• <
nauta_2024

CMB.TECH i MOL podpisują przełomową umowę na dziewięć statków napędzanych amoniakiem

Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki CMB.TECH i MOL podpisują przełomową umowę na dziewięć statków napędzanych amoniakiem
Fot. CMB.TECH

Belgijska firma CMB.TECH ogłosiła podpisanie umowy z Mitsui O.S.K. Lines oraz MOL Chemical Tankers na budowę dziewięciu statków napędzanych amoniakiem. Jednostki te będą jednymi z pierwszych na świecie masowców typu Newcastlemax oraz zbiornikowców chemicznych napędzanych tym paliwem. Oczekuje się, że dostawy tych statków nastąpią w latach 2026–2029.

Ta przełomowa umowa pomiędzy MOL/MOLCT a CMB.TECH obejmuje dziewięć statków zasilanych amoniakiem. Trzy masowce Newcastlemax o nośności 210 000 DWT, które są obecnie w budowie w stoczni Qingdao Beihai, będą współwłasnością CMB.TECH i MOL oraz zostaną wyczarterowane MOL na okres 12 lat każdy. Sześć zbiornikowców chemicznych – dwa przystosowane do napędu amoniakiem i cztery „ammonia-ready” – zostało zamówionych przez CMB.TECH w stoczni China Merchants Jinling Shipyard (Yangzhou) i będą czarterowane przez MOLCT na odpowiednio 10 i 7 lat.

Dostawy statków Newcastlemax planowane są na lata 2026–2027, natomiast zbiornikowce chemiczne mają zostać dostarczone w latach 2028–2029.

– Jesteśmy dumni i zaszczyceni, że możemy podpisać tę przełomową umowę z MOL i MOLCT, jednymi z najbardziej renomowanych armatorów na świecie. MOL i CMB.TECH mają wspólną wizję dekarbonizacji przemysłu morskiego, a ta współpraca dotycząca dziewięciu statków to kluczowy krok w kierunku osiągnięcia celu branży żeglugowej, jakim jest zerowa emisja netto do 2050 roku. Dzięki tej umowie CMB.TECH zwiększa swoje portfel zamówień o 921 milionów USD (do 2,94 miliarda USD), co wyraźnie pokazuje, że nasza strategia odmładzania floty, dekarbonizacji i dywersyfikacji przynosi wymierne rezultaty – powiedział Alexander Saverys, CEO CMB.TECH.

CMB.TECH to zdywersyfikowana grupa działająca w branży morskiej, będąca liderem w dziedzinie dekarbonizacji. Dysponuje flotą ponad 160 statków pełnomorskich do transportu ładunków masowych, kontenerowców, chemikaliowców, morskich farm wiatrowych i tankowców do przewozu ropy, opracowujemy rozwiązania niskoemisyjne we wszystkich naszych działach. Skupia się na zastosowaniach morskich i przemysłowych na dużą skalę zasilanych wodorem lub amoniakiem, prezentowanych przez nasze różne marki. 

etmal_790x120_gif_2020
CRIST 35 LAT

Dziękujemy za wysłane grafiki.