Towarzystwo klasyfikacyjne American Bureau of Shipping (ABS) wykorzystuje zaawansowane technologie modelowania i symulacji do opracowywania metod reagowania w sytuacjach awaryjnych, aby pomóc portom i załodze w odpowiedzi na wycieki lub rozlewy amoniaku.
ABS poinformowało, że połączyło techniki modelowania i symulacji z obliczeniową dynamiką płynów (Computational Fluid Dynamics - CFD) w celu stworzenia modelu o wysokiej dokładności, zaprojektowanego do odtworzenia schematów dyspersji amoniaku w maszynowni.
W komunikacie napisano: "Korzystając z tego nowego modelu, specjaliści ABS zbadali wpływ różnych podejść wentylacyjnych na zachowanie pióropuszy amoniaku powstających w wyniku wycieków z przewodów paliwowych, ujawniając optymalne metody wentylacji pióropuszy amoniaku".
Według ABS jest to pierwszy krok w kierunku kompleksowego i szybkiego systemu reagowania w sytuacji wycieku amoniaku, zdolnego do przewidywania zachowania pióropusza i odpowiedniego kierowania służbami ratowniczymi.
Należy zauważyć, że amoniak jest postrzegany jako obiecujące rozwiązanie paliwowe dla bardziej zrównoważonego przemysłu, ale jego wysoka toksyczność stanowi wyzwanie operacyjne, zarówno na pokładzie, jak i na lądzie.
- Nasze zaawansowane podejście do symulacji i modelowania już teraz rzuca światło na unikalne zachowania tego paliwa w szeregu scenariuszy. Pozwoli to na opracowanie strategii portów, personelu i służb ratunkowych oraz umożliwi natychmiastową i świadomą reakcję na uwolnienie amoniaku - powiedział Christopher J. Wiernicki, przewodniczący, prezes i dyrektor generalny ABS.
Źródło: ABS
Equinor dba o młody drzewostan Łeby
Cadeler – solidny przychód, dużo zamówień
Konferencja Offshore Wind 2.0. Hydrotechnika dla MEW
Bureau Veritas przyznaje pierwszy na świecie certyfikat dla prototypu morskiego rozwiązania fotowoltaicznego firmy SolarDuck
Polish Offshore Wind Podcast - Zbroja Adwokaci - Sławomir Bałdyga
Najdłuższy kabel podwodny w Wielkiej Brytanii ze zgodą organów regulacyjnych na budowę