PMK
CMA CGM, trzeci armator kontenerowy na świecie, odnotował dobry wynik finansowy w 2017 r., dzięki ponad 20 proc. wzrostowi wolumenu przewiezionych kontenerów.
Francuski przewoźnik poinformował w piątek, że całkowita liczba przetransportowanych towarów w 2017 r. wzrosła do 19 milionów kontenerów, co oznacza wzrost o 21 proc. w porównaniu do 2016 r.
W 2017 roku wzrosły także przychody armatora, osiągając 21,1 mld dolarów, co stanowiło gwałtowny wzrost o 32 proc. w porównaniu do 2016 r.. Dzięki rosnącym stawkom przewozowym w ciągu ostatniego roku, średni przychód za transport TEU wzrósł o 9% w porównaniu do 2016 roku. Firma powiedziała, że rok 2017 był pierwszym w historii, gdy roczny przychód przekroczył 20 miliardów dolarów.
Ogólnie CMA CGM odnotowało zysk netto w wysokości 701 milionów dolarów w ubiegłym roku, przywracając spółkę do rentowności po stracie w wysokości 452 milionów dolarów w 2016 roku.
- Odnotowaliśmy doskonałe wyniki w zeszłym roku, pokazując ponownie znaczenie dobrej strategii i dyscypliny operacyjnej. Kwartał po kwartale, CMA CGM wykazuje zdolność do przewyższania swoich konkurentów, a obecny wynik finansowy potwierdza pozycję naszej grupy jako wiodącego gracza w branży przewozów kontenerowych – powiedział Rodolphe Saadé, prezes CMA CGM.
CMA CGM od paru lat mocniej inwestuje w chiński rynek logistyczny. W tym roku armator podpisał porozumienie o współpracy z Alibabą – największą na świecie platformą e-commerce.
Dzięki temu towary zamówione przez platformę OneTouch chińskiego koncernu znajdą się na pokładzie kontenerowców tych firm pływających na szlakach Azja-Morze Śródziemne oraz Azja-Adriatyk.
Pozwoli to chińskim eksporterom ominąć udział spedytorów w transporcie towarów z chińskiego Qingdao, Szanghaju, Ningo i Yantian do śródziemnomorskich portów w Barcelonie i Walencji i adriatyckich portów w Rijece, Koprze, Trieście i Wenecji.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody