AP Moller - Maersk i Port Authority of New York and New Jersey wynegocjowały umowę o przedłużeniu dzierżawy APM Terminals Elizabeth do grudnia 2062 r. Obecna umowa wygasa w 2029 r., 33-letnie przedłużenie dzierżawy otwiera drogę do dużych inwestycji infrastrukturalnych, które zwiększą przepustowość i prędkość transportu, stworzą miejsca pracy i wzmocnią gospodarkę USA. Proponowana umowa podlega głosowaniu przez władze portu 27 marca.
APM Terminals Elizabeth obecnie obsługuje ponad 25% rocznego przeładunku kontenerów w kompleksie portowym. W terminalu i spółkach bezpośrednio współpracujących jest zatrudnionych 1,1 tys. osób. Przez cały okres poprzedniej dzierżawy APM Terminals konsekwentnie inwestowało w infrastrukturę i sprzęt, w tym przeprowadzono niedawną dodatkową inwestycję w wysokości 200 milionów dolarów w modernizację terminalu.
„To przedłużenie umowy najmu będzie kolejnym kamieniem milowym dla APM Terminals, które w 2024 r. przetransportowało rekordowe wolumeny dla portu” — powiedział Henrik Kristensen, dyrektor zarządzający APM Terminals Elizabeth. „Przedłużenie umowy pozwoli nam kontynuować inwestycje w terminal, aby wspierać miejsca pracy i rozwój lokalnej gospodarki przez wiele kolejnych lat”.
APM Terminals Elizabeth, znany również jako Elizabeth Marine Terminal, jest częścią Portu Nowy Jork i New Jersey, który jest jednym z największych portów kontenerowych w Stanach Zjednoczonych. W Nowym Jorku i New Jersey przeładowuje się ok. 8 mln TEU rocznie. Za niemal połowę tej wartości odpowiada APM Terminals Elizabeth.
Planowane na najbliższe lata modernizacje obejmują optymalizację układu terminala, elektryfikację sprzętu do obsługi kontenerów i zabezpieczenie nabrzeży kontenerowych na przyszłość. Działania te będą wspierać eksport towarów na rynki zagraniczne.
„Ta przełomowa umowa z APM Terminals podkreśla zasadniczą rolę, jaką Port of New York and New Jersey będzie nadal odgrywać w napędzaniu regionalnej i krajowej gospodarki” — powiedział przewodniczący Port Authority Kevin O'Toole. „APM Terminals jest zaufanym partnerem portu od dziesięcioleci i wspólnie dążymy do naszych wspólnych celów zwiększania produktywności, wydajności i niezawodności”.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął