PMK
Francuskie CMA CGM poszło w ślady duńskiego Maerska i podpisało porozumienie o współpracy z Alibabą – największą na świecie platformą e-commerce.
Dzięki temu towary zamówione przez platformę OneTouch chińskiego koncernu znajdą się na pokładzie kontenerowców tych firm pływających na szlakach Azja-Morze Śródziemne oraz Azja-Adriatyk.
Pozwoli to chińskim eksporterom ominąć udział spedytorów w transporcie towarów z chińskiego Qingdao, Szanghaju, Ningo i Yantian do śródziemnomorskich portów w Barcelonie i Walencji i adriatyckich portów w Rijece, Koprze, Trieście i Wenecji.
Te dwie umowy z pewnością dodadzą oliwy do ognia w dyskusji o cyfryzacji spedycji morskiej oraz potencjalnemu zagrożeniu tradycyjnych dostawców usług transportowych przez platformy e-commerce.
- Dla CMA CGM to kolejny krok w kierunku zadowolenia naszych klientów i wprowadzenia branży w cyfrowy świat – czytamy w oświadczeniu spółki.
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali