pod presją modernizowanych flot

Dekarbonizacja floty rozpędza się wraz z zamówieniami na nowe statki. I choć to w stoczniach europejskich powstaje wiele innowacyjnych konstrukcji, beneficjentami wydatków armatorów na dekarbonizację flot są stocznie azjatyckie. Głównie to chińskie i koreańskie, które otrzymują na tacy nowe technologie. Porty morskie muszą wciąż inwestować w obsługę statków zasilanych energią z nabrzeża i bunkrowanych paliwami alternatywnymi.
28.01.2024

Maersk stawia na dekarbonizacje i zamawia 10 tankowców napędzanych amoniakiem

Maersk złożył zamówienie na dziesięć dużych tankowców napędzanych pochodną wodoru amoniakiem. Projekt zostanie zrealizowany przez Hyundai Samho Heavy Industries w Korei. Jest to kolejny krok w stronę zielonej żeglugi podejmowany przez duńską firmę.
03.12.2023

Hanwha Ocean zdobywa zamówienie na największe na świecie statki do transportu amoniaku

Południowokoreańska stocznia ogłosiła, że 14 listopada uzyskała zamówienie o wartości około 500 milionów dolarów na budowę czterech bardzo dużych zbiornikowców amoniaku (Very Large Ammonia Carriers, VLAC) dla greckiego przedsiębiorstwa żeglugowego Naftomar Shipping and Trading Co. Ltd. Inc (Naftomar). Każdy statek będzie w stanie przetransportować 93 000 m3 amoniaku, będącego nadzieją dla dekarbonizacji żeglugi jako zielone paliwo.
24.11.2023

W niemieckim Porcie Duisburg zainaugurowano intermodalny korytarz wodorowy

Wydarzenie było połączone z wizytą króla Holandii Wilhelma-Aleksandra, który odbywa podróż po Nadrenii Północnej-Westfalii i zapoznaje się z działalnością firmy i instytucji w kraju, zaangażowanych w wodorowe projekty. Organizowany drogą morską transport ekologicznego surowca dla przemysłu chemicznego we współpracy m.in. z Portem Rotterdam będzie się odbywać w systemie trójmodalnym, łączącym transport żeglugowy, samochodowy i kolejowy.
23.11.2023

Ruszają prace nad pierwszym na świecie kontenerowcem napędzanym amoniakiem

Nowy kontenerowiec zaplanowany do eksploatacji w Europie ma stać się pierwszym na świecie statkiem wykorzystującym czysty amoniak jako paliwo. Yara Clean Ammonia, NorthSea Container Line i Yara International łączą siły, aby zrealizować to przedsięwzięcie. Yara Eyde będzie kursować między Norwegią a Niemcami, tworząc swoją pierwszą bezemisyjną trasę morską na kontynent.
07.11.2023

Polska grupa Respect Energy Holding planuje budowę pływającej farmy wiatrowej u wybrzeży Estonii

Grupa Kapitałowa Respect Energy ogłasza plany realizacji projektu morskiej farmy wiatrowej opartej o pływające turbiny (floating offshore) u wybrzeży Estonii. Projekt zakłada także budowę pilotażowej instalacji do produkcji wodoru i amoniaku na platformach umiejscowionych przy turbinach wiatrowych.
18.10.2023

Zielona rewolucja w shippingu nabiera tempa. 6,5 tys. statków na paliwa alternatywne w 2025 r.

Badanie Clarksons Green Technology Tracker z maja wskazuje, że armatorzy przeznaczyli znaczną kwotę inwestycji tonażowych w niskoemisyjne technologie. Statki z silnikami przystosowanymi do stosowania dwóch lub trzech rodzajów paliw są coraz powszechniej zamawiane przez operatorów i stanowią obecnie 48% całkowitego portfela zamówień. Oznacza to, że operatorzy wprowadzą w najbliższym czasie na rynek 843 statki z instalacjami LNG – wyliczyli dokładnie eksperci Clarksons.
05.09.2023

Norweska współpraca w zakresie ekologicznych napędów dla statków typu Ultramax

Norweskie firmy OSM Thome i Pherousa Green Shipping podpisały list intencyjny określający ich współpracę w zakresie serii statków Ultramax, które mają zostać zamówione przez Pherousa.
23.08.2023

Hynfra i Fidelity Group stworzą fabrykę zielonego amoniaku w Jordanii

Polska firma wodorowa Hynfra wraz z jordańską Fidelity Group utworzyły w Jordanii nową spółkę, której celem jest budowa ekologicznej fabryki amoniaku zasilanej przez instalację fotowoltaiczną o mocy 530 MW.
05.07.2023

WinGD i Mitsubishi Shipbuilding podpisują MoU dotyczące współpracy w zakresie amoniaku

Szwajcarska firma z branży morskiej energetyki WinGD oraz japoński producent statków i deweloper technologii Mitsubishi Shipbuilding Co., Ltd. podpisały protokół ustaleń (MoU) w celu nawiązania współpracy w zakresie statków napędzanych amoniakiem.
08.06.2023

Ukraina. Władze: siły rosyjskie ostrzeliwują rurociąg amoniaku w obwodzie charkowskim

Siły rosyjskie wielokrotnie ostrzeliwały rurociąg amoniaku w obwodzie charkowskim, który może mieć kluczowe znaczenie dla przedłużenia umowy umożliwiającej bezpieczny eksport zboża i nawozów z portów Morza Czarnego, powiedział we wtorek gubernator obwodu charkowskiego Ołeh Syniehubow, informuje Reuters.
07.06.2023

ABS wykorzystuje symulację i modelowanie, aby sprostać wyzwaniom związanym z bezpieczeństwem amoniaku

Towarzystwo klasyfikacyjne American Bureau of Shipping (ABS) wykorzystuje zaawansowane technologie modelowania i symulacji do opracowywania metod reagowania w sytuacjach awaryjnych, aby pomóc portom i załodze w odpowiedzi na wycieki lub rozlewy amoniaku.
21.05.2023

GIOŚ realizował kontrole w zakładach i na statkach w zakresie użycia ciężkiego oleju opałowego

W 2022 roku inspektorzy ochrony środowiska, w ramach swoich uprawnień, przeprowadzili kontrole zakładów i statków żeglugi śródlądowej. Sprawdzano zawartości siarki w ciężkim oleju opałowym oraz w oleju do silników. Przeprowadzone przez Inspekcję Ochrony Środowiska kontrole wykazały pewne uchybienia.
05.05.2023

Polsko-japońskie memorandum o współpracy w obszarze wodoru

Memorandum o współpracy w dziedzinie rozwoju technologii wodorowych, które podpisali w czwartek w Warszawie minister klimatu i środowiska Anna Moskwa oraz minister gospodarki, handlu i przemysłu Japonii Yasutoshi Nishimura.
04.05.2023

Japonia. Pierwszy transport niskoemisyjnego amoniaku

Do Japonii dotarła pierwsza dostawa certyfikowanego niskoemisyjnego amoniaku. Na potrzeby Fuji Oil Company zrealizowały ją linie Mitsui O.S.K.
22.04.2023

Anwil będzie pracował nad zielonym amoniakiem

Anwil uczestniczy w międzynarodowym projekcie HySTrAm, obejmującym technologię, która może częściowo lub w pełni zastąpić gaz ziemny w produkcji amoniaku. Zadaniem spółki jest przetestowanie opracowanych rozwiązań w warunkach rzeczywistych - podał Magazyn GO!, wewnętrzny periodyk Grupy Orlen.
14.04.2023

RWE, Lotte Chemical Corporation i Mitsubishi Corporation będą współpracować na rzecz czystego amoniaku

Trzy duże koncerny zawarły strategiczny sojusz w celu wspólnego rozwoju stabilnych i wielkoskalowych łańcuchów dostaw czystego amoniaku (zielonego i niebieskiego amoniaku) w Azji, Europie i USA.
02.03.2023

Mitsubishi Shipbuilding oczekuje na komercjalizację swojego statku do bunkrowania amoniaku

Mająca siedzibę w Jokohamie filia Mitsubishi Heavy Industries, ukończyła studium koncepcyjne statku do bunkrowania amoniaku we współpracy z INPEX Corporation. Statek będzie mógł dostarczać statkom paliwo amoniakalne, a projekt jest realizowany w związku z rosnącą popularnością amoniaku jako czystego źródła energii bez emisji CO2.
02.02.2023

Equinor i Vår Energi opuszczają projekt zakładu produkującego amoniak Barents Blue

Norweskie firmy energetyczne Equinor i Vår Energi wycofują się z prowadzonego przez Horisont Energi projektu Barents Blue, znanego również jako pierwszy w Europie zakład produkcji niebieskiego amoniaku na dużą skalę.
01.02.2023

Zielony amoniak będzie źródłem wodoru. Japoński holownik wytyczy kurs

Zielony NH3 staje się preferowanym źródłem wodoru, ale nie jest pozbawiony wyzwań, pisze Noel Tomnay, dyrektor ds. konsultingu w zakresie wodoru w firmie analityk energetyczny Wood Mackenzie. Jego zdaniem „Ponad 85% zorientowanych na eksport niskoemisyjnych projektów wodorowych planuje transport amoniaku, a nie wodoru”.
27.12.2022

Pierwsze dwa zdolne do bezzałgowych rejsów statki Ocean Infinity płyną do Norwegii

Firma Ocean Infinity zajmująca się robotyką morską odebrała dostawę pierwszych dwóch zrobotyzowanych statków, które wejdą w skład zaawansowanej technologicznie floty częściowo zautomatyzowanych jednostek nawodnych serii Armada.
06.12.2022

Reuters: Delegacje Ukrainy i Rosji spotkały się w Abu Zabi by omówić wymianę jeńców i wznowienie eksportu amoniaku

Przedstawiciele Ukrainy i Rosji spotkali się w zeszłym tygodniu w stolicy Zjednoczonych Emiratów Arabskich Abu Zabi, aby omówić kwestie wymiany jeńców oraz wznowienia eksportu rosyjskiego amoniaku - poinformowała w czwartek agencja Reutera.
24.11.2022

Reuters: Kijów proponował odblokowanie eksportu amoniaku z Rosji w zamian za oddanie jeńców

Prezydent Wołodymyr Zełenski zaproponował odblokowanie eksportu amoniaku rosyjskiego przez Ukrainę, jeśli Moskwa zwolni ukraińskich jeńców wojennych; Kreml jednak odrzucił tę propozycję - podała w piątek agencja Reutera.
16.09.2022

100 lat będzie trwała wymiana statków na jednostki korzystające z alternatywnych technologii paliwowych

W stoczniach buduje się aktualnie ponad 1 000 statków z napędem na paliwa alternatywne. Ponad połowa z nich to statki z silnikami zasilanymi gazem i systemami LNG. Tendencja do zamawiania przez operatorów dużych statków z napędem na paliwa alternatywne utrzymuje tempo.
15.09.2022

Bureau Veritas kończy nowe badania nad amoniakiem jako paliwem

Bureau Veritas, światowy lider w dziedzinie badań, inspekcji i certyfikacji, przeprowadził badanie mające na celu zmniejszenie ryzyka stosowania amoniaku jako paliwa żeglugowego, ze szczególnym uwzględnieniem mitygacji ryzyka i reagowaniu na wycieki, we współpracy z globalnym koncernem multienergetycznym TotalEnergies.
27.06.2022

Uwaga Wodór! Podcast - Projekty wodorowe w obszarze usług komunalnych. [odcinek 5]

Dzisiaj premiera piątego odcinka podcastu Uwaga wodór! Projekty wodorowe w obszarze usług komunalnych. Prowadzący Paweł Trojanowski i Jakub Pikulski, zaprosili do rozmowy eksperta inż. Wojciecha Nowaka, kierownika projektów wodorowych w Grupie Veolia.
09.05.2022

W Porcie Rotterdam powstanie terminal do importu zielonego amoniaku

Holenderskie firmy - Gasunie, HES International i Vopak - łączą siły w celu budowy terminala importowego dla nośników wodoru w porcie w Rotterdamie. Infrastruktura posłuży do rozładowywania jednostek transportujących zielony amoniak. Jest to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie importu wodoru do Europy.
20.04.2022

Zamówienia na statki zasilane paliwami alternatywnymi przeważają

Według danych Clarksons Research ponad połowa z zamówionych w I kwartale tego roku statków ma być napędzana paliwami alternatywnymi.
15.04.2022

Bornholm będzie bunkrował ekologiczne statki

W Porcie Roenne na duńskiej wyspie Bornholm na Bałtyku najpóźniej w 2025 roku pojawi się możliwość bunkrowania statków ekologicznymi paliwami.
07.04.2022

RWE zbuduje terminal w Brunsbüttel do importu zielonego amoniaku

Zaledwie niedawno podpisano porozumienie w sprawie przyspieszonej budowy pierwszego niemieckiego terminalu LNG w Brunsbüttel koło Hamburga. Niemiecki koncern RWE idzie o krok dalej. Firma chce zrealizować w najbliższej okolicy terminala kolejny projekt: terminal do importu zielonej energii, a dokładnie zielonego amoniaku.
27.03.2022

Fit For 55. Amoniak paliwem przyszłości?

Amoniak jest jednym z najbardziej obiecujących paliw przyszłości w świecie morskim, ale wprowadzenie go do miksu paliwowego nie jest proste – twierdzą eksperci DNV.
20.02.2022

Kriti Future - pierwszy na świecie tankowiec z napędem umożliwiającym wykorzystanie amoniaku

Grecki armator Avin International odebrał Suezmax Kriti Future, pierwszy na świecie tankowiec z napędem umożliwiającym wykorzystanie amoniaku. Ceremonia przekazania okrętu odbyła się w stoczni New Times Shipbuilding w styczniu br.
10.02.2022

Samochodowiec na amoniak z akceptacją klasową

Japoński projekt statku do przewożenia samochodów napędzanego amoniakiem otrzymał aprobatę ze strony towarzystwa klasyfikacyjnego ClassNK.
11.12.2021

Simon Møkster i Wärtsilä oceniają możliwości hybrydowych silników amoniak/LNG

Norweski armator Simon Møkster Shipping i fińska Wärtsilä zajmująca się innowacyjnymi technologiami w sektorze morskim, podjęły współpracę w celu przeprowadzenia studium wykonalności wykorzystania amoniaku jako głównego paliwa dla statków pomocniczych offshore w silnikach dwupaliwowych, w których paliwem alternatywnym jest LNG.
15.11.2021

NYK i partnerzy opracują statki napędzane amoniakiem

Japońska firma Nippon Yusen KK (NYK) i jej partnerzy poinformowali we wtorek, że przeprowadzą projekt demonstracyjny, aby opracować statki komercyjne wyposażone w silniki napędzane amoniakiem, by pomóc zmniejszyć emisje dwutlenku węgla w celu przeciwdziałania zmianom klimatu.
27.10.2021

Eidesvik i Wärtsilä realizują pierwszy na świecie projekt konwersji na napęd amoniakowy

Norweski armator Eidesvik Offshore podpisał umowę o współpracy z grupą technologiczną Wärtsilä na modernizację morskiego statku dostawczego (OSV). Fiński koncern zainstaluje silnik spalinowy napędzany amoniakiem wraz z wymaganym systemem bezpieczeństwa.
11.10.2021

Bariery produkcji zielonego wodoru na morzu

Zwolennicy niektórych z pierwszych morskich projektów wodorowych mają niewielką nadzieję na osiągnięcie zysku.
07.10.2021

Eko na morzach i oceanach. Dekarbonizacja transportu morskiego wyzwaniem branży morskiej

Dekarbonizacja transportu morskiego jest rzeczywistością rozgrywającą się na naszych oczach. Międzynarodowa Organizacja Morska wezwała do ograniczenia emisji gazów cieplarnianych o połowę do 2050 r. Wśród potencjalnych paliw mających doprowadzić do zeroemisyjności na morzach i oceanach jest kilku poważnych kandydatów.
05.10.2021

Pierwszy na świecie zielony terminal amoniaku zdobywa dużą dotację rządową

Azane Fuel Solutions, spółka joint venture stworzona przez firmę technologiczną ECONNECT Energy i firmę Amon Maritime specjalizującą się w projektach statków o zerowej emisji, otrzymała 8,6 mln euro od Norweskiej Inicjatywy Zielonej Platformy na dostarczanie ekologicznych rozwiązań do bunkrowania amoniaku.
05.09.2021

Euronav przedstawił projekt tankowca napędzanego amoniakiem i złożył nowe zamówienia na statki

Belgijska firma Euronav ogłosiła udział w partnerstwie w celu przyspieszenia rozwoju nowych dwupaliwowych tankowców napędzanych amoniakiem.
07.07.2021

Międzynarodowa Agencja Energetyczna: Żegludze nie uda osiągnąć zerowych emisji do 2050 roku

Żegluga jest jednym z niewielu rodzajów transportu, który nie osiąga zerowej emisji w scenariuszu zerowej emisji netto do 2050 roku opublikowanym przez Międzynarodową Agencję Energii (IEA).
20.05.2021

World Bank: Amoniak i wodór najważniejszymi paliwami w drodze do neutralności węglowej

Amoniak i wodór to neutralnie węglowo paliwa morskie, które prawdopodobnie będą najważniejsze w przyszłości – wynika z nowej serii raportów wydanych przez Bank Światowy. Według nich obecnie te dwa zielone paliwa są „najbardziej obiecujące" dla światowej żeglugi.
20.04.2021

Maersk pracuje nad projektem bunkrowania amoniaku w Porcie Singapur

Garstka czołowych firm żeglugowych z Maerskiem i Keppelem na czele połączyły siły, by stworzyć łańcuch dostaw na potrzeby bunkrowania amoniaku metodą ze statku na statek (STS) w Porcie Singapur.
11.03.2021

Maersk wspiera plan budowy dużego zakładu produkcyjnego amoniaku w Danii

Maersk znalazł się wśród grupy firm wspierających plan budowy największej w Europie fabryki amoniaku w Danii.
24.02.2021

RINA i SDARI wspólnie stworzą projekt tankowca napędzanego metanolem lub amoniakiem

Towarzystwo klasyfikacyjne RINA oraz instytut Shanghai Merchant Ship Design & Research Institute (SDARI) podpisały porozumienie JDP w celu stworzenia projektu statku z napędem na amoniak lub metanol.
15.02.2021

AMGAZ

GAZY TECHNICZNE l AKCESORIA I URZĄDZENIA SPAWALNICZE
gazy techniczne,urządzenia spawalnicze,artykuły spawalnicze,mig,tig,plazma,druty,materiały ścierne,elektrody,spawanie gazowe,spawanie elektryczne,bhp,chemia,przyłbice,tarcze,okulary,gazy specjalne,mma,mig-mag,acetylen,amoniak ciekły,tlen techniczny,mieszanki argon/co2,dwutlenek węgla,azot,czynnik chłodniczy,wiązka tlenowa,gaz formujący,gaz propan,propan-butan

Dziękujemy za wysłane grafiki.