Szwajcarska firma z branży morskiej energetyki WinGD oraz japoński producent statków i deweloper technologii Mitsubishi Shipbuilding Co., Ltd. podpisały protokół ustaleń (MoU) w celu nawiązania współpracy w zakresie statków napędzanych amoniakiem.
W ramach projektu WinGD zastosuje swoje silniki zasilane amoniakiem X-DF-A w szeregu projektów statków, a Mitsubishi zarówno zaprojektuje statki, jak i uzupełni łańcuch paliwowy swoim systemem zasilania paliwem amoniakalnym (AFSS).
- Ta współpraca da zarówno Mitsubishi, jak i WinGD ważną przewagę pierwszego gracza w stosowaniu amoniaku w silnikach jednostek pływających, aby spełnić cele IMO w zakresie dekarbonizacji. Wyznaczy to ścieżkę dla technologii nowej generacji, która będzie miała zastosowanie w szerokiej gamie statków w ciągu najbliższych dziesięcioleci - powiedział Manabu Kawakado, dyrektor Marine Engineering Centre, Mitsubishi Shipbuilding Co., Ltd.
W ramach partnerstwa WinGD opracuje silniki X-DF-A w odpowiedniej skali dla projektów statków, dostarczając Mitsubishi specyfikacje dotyczące instalacji silników i wymagań dla wszystkich pomocniczych systemów paliwowych. Mitsubishi zaprojektuje statki, określi parametry wydajności silników i będzie kontynuować rozwój istniejącego systemu AFSS do użytku z silnikami amoniakalnymi WinGD.
- Ten projekt pozwoli WinGD i Mitsubishi osiągnąć dalsze postępy we wprowadzaniu możliwości zasilania amoniakiem na statki handlowe w ustalonych przez nas ramach czasowych rozwoju dla tego paliwa. Jest to okazja do zastosowania silników X-DF-A w szerszym zakresie rozmiarów cylindrów. Naszym celem jest opracowanie możliwości zastosowania tych silników i ich krytycznych elementów paliwowych w wielu typach statków, przy jednoczesnym zachowaniu najwyższych standardów w zakresie wpływu na środowisko i bezpieczeństwa załogi na pokładzie - mówił Dominik Schneiter, wiceprezes ds. badań i rozwoju w WinGD.
Projekt rozpocznie się w trzecim kwartale tego roku, a jego harmonogram zakłada oddanie jednostek do użytku do 2027 roku.
Źródło: WinGD
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów