• <

Wynik wyszukiwania - "Yantian" - Wiadomości

Do Portu Gdynia zawijają coraz większe statki. Wczoraj z terminalu BCT wypłynął rekordzista

Port w Gdyni opuścił wczoraj kolejny rekordowy statek należący do jednego z gigantów branży żeglugowej, Mediterranean Shipping Company (MSC). Statki należące do tej firmy przybywają do Polski w ramach serwisu SWAN, łączącego chińskie porty z europejskimi.
01.03.2024

Do Portu Gdańsk pierwszy raz wpłynął kontenerowiec MSC w ramach samodzielnego serwisu Swan

W gdańskim porcie pojawił się statek MSC Ivana (IMO 9398371). Jego "wizyta" odbywa się w ramach serwisu Swan, łączącego porty chińskie z europejskimi.
18.02.2024

Do Baltic Hubu przypłynął kontenerowiec nazwany imieniem gdańskiego podróżnika

Do terminala kontenerowego Baltic Hub w Gdańsku przybił oceaniczny kontenerowiec CMA CGM Georg Forster. Nie byłoby w tym nic specjalnego, gdyby nie fakt, że statek nosi imię urodzonego pod Gdańskiem podróżnika.
14.02.2024

Ocean Network Express z nowym rekordem w transporcie kontenerowym

Mająca siedzibę w Singapurze jedna z czołowych firm branży żeglugowej pochwaliła się wyczynem jednego ze swoich najnowszych nabytków, kontenerowca ONE Inspiration. Statek przyjął na swój pokład 22 000 pełnych kontenerów, osiągając nowy rekord w kwestii załadunków.
27.12.2023

Pierwszy duży kontenerowiec na metanol bliski ukończenia. Będzie pływać z Azji do Europy

Maersk ogłosił, że pierwszy duży kontenerowiec napędzany metanolem zostanie zwodowany jeszcze tej zimy i obsługiwać będzie trasę między Azją a Europą.
08.12.2023

Hapag-Lloyd wciela do swojej floty Berlin Express. To pierwsza jednostka z najnowszej serii

Gigant branży kontenerowej oficjalnie powitał w swojej flocie pierwszy statek klasy Hamburg Express. Ma on znacząco wpłynąć na zmianę obrazu branży morskiej i towarowej, pokazując że firma również angażuje się w ich dekarbonizację oraz obniżenie emisji CO2.
03.10.2023

CMA CGM otwiera nowy serwis oceaniczny do Portu Gdańsk

Dzięki nowemu serwisowi, Port Gdańsk uzyska bezpośrednie połączenie z Busan, największym portem kontenerowym Korei Południowej i 6. największym na świecie. Pierwsze zawinięcie kontenerowca armatora CMA CGM do terminalu Baltic Hub już 15 sierpnia. Od października, statki w ramach serwisu FAL1, będą zwijały do Gdańska regularnie w cyklu cotygodniowym.
03.08.2023

ONE odbiera swój pierwszy statek o pojemności 24 000 TEU

Japan Marine United Corporation's Kure Shipyard dostarczył pierwszy z sześciu statków klasy Megamax zamówionych przez morskiego giganta przewozowego ONE, 400-metrowy ONE Innovation.
07.06.2023

MSC uruchamia bezpośrednie połączenia kontenerowe między Gdynią a portami chińskimi

Szwajcarsko-włoski armator MSC (Mediterranean Shipping Company) wznowił serwis żeglugowy Swan. Jednocześnie Gdynia zyskuje pierwsze bezpośrednie kontenerowe połączenie żeglugowe z Dalekim Wschodem.
29.05.2023

Prawdziwy kolos wśród kontenerowców! MSC odbiera swoją pierwszą jednostkę o pojemności ponad 24 000 TEU

Mediterranean Shipping Company (MSC) odebrała dziś w Chinach dostawę pierwszego kontenerowca z serii nowych, dużych jednostek transportowych. MSC Tessa jest promowany przez swoich chińskich budowniczych jako największy obecnie ukończony i dostarczony kontenerowiec na świecie o pojemności przeszło 24 116 TEU.
10.03.2023

Problemy w Szanghaju. Czy będzie kolejny kryzys łańcucha dostaw?

Restrykcje koronawirusowe oraz problemy z logistyką sprawiają, że po raz kolejny jesteśmy świadkami zatorów portowych, tym razem w porcie w Szanghaju, którego odblokowanie może zakłócić pracę amerykańskich portów.
01.06.2022

Chiny. Zmiany w polityce covidowej wpłyną na porty

Po zakończeniu tygodniowego lockdownu w Shenzhen w Chinach, ważnym węźle komunikacyjnym, przemysł i transport w mieście wrócił do pracy. Jednocześnie władze zapowiedziały, że w najbliższej przyszłości będą na podobne sytuacje reagować inaczej.
21.03.2022

Chiny znów w lockdownie. Łańcuchy dostaw zagrożone

Tydzień ma potrwać lockdown nałożony na Shenzhen, 17,5-milionowe chińskie miasto, będące ważnym centrum eksportowym. Blokada spowodowana jest falą koronawirusa. To nie jedyna część Chin zmagająca się z Covid-19.
16.03.2022

Od Ever Given do Omicrona. Podsumowanie 2021 roku w sektorze morskim

Zeszłoroczny rok był kolejnym rokiem sektora morskiego naznaczonego pandemią Covid-19. Globalny łańcuch dostaw był zaplątany niczym pajęczyna; kryzys kontenerowy, zatory portowe, restrykcje koronawirusowe sprawiły, że na brak problemów branża nie mogła narzekać.
16.01.2022

Porty i logistyka w Chinach pod presją pandemii. Drastyczne środki ostrożności ratują życie, zakłócają logistykę

Port Ningbo działa już prawie na pełnych obrotach po ostatnich zakłóceniach spowodowanych pandemią Covid. Stwierdzono jednak, że ryzyko zakłóceń w transporcie z Chin przeniosło się na Tianjin i Shenzhen. Skutki zakłóceń można obserwować na mapach ruchu statków i w serwisach informacyjnych globalnych operatorów logistycznych.
13.01.2022

Port Yantian buduje nowy terminal kontenerowy

Głębokowodny port Yantian w Shenzen w prowincji Guangdong w Chinach rozpoczął budowę nowego terminala kontenerowego.
15.12.2021

Ciemno wszędzie, głucho wszędzie. Azjatycki kryzys energetyczny zagraża łańcuchowi dostaw

Najpierw był kryzys wywołany przez pandemię koronawirusa Covid-19, potem kongestie w portach, zaś teraz do problemów gospodarki morskiej dołącza azjatycki kryzys energetyczny. Zapasy surowców energetycznych nie zostały odbudowane wystarczająco szybko, aby sprostać popytowi, co powoduje opóźnienia w globalnym łańcuchu dostaw.
27.10.2021

Koronawirus kontratakuje. Nowe ogniska w chińskich portach zagrażają łańcuchowi dostaw

Dwa największe porty świata, Ningbo-Zhoushan oraz Szanghaj doświadczają kolejnych zatorów z racji bezprecedensowej ilości statków powracających do chińskich portów, jak również kolejnych ognisk koronawirusa, wywołując spustoszenie w globalnym łańcuchu dostaw.
23.08.2021

Co ma wisieć, nie utonie. Koronawirus sposobem na chiński sukces

Początkowo przewidywano, że pandemia koronawirusa sparaliżuje gospodarkę morską Chin, będącą motorem światowego handlu. 20 miesięcy i 4 milionów zgonów później, widzimy, że przewidywania okazały się błędne, a pandemia przyniosła odwrotny skutek.
02.08.2021

MSC: Zużywamy za dużo paliwa i mamy za dużo statków

Branża żeglugi kontenerowej stanęła w obliczu bezprecedensowego kryzysu zatorów w ciągu ostatniego półtora roku, spowodowanego niedoborem siły roboczej związanym z COVID-19, a także ograniczeniami zdolności przeładunkowych, które spowodowały poważne zakłócenia w portach na całym świecie.
05.07.2021

Koronawirus w chińskich portach. Łańcuch dostaw znowu stoi w miejscu

Cały świat przygotowuje się na kolejny kryzys związany z transportem morskim, ponieważ pandemia koronawirusa w południowych Chinach zakłóca pracę portów. Skutki obecnej sytuacji znajdą swoje negatywne konsekwencje zarówno w opóźnieniach towarów importowanych z Chin, jak również ich wyższych cenach.
01.07.2021

Port Yantian zostaje ponownie otwarty po kryzysie koronawirusowym

Międzynarodowe terminale kontenerowe Yantian, które obsługują ładunki w jednym z najbardziej ruchliwych portów kontenerowych na świecie, powróciły do normalnego funkcjonowania po wybuchu kryzysu Covid-19. Masowe infekcje koronawirusem spowodowały miesięczne zakłócenia, które plątały globalne łańcuchy dostaw i doprowadziły do wzrostu stawek frachtowych.
25.06.2021

Chiny: Ogniska Covid-19 w portach windują ceny transportu, zakłócają dostawy towarów

Nowe ogniska Covid-19 w portach południowych Chin dodatkowo utrudniają logistykę i podnoszą wywindowane już przez pandemię koszty transportu, co może się przełożyć na wzrosty cen detalicznych i niedobory towarów na świecie – informują przedstawiciele branży.
17.06.2021

Zatłoczenie w portach południowych Chin pogarsza się w związku ze środkami przeciwepidemicznymi

Zatłoczenie w portach kontenerowych w południowych Chinach pogarsza się, ponieważ władze zaostrzają środki dezynfekcyjne w związku z nasileniem przypadków infekcji COVID-19, powodując największe zaległości od co najmniej 2019 roku.
14.06.2021

HMM Nuri pierwszym z megakontenerowców o wielkości 16 000 TEU od Hyundai Heavy Industries

Jednostka HMM Nuri ma długość 366 metrów, pojemność 16010 TEU, płuczki z otwartą pętlą (jak pozostałe jednostki z tej serii) oraz 1200 przyłączy (reefer plugs). Jednostki są wyposażone w nowoczesne systemy mocowania kontenerów, w tym odporne na silny wiatr, mosty mocujące.
23.03.2021

Najnowszy napędzany LNG statek CMA CGM zakończył dziewiczy rejs

Containerships Borealis, najnowsza jednostka napędzana LNG we flocie CMA CGM, wpłynęła 1 marca do terminalu Shortsea w Rotterdamie.
02.03.2021

Około 1900 kontenerów straconych podczas sztormu

Ponad 1900 kontenerów wypadło za burtę z kontenerowca ONE Apus, z powodu szalejącego sztormu na Środkowym Pacyfiku. Informację podał Chidori Ship Holding LLC oraz NYK Shipmanagement Pte Ltd, którzy zarządzają statkiem o ładowności 14 tys. TEU.
04.12.2020

COVID-19, a problemy z podmianami marynarzy

W związku z pandemią wywołaną przez koronawirusa, rządy na całym świecie zawiesiły loty międzynarodowe, zamknęły granice, porty i lotniska oraz nałożyły odpowiednie ograniczenia na cudzoziemców w celu ograniczenia rozprzestrzeniania się COVID-19. Jednym z największych wyzwań, przed którym znajduje się obecnie branża żeglugowa, jest przeprowadzanie podmian w załodze statków. Wspomniane ograniczenia bezpośrednio wpłynęły na zdolność marynarzy do podróżowania między poszczególnymi statkami, a krajem ich zamieszkania.
21.07.2020

Chińskim portom kończą się zdolności przeładunkowe z powodu testów na koronawirusa

Testowanie importowanej żywności pod kątem obecności koronawirusa prowadzi do przekroczenia limitu przepustowości niektórych głównych chińskich portów - poinformowali w tym tygodniu główni spedytorzy, ostrzegając przed dodatkowymi opłatami i możliwymi przekierowaniami do innych portów.
19.07.2020

Największy na świecie kontenerowiec zawinął do Europy

Kontenerowiec HMM Algeciras o ładowności 24 tys. TEU został w środę największą jednostką, która kiedykolwiek zawinęła do europejskiego portu.
04.06.2020

Chińskie Shenzhen chce zostać międzynarodowym centrum bunkrowania LNG

Chiny zbudują swoje pierwsze centrum bunkrowania skroplonego gazu ziemnego dla statków międzynarodowych w Shenzhen.
04.06.2020

Największy kontenerowiec świata opuścił Chiny z rekordowym ładunkiem

Południowokoreańska linia żeglugowa HMM poinformowała, że kontenerowiec HMM Algeciras opuścił port Yantian 8 maja, kierując się do Rotterdamu z 19 621 TEU załadowanymi na pokład.
12.05.2020

Chrzest największego kontenerowca na świecie w stoczni DSME

HMM, południowokoreański przewoźnik, zorganizował ceremonię chrztu pierwszego z dwunastu kontenerowców o ładowności 24 000 TEU.
23.04.2020

Największy kontenerowiec na świecie zawinął do malezyjskiego portu (wideo)

MSC Gulsun, największy kontenerowiec świata, zawinął 27 lipca do malezyjskiego portu Tanjung Pelepas (PTP). Jednostka znajduje się obecnie w czasie swojego dziewiczego rejsu.
30.07.2019

ONE odebrał siódmą magentę

Singapurski armator Ocean Network Express (ONE) odebrał kontenerowiec ONE Cygnus o ładowności 14 tys. TEU. Jednostka powstała w japońskiej stoczni Japan Marine United Corporation w Hiroshimie.
10.07.2019

ZIM rozszerzył współpracę z Maerskiem i MSC

Izraelski armator Zim Integrated Shipping Services (ZIM) dalej poszerzył swoją współpracę z członkami aliansu 2M - Maerskiem i Mediterranean Shipping Company (MSC). Dotyczy ona handlu na szlaku Azja - USA.
03.07.2019

Nowy serwis kontenerowy Chiny - Australia z sukcesem

Armatorzy Hyundai Merchant Marine (HMM), Evergreen i APL połączyły siły w uruchomieniu nowej usługi na szlaku Chiny - Australia.
04.12.2018

Spadają zarobki CMA CGM. Powodem rosnące koszty paliwa

Francuski gigant kontenerowy, CMA CGM, zanotował spadek zysku w trzecim kwartale obecnego roku, z powodu rosnących cen paliwa.
26.11.2018

Port Gdańsk otwiera biuro handlowe w Chinach

Współpraca między Chinami a Portem Gdańsk rozwija się z roku na rok. Za marketingowym sukcesem podczas tegorocznych targów branżowych CILF 2018 w Chinach, przyszedł czas na otwarcie biura handlowego Portu Gdańsk w Azji. Będzie to pierwsze przedstawicielstwo handlowe reprezentujące polski port w Kraju Środka.
03.11.2018

CMA CGM dostała pozwolenie od Unii Europejskiej na przejęcie Containerships

Francuski armator CMA CGM dostał zielone światło od Komisji Europejskiej na przejęcie fińskiej firmy Containerships.
24.10.2018

CMA CGM szuka kolejnych okazji do przejęcia mniejszych armatorów

Francuski armator kontenerowy CMA CGM szuka kolejnych okazji do przejęć na rynku kontenerowym, po tym jak jego plany fuzji z niemieckim Hapag-Lloyd nie wypaliły – donosi agencja Reuters.
18.10.2018

Chrzest kolejnego kontenerowca Hapag-Lloyd

11 września w Rotterdamie doszło do chrztu kolejnego kontenerowca armatora Hapag-Lloyd. Była to jednostka Al Jmeliyah o ładowności 15 tys. TEU.
12.09.2018

Wysoka cena paliw powodem spadku zarobku CMA CGM w 2 kwartale

CMA CGM, trzeci największy armator kontenerowy na świecie, zanotował spadek zysku o prawie 90 procent w drugim kwartale tego roku.
10.09.2018

CMA CGM dalej poszukuje nowych okazji do przejęć

Francuski armator kontenerowy CMA CGM planuje szukać kolejnych okazji do przejęć na rynku kontenerowym, po tym jak jego plany fuzji z niemieckim Hapag-Lloyd nie wypaliły – donosi agencja Reuters.
09.09.2018

Blisko przejęcia kolejnego europejskiego armatora

Francuski gigant kontenerowy CMA CGM przejmie Containerships, fińskiego armatora specjalizującego się w rynku wewnątrz-europejskim.
08.08.2018

Otworzono nowy serwis kontenerowy na szlaku Chiny - Australia

Armatorzy Hyundai Merchant Marine (HMM), Evergreen i APL połączyły siły w uruchomieniu nowej usługi na szlaku Chiny - Australia.
08.08.2018

Nowa mageneta dołącza do floty ONE

Kolejny kontenerowiec w charakterystycznym kolorze magenety dołączył do floty przewoźnika Ocean Network Express (ONE). Statek o nazwie ONE MINATO będzie pływał w ramach serwisu EC4 (East Coast 4), łączącego Azję ze wschodnim wybrzeżem USA.
26.07.2018

Armatorzy muszą dalej zmniejszać zamówienia na nowe jednostki

Przewoźnicy kontenerowi powinni ograniczyć swój apetyt na nowe statki i zwiększyć poziom złomowania, aby kontrolować obecną równowagę między popytem a podażą – czytamy w raporcie agencji AlixPartners.
24.07.2018

CMA CGM zamierza przejąć armatora Containerships

Francuski gigant kontenerowy CMA CGM przejmie Containerships, fińskiego armatora specjalizującego się w rynku wewnątrz-europejskim.
21.06.2018

Trzech armatorów otworzyło nowy serwis na szlaku Chiny - Australia

Armatorzy Hyundai Merchant Marine (HMM), Evergreen i APL połączyły siły w uruchomieniu nowej usługi na szlaku Chiny - Australia.
17.06.2018

Armatorzy muszą powstrzymać apetyt na nowe statki

Przewoźnicy kontenerowi powinni ograniczyć swój apetyt na nowe statki i zwiększyć poziom złomowania, aby kontrolować obecną równowagę między popytem a podażą – czytamy w raporcie agencji AlixPartners.
07.06.2018

Pierwsza magenta w drodze do Ameryki Północnej

Pierwsza magenta w drodze do Ameryki Północnej. Trwa dziewiczy rejs kontenerowca One Commitment, pierwszego we flocie nowego przewoźnika kontenerowego ONE (One Network Express). Statek w charakterystycznym kolorze magenta rejs rozpoczął 15 maja w Singapurze. Będzie pływał w ramach serwisu PN2, łączącego Azję z Ameryką Północną.
02.06.2018

Do Gdyni będą zawijały dwa oceaniczne kontenerowce w tygodniu! MSC przedłuża swoje serwisy

Dobre wieści dla Portu Gdynia. Jak poinformował MSC (Mediterranean Shipping Company SA), funkcjonowanie rozpoczną 2 cotygodniowe serwisy oceaniczne, dla których Gdynia będzie jednym z portów bezpośrednich zawinięć.
28.04.2018

AlixPartners: Armatorzy muszą powstrzymać apetyt na nowe statki

Przewoźnicy kontenerowi powinni ograniczyć swój apetyt na nowe statki i zwiększyć poziom złomowania, aby kontrolować obecną równowagę między popytem a podażą – czytamy w raporcie agencji AlixPartners.
12.04.2018

Armatorzy mocniej inwestują w rynek e - commerce

Francuskie CMA CGM poszło w ślady duńskiego Maerska i podpisało porozumienie o współpracy z Alibabą – największą na świecie platformą e-commerce.
10.04.2018

Ofensywa armatorów kontenerowych rozpocznie się w kwietniu

Kwiecień rozpocznie się otwarciem wielu nowych serwisów kontenerowych, co napędzi rynek czarteru tych jednostek. Przez kolejne 6 tygodni zapotrzebowanie na nowe jednostki wyniesie 360 tys. TEU.
28.03.2018

CMA CGM z dobrym wynikiem finansowym w 2017 roku

CMA CGM, trzeci armator kontenerowy na świecie, odnotował dobry wynik finansowy w 2017 r., dzięki ponad 20 proc. wzrostowi wolumenu przewiezionych kontenerów.
18.03.2018

Prawie 400-metrowy OOCL Indonesia w DCT. To już ostatni z serii największych kontenerowców świata

OOCL Indonesia w Gdańsku. Olbrzymi statek zacumował w terminalu kontenerowym DCT w środę. Pojemność tego największego kontenerowca świata to aż 21 413 TEU.
02.03.2018

Operatorzy portowi CMA CGM i COSCO stawiają na ścisłą współpracę

Operatorzy portowi należący do CMA CGM i Cosco Shipping prowadzą ściśłą współpracę, by wzmocnić swoją pozycję w utworzonym przez obie firmy aliansie Ocean Alliance. Sojusz, składający się z COSCO, CMA CGM, Evergreen i OOCL, wystartował w kwietniu zeszłego roku.
14.02.2018

Ochrzczono ostatni z serii największych kontenerowców świata. OOCL Indonesia już wkrótce zawinie do Gdańska

Chrzest ostatniego z serii gigantycznych kontenerowców. Szósty w kolejności statek otrzymał imię OOCL Indonesia w środę w południowokoreańskiej stoczni Samsung Heavy Industries. Jednostka będzie pływała w serwisie LL1, łączącym porty Dalekiego Wschodu z Gdańskiem. Wkrótce zobaczymy ją w terminalu kontenerowym DCT.
17.01.2018

Ma prawie pół kilometra długości. Piąty największy kontenerowiec świata przypłynął do Gdańska (foto, wideo)

