• <
nauta_2024

Wärtsilä dostarczy systemy obsługi ładunków dla statków do przewozu amoniaku, budowanych przez Hanwha Ocean

rk

21.05.2025 15:41 Źródło: Wärtsilä
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Wärtsilä dostarczy systemy obsługi ładunków dla statków do przewozu amoniaku, budowanych przez Hanwha Ocean
Fot. Hanwha Ocean

Wärtsilä Gas Solutions, część grupy technologicznej Wärtsilä, dostarczy systemy obsługi ładunków dla dwóch statków do przewozu amoniaku (Very Large Ammonia Carriers, VLAC) budowanych w południowokoreańskiej stoczni Hanwha Ocean w Geoje. Dostawa sprzętu jest zaplanowana na IV kwartał tego roku.

Statki o pojemności 88 000 m3 zostały zamówione przez japońskiego armatora. Zamówienie na systemy obsługi ładunków ma umacniać pozycję Wärtsilä jako dostawcy tego rodzaju rozwiązań i wyposażenia dla branży morskiej.

– Umożliwienie operacji żeglugowych bez emisji dwutlenku węgla jest podstawą naszej strategii. Ta umowa jest dodatkowym dowodem na ciągłą udaną realizację strategii, przy jednoczesnym wzmocnieniu naszego silnego partnerstwa z Hanwha – zaznaczył Patrick Ha, kierownik ds. sprzedaży, Wärtsilä Gas Solutions.

– Mamy dobre doświadczenia z systemami obsługi ładunków Wärtsilä. Ich wsparcie i szybka reakcja na nasze potrzeby były zawsze bardzo cenione, a ich systemy są idealnie zaprojektowane dla tych dwóch statków VLAC – przekazał Jeong Sun Lee, lider zespołu ds. projektowania podstawowego w Hanwha Ocean.

Statki VLAC są zbiornikowcami do przewozu gazu, przystosowanymi do transportu ładunków amoniaku. Z racji na to, że ten związek chemiczny ma większy ciężar, zbiorniki ładunkowe i kadłuby statków muszą zostać wzmocnione, należy też brać pod uwagę większe zanurzenie po pełnym załadowaniu.

Amoniak zyskuje na znaczeniu z racji na jego wykorzystanie w przemyśle oraz transporcie, stąd rośnie też zapotrzebowanie na statki przeznaczone do jego przewozu. Służy ono również jako paliwo, a jak wynika z ubiegłorocznego raportu DNV, światowy portfel zamówień na statki z napędem amoniakowym wynosi 27, co i tak stanowi kilkukrotny wzrost w porównaniu z zaledwie ośmioma w 2023 roku. Większość dotyczy gazowców (10) i masowców (5).

Choć amoniak jako paliwo alternatywne dopiero jest wprowadzane na rynek, wzrost zainteresowania świadczy o tym, że w 2025 roku, może nastąpić dalszy, znaczny wzrost w tym segmencie. Choć wciąż pozostaje na wczesnym etapie, stanowi to kolejny dowód na pojawienie się amoniaku na rynku paliw alternatywnych.

etmal_790x120_gif_2020
CRIST 35 LAT

Dziękujemy za wysłane grafiki.