Piąty największy kontenerowiec świata w gdańskim porcie. Ochrzczony pod koniec listopada ubiegłego roku OOCL Scandinavia dziewiczy rejs z Dalekiego Wschodu zakończył w terminalu kontenerowym DCT. Statek zostanie w Gdańsku do czwartku wieczorem.
10.01.2018

Operatorzy portowi CMA CGM i COSCO będą ściślej współpracować

Operatorzy portowi należący do CMA CGM i Cosco Shipping rozpoczęli oficjalnie współpracę, po podpisaniu umowy w Szanghaju.
23.11.2017

Alianse spowodowały przetasowania w serwisach kontenerowych

Nowe sojusze armatorskie spowodowały mnóstwo przetasowań w serwisach na całym świecie. Najbardziej na tym skorzystało część azjatyckich i europejskich portów.
20.11.2017

Czwarty największy kontenerowiec świata zawinął do terminalu DCT

OOCL United Kingdom już w Gdańsku. Czwarty największy kontenerowiec świata, którego chrzest odbył się niecałe dwa miesiące temu, zacumował w DCT w środę. To jego pierwsza podróż z Azji do Europy.
16.11.2017

Trzeci największy kontenerowiec świata zawinął do Gdańska

Trzeci największy kontenerowiec świata w Gdańsku. OOCL Japan zacumował w terminalu kontenerowym DCT w czwartek. Zanim jednostka po raz pierwszy przypłynęła do Polski, nie obyło się bez przeszkód.
02.11.2017

Drugi największy kontenerowiec świata zacumował w Gdańsku. Niesamowity widok (wideo)

OOCL Germany już w Gdańsku. Drugi największy kontenerowiec świata zacumował w terminalu kontenerowym DCT w środę rano. Jego pojemność to aż 21 413 TEU.
11.10.2017

Drugi na świecie gigant zawinie do DCT

Ma 21 413 TEU i jest drugim największym kontenerowcem we flocie OOCL (Orient Overseas Container Line) oraz na świecie. To OOCL Germany, który w środę (11.10) zawinie do gdańskiego DCT.
09.10.2017

CMA CGM będzie współpracował z gigantem rynku e-commerce

Francuskie CMA CGM poszło w ślady duńskiego Maerska i podpisało porozumienie o współpracy z Alibabą – największą na świecie platformą e-commerce.
29.09.2017

Już dwutysięczny neopanamax przekroczył Kanał Panamski

15 miesięcy po inauguracji rozbudowy Kanału Panamskiego przez ten obiekt przepłynął dwutysięczny neopanamax.
27.09.2017

Ochrzczono kolejny gigantyczny kontenerowiec. Statek będzie regularnie zawijał do Gdańska

Chrzest OOCL Japan. Uroczystość nadania imienia jednostce odbyła się w piątek w stoczni Samsung Heavy Industries w Korei Południowej. To trzeci gigantyczny kontenerowiec we flocie OOCL (Orient Overseas Container Line). Statek, podobnie jak jego siostrzane jednostki, będzie pływał w serwisie LL1, łączącym porty Dalekiego Wschodu z Gdańskiem.
04.09.2017

Nowe alianse kontenerowe namieszały na rynku portowym

Nowe sojusze armatorskie spowodowały mnóstwo przetasowań w serwisach na całym świecie. Najbardziej na tym skorzystało część azjatyckich i europejskich portów.
04.09.2017

Chrzest kolejnego kontenerowego giganta. W październiku zobaczymy go w Gdańsku

Ma 21 413 TEU i jest drugim największym kontenerowcem we flocie OOCL (Orient Overseas Container Line) oraz na świecie. To OOCL Germany. Chrzest jednostki odbył się w środę w stoczni Saqmsung Heavy Industries w Korei Południowej. W październiku statek zawinie do DCT.
23.08.2017

Do Gdańska zawinął największy kontenerowiec świata. Byliśmy na pokładzie (foto, wideo)

OOCL Hongkong już w DCT. Największy kontenerowiec świata zacumował w środę przy nabrzeżu T2. Na pokładzie jednostki, która odbywa obecnie dziewiczy rejs, zmieści się 21 413 kontenerów 20-stopowych.
28.06.2017

Największe kontenerowce świata raz w tygodniu będą wpływały do gdańskiego portu (foto, wideo)

CSCL Arctic Ocean w terminalu kontenerowym DCT. Jeden z największych kontenerowców na świecie o pojemności około 19 000 TEU zacumował przy nabrzeżu T2 we wtorek wieczorem. Jednostka dotarła do gdańskiego portu w ramach rozpoczętej właśnie współpracy z Ocean Alliance – największym aliansem kontenerowym świata. Pozostanie tam do czwartku.
18.05.2017

Największy na świecie kontenerowy serwis żeglugowy rozpoczął funkcjonowanie w Porcie Gdańsk

Zapowiadane od kilku miesięcy pierwsze zawinięcie kontenerowego aliansu żeglugowego stało się faktem w dniu 9 maja. Tego dnia do terminalu kontenerowego DCT zawinął statek oceaniczny OOCL Tianjin inaugurując kolejne regularne połączenie kontenerowe Gdańska z Azją.
10.05.2017

Największy kontenerowiec świata wypłynął w dziewiczy rejs do Europy

MOL Triumph, największy na świecie kontenerowiec, wypłynął w pierwszy rejs z Azji do Europy. Do eksploatacji nowoczesna jednostka została oddana w ubiegłym miesiącu.
07.04.2017

Poznajmy największe porty i terminale kontenerowe z każdego kontynentu: Azja, cz. 1 (foto)

Wraz z rozwojem popularności przewozu drobnicy w kontenerach na świecie pojawiło się mnóstwo terminali przeznaczonych tylko do obsługi tych ładunków. Dziś przyjrzymy się światowym liderom z Azji. Przez ostatnie 20 lat to porty z tego regionu stały się największymi światowymi centrami przeładunku kontenerów, dzięki szybkiemu rozwojowi azjatyckich tygrysów.
04.04.2017

CMA CGM drugim armatorem współpracującym z gigantem rynku e-commerce

Francuskie CMA CGM poszło w ślady duńskiego Maerska i podpisało porozumienie o współpracy z Alibabą – największą na świecie platformą e-commerce.
16.02.2017

Alians G6 wycofuje część serwisów do Europy

Sojusz armatorów G6 wprowadzi kolejne zmiany na szlaku Azja-Europa. Powodem tej decyzji jest wciąż mały popyt na przewozy kontenerów na tej trasie.
06.06.2016

Mieści prawie 20 tys. kontenerów na pokładzie. Rekordowy kontenerowiec już w Gdańsku

W czwartek, 2 czerwca do terminalu kontenerowego DCT Gdańsk wpłynął rekordowy kontenerowiec – MSC Maya. Jednostka wyróżnia się największą wsród eksploatownych kontenerowców ładownością wynoszącą 19 224 TEU. Statek mierzy 396 metrów długości, 59 metrów szerokości, 16 metrów zanurzenia a jego pokład jest wielkości czterech boisk piłkarskich.
02.06.2016

Największy kontenerowiec na świecie wpłynie do terminalu DCT

Już 2 czerwca do terminalu kontenerowego DCT Gdańsk wpłynie największy w tej chwili kontenerowiec na świecie – MSC Maya.
31.05.2016

Pierwszy gigantyczny kontenerowiec u wybrzeży USA

MV CMA CGM Benjamin Franklin, należący do francuskiego armatora CMA CGM, zawinął w sobotę do portu Los Angeles. To pierwsze w historii zawiniecie kontenerowca o pojemności 18000 TEU do wybrzeża Stanów Zjednoczonych.
26.12.2015

Historyczne zawinięcie gigantycznego kontenerowca do USA

Francuski armator CMA CGM ogłosił w tym tygodniu, że jego nowy statek MV CMA CGM Benjamin Franklin, odbędzie inauguracyjny rejs do portu Los Angeles, do którego zawinie 26 grudnia. Natomiast 31 grudnia zacumuje w porcie w Oakland. To pierwsze w historii zawiniecie kontenerowca o pojemności 18000 TEU do wybrzeża Stanów Zjednoczonych.
18.12.2015

Już 12 portów azjatyckich w ofercie ROHLIG SUUS Logistics

ROHLIG SUUS Logistics od kliku lat obsługuje bezpośrednie linie drobnicowe obejmujące główne porty w południowej i wschodniej Azji. Obecnie firma z sukcesem rozwija także serwisy drobnicowe z mniejszych portów azjatyckich, dążąc do objęcia lidera w tym obszarze.
04.11.2015

Już piąty armator zawinął do Gdańska w ramach aliansu G6

Do DCT Gdańsk zawinął piąty statek w ramach aliansu G6 - kontenerowiec APL Changi. Statek mierzy 369 metrów długości i 51 metrów szerokości. Należy do amerykańskiego armatora APL, został zbudowany w 2013 roku.
09.09.2015

Kolejny armator aliansu G6 w DCT

Do DCT Gdańsk zawinął czwarty statek w ramach aliansu G6 - kontenerowiec NYK Hyperion. Statek mierzy 366 metrów długości i 48 metrów szerokości. Należy do amratora NYK Line (Nippon Yusen Kaisha), został zbudowany w 2014 roku pływa i posiada 13 000 TEU pojemności.
01.09.2015

Kolejny statek Aliansu G6 zawinął do DCT Gdańsk

Dziś (25.08) nad ranem do DCT Gdańsk zawinął kolejny statek w ramach Aliansu G6. Kontenerowiec Hyundai Drive, należący do armatora Hyundai Merchant Marine, mierzy 366 m długości i 48 m szerokości. Zbudowany został w 2014 roku pływa i posiada 13 000 TEU pojemności.
25.08.2015

Pierwszy statek aliansu G6 zawinął do DCT Gdańsk [wideo]

Wczoraj byliśmy świadkami pierwszej wizyty kontenerowca wpływającego do terminalu DCT Gdańsk w ramach Aliansu G6. Inauguracyjną jednostką okazał się Hongkong Express, należący do armatora Hapag-Lloyd. Statek mieszczący ponad 13 000 TEU (kontenerów 20-stopowych) i mający długość 367 m wpłynął do terminalu we wtorek ok. godz. 18.
11.08.2015

Hamburg Süd w DCT Gdańsk

Terminal kontenerowy DCT Gdańsk nawiązał współpracę z linią Hamburg Süd. Pierwsze kontenery tego armatora zostały przeładowane w DCT Gdańsk w poniedziałek.
23.07.2015

Nowy klient w DCT Gdańsk. Do terminalu będą zawijać kontenery UASC

Terminal kontenerowy DCT Gdańsk rozpoczął współpracę z nową linią żeglugową - United Arab Shipping Company (UASC). Pierwsze kontenery UASC zostały obsłużone w środę, 15 lipca.
15.07.2015

Alians G6 rozpoczyna zawinięcia do Gdańska. Port na światowych mapach konternerowych

Na początku sierpnia tego roku, w Gdańsku zainicjowany zostanie kolejny regularny oceaniczny serwis kontenerowy na trasie Gdańsk - Azja, który obsługiwany będzie w głębokowodnym terminalu DCT Gdańsk. Gdański port zyskuje na znaczeniu na światowych mapach kontenerowych.
23.06.2015

Serwis oceaniczny Aliansu G6 wchodzi na Bałtyk

Członkowie Aliansu G6: APL, Hyundai Merchant Marine (HMM), Mitsui O.S.K. Lines (MOL), Hapag-Lloyd, Nippon Yusen Kaisha (NYK) oraz Orient Overseas Container Line (OOCL) podjęli decyzję o przedłużeniu serwisu Loop 7 Azja-Europa na Morze Bałtyckie.
22.06.2015

Giganci rynku w Porcie Gdańsk

Wszystko wskazuje na to, że rok 2015 będzie nie mniej interesującym i obiecującym w Porcie Gdańsk, co rekordowy rok 2014.
27.02.2015

CSCL GLOBE zawija do Hamburga – Chiny najważniejszym partnerem handlowym w przewozach kontenerowych

CSCL GLOBE to pierwsza jednostka o pojemności 19.100 TEU jaki był odprawiany w hamburskim porcie. To obecnie największy statek kontenerowy na świecie, a obsługuje serwis liniowy na szlaku pomiędzy Europą a Azją. Chiny w tym roku ugruntują swoją pozycję najbardziej znaczącego partnera handlowego Hamburga w przewozach kontenerowych. Po zakończeniu szacowania wyników przeładunku w roku 2014 Hafen Hamburg Marketing jest przekonany, że poziom 3 milionów TEU w przewozach kontenerowych z Chinami jest możliwy do osiągnięcia
16.01.2015

Największy kontenerowiec świata zawitał do pierwszego portu w Wielkiej Brytanii

CSCL Globe, największy kontenerowiec świata, zawinął do portu Felixstowe. Jednostka o długości 400m, szerokości 58,6m oraz głębokości 30,5m ma wielkość 4 boisk piłkarskich i ładowność nominalną 19,000 TEU.
08.01.2015

Najszybciej z Szanghaju do Poznania – ROHLIG SUUS uruchomił nową linię drobnicową

ROHLIG SUUS Logistics, prawdziwie kompleksowy operator logistyczny, wzbogaca sieć połączeń drobnicowych z Dalekim Wschodem, uruchamiając najszybszą na rynku, bezpośrednią linię drobnicową z Szanghaju do Poznania.
14.11.2014

W cieniu P3

Zatwierdzenie przez organy antymonopolowe kolejnych krajów aliansu przewoźników morskich znanego pod nazwą P3 z pewnością wpłynie na niezależnych przewoźników. Coraz głośniej mówi się o możliwych jego negatywnych skutkach.
20.03.2014

Hongkong - Gdańsk. Nowe połączenie morskie w ofercie ROHLIG SUUS Logistics

ROHLIG SUUS Logistics uruchomił kolejną, bezpośrednią linię drobnicową do Gdańska, obejmującą 7 portów w południowo-zachodnich Chinach. Przesyłki są konsolidowane w Hongkongu.
30.01.2014

Nowe połączenie morskie Hongkong-Gdańsk operatora RSL

Rohlig Suus Logistics uruchomił bezpośrednią linię drobnicową z Hongkongu do Gdańska, obejmującą także sześć portów w południowo-zachodnich Chinach.
31.12.2013

Piechociński: Triple-E w Gdańsku - wydarzenie dla całej gospodarki

To najważniejsze wydarzenie nie tylko dla gospodarki morskiej, ale i całej gospodarki - ocenił w czwartek wicepremier, minister gospodarki Janusz Piechociński po wizycie na Triple-E, największym kontenerowcu na świecie, który cumuje w terminalu DCT w Gdańsku.
23.08.2013

Maersk McKinney Moller w DCT Gdańsk - relacja GospodarkaMorska.TV

Długo wyczekiwany i od dawna zapowiadany gigant Triple E duńskiego armatora Maersk w środę 21 sierpnia wpłynął do Głębokowodnego Terminala Kontenerowego DCT w Gdańsku.(wideo)
22.08.2013

Do Gdańska ma przypłynąć największy kontenerowiec świata

Największy statek świata o długości 400 metrów ma zacumować w środę w terminalu kontenerowym DCT w porcie w Gdańsku. Jednostka przypłynie do Polski podczas swojego pierwszego rejsu z Korei. Armatorem jest operator kontenerowy Maersk Line.
20.08.2013

Olbrzymi kontenerowiec MOL Comfort przełamał się na dwie części na Morzu Arabskim.[zdjęcia]

17 czerwca 2013 kontenerowiec MOL Comfort przełamał się na pół na Morzu Arabskim. Obie części statku odzielnie dryfują po morzu. Możliwe, że dojdzie do próby zholowania ich do brzegu. Z niewyjaśnionych przyczyn statek przełamał się na dwie części około 840 mil morskich na zachód od Bombaju. W akcji ratunkowej wzięły udział trzy statki MV Hanjin , MV Zim i MV Yantian Express. 26 osobowa załoga została uratowana. Na morzu arabskim panowały trudne warunki pogodowe, wysokość fal dochodziła do 6 metrów.
18.06.2013

Alians G6 uruchamia sześć nowych pętli

Sześciu armatorów, wchodzących w skład Aliansu G6 ogłosiło dziś nowa siatkę połączeń oceanicznych. Sojusz wprowadza do oferty sześć nowych pętli. Cześć połączeń jest modyfikacją dotychczasowych indywidualnych serwisów członków sojuszu, jedno zaś –zupełnie nową inicjatywą.
19.03.2013

APL Temasek pierwszy statek o ładowności 14,000 TEU w flocie APL 15 marca wypływa z Azji do Europy

APL odebrał jednostkę "APL Temasek" , pierwszy z serii dziesięciu kontenerowców o max ładowności 14000-TEU zbudowany przez Hyundai Samho Heavy Industries, Ltd. Statki te będą w APL największe i najbardziej oszczędne w eksploatacji, pomogą zmniejszyć koszty operacyjne oraz zaspokoją przyszłe potrzeby rozwojowe i zastąpią starsze, mniejsze jednostki. Po dostarczeniu nowych statków APL będzie bardziej efektywne i zwiększy jakość swoich usług. Statki są zaprojektowane w celu oszczędzania paliwa i zmniejszenia wpływu na środowisko.
14.03.2013

5 urodziny „DCT Gdańsk”. Kalendarium sukcesu.

Prawdziwa magia dat. Ich przegląd obrazuje nie tylko dynamikę rozwoju obsługi kontenerów w gdańskim porcie, ale i determinację ludzi, którzy docenili przyszłość nowej technologii transportu morskiego.
23.10.2012

Maersk Line ogłasza sukces serwisu Daily Maersk

Serwis Daily Maersk, uruchomiony rok temu - zgodnie z zapewnieniami armatora - 98,5 proc. ładunków dostarcza na czas. “Rok później klienci doceniają korzyści. Absolutna niezawodność pozwala im na optymalizację łańcucha transportowego.” – pisze Maersk Line.
25.09.2012

Nowe serwisy drobnicowe z Chin do Polski

Rohlig Suus Logistics uruchomił dwa równoległe serwisy drobnicowe typu LCL z Chin do Polski.
11.05.2012

Maersk wprowadza rewolucyjną usługę Daily Maersk

Możliwość codziennego wysyłania towarów z jednego z czterech portów w Azji z gwarancją terminowego dostarczenia do jednego z trzech europejskich punktów docelowych to największa zaleta innowacyjnej usługi Daily Maersk. Nowe rozwiązanie w znaczący sposób przyczyni się do podniesienia jakości całej sieci transportu morskiego Maersk Line, w tym również połączenia żeglugowego z Gdańskiem.
25.11.2011

Maersk w Porcie Gdańsk- zmiana geografii i nowe trendy transportu kontenerów na Bałtyku

Na wspólnej z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk SA konferencji, zorganizowanej 17 listopada br. na pokładzie zacumowanego w DCT "Ebba Maersk", nowy szef regionu Europy Środkowo-Wschodniej Maersk Polska Sp. z o.o. Thomas Bagge zaprezentował kolejny zamysł powiększenia udziału swojej floty kontenerowej w obsłudze azjatycko-europejskiej wymiany towarowej.
22.11.2011

Nowe spojrzenie na przewozy kontenerowe

17 listopada br. - postój przy nabrzeżu gdańskiego DCT jednego z największych kontenerowców świata Ebba Maersk (15 500 TEU), stał się okazją do prezentacji wobec zgromadzonego na statku gremium prasowego, nowej, wychodzącej naprzeciw oczekiwaniom kontrahentów polityki przewozowej Firmy Maersk w jej skali globalnej - czyli w przewozie kontenerów między portami Azji, a portami europejskimi. Nowe spojrzenie Firma nazwała "konceptem absolutnej niezawodności".
21.11.2011

Będziemy się rozwijać w Regionie Morza Bałtyckiego...

17 listopada 2011 na statku Maersk Ebba w DCT Gdańsk odbyła się konferencja prasowa z Thomasem Bagge, prezesem Maersk Polska.
18.11.2011

DCT Gdańsk wyróżniony w konkursie „Pomorski Pracodawca 2010”

W dniu 11 stycznia 2011 roku terminal DCT Gdańsk otrzymał szczególne wyróżnienie w konkursie na najlepszego pomorskiego pracodawcę roku 2010.
18.01.2011

DCT Gdańsk jeszcze bliżej Azji

DCT Gdańsk, jedyny terminal kontenerowy w Polsce obsługujący zawinięcia statków oceanicznych umacnia swoją pozycję bałtyckiego hub’u kontenerowego.
27.08.2010

DCT Gdańsk wita 2010 rok stając się nowym hubem dla całego regionu Morza Bałtyckiego

W dniu 4 stycznia 2010 r. do DCT Gdańsk zawinął największy kontenerowiec, jaki kiedykolwiek gościł w polskich portach. Statek Maersk Taikung (8200 TEU, długość 332 m, szerokość 43,2 m, zanurzenie 14,5 m) przybył tu bezpośrednio z Dalekiego Wschodu. Od stycznia 2010 r., statki klasy post-Panamax obsługujące serwis AE10 Maersk Line z Chin będą zawijały do DCT Gdańsk w każdy poniedziałek przywożąc tu ładunki na rynek polski, rosyjski i fiński.
19.01.2010

DCT GDAŃSK

DCT Gdańsk staje się hubem dla całego regionu Morza Bałtyckiego
07.12.2009

Dziękujemy za wysłane grafiki.