• <
gryfia_70lat

Zatłoczenie w portach południowych Chin pogarsza się w związku ze środkami przeciwepidemicznymi

14.06.2021 12:18 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Zatłoczenie w portach południowych Chin pogarsza się w związku ze środkami przeciwepidemicznymi

Partnerzy portalu

Zatłoczenie w portach południowych Chin pogarsza się w związku ze środkami przeciwepidemicznymi - GospodarkaMorska.pl
Fot. IMO

Zatłoczenie w portach kontenerowych w południowych Chinach pogarsza się, ponieważ władze zaostrzają środki dezynfekcyjne w związku z nasileniem przypadków infekcji COVID-19, powodując największe zaległości od co najmniej 2019 roku.

Ponad 150 przypadków koronawirusa zostało zgłoszonych w prowincji Guangdong, kluczowym centrum produkcyjnym i eksportowym w południowych Chinach, co skłoniło władze lokalne do wzmożenia działań prewencyjnych i kontrolnych, które ograniczyły zdolności przeładunkowe w portach.

Porty w Guangdong, w tym Yantian, Shekou, Chiwan i Nansha, wydały w tym tygodniu zawiadomienia o zawieszeniu wejścia statków do portów bez wcześniejszej rezerwacji i przyjmą tylko rezerwacje na kontenery eksportowe w ciągu trzech do siedmiu dni przed przybyciem statków.

Duże firmy żeglugowe ostrzegały klientów o opóźnieniach statków, zmianach w harmonogramach zawinięć do portów oraz o możliwości całkowitego pominięcia niektórych portów.

Ocean Network Express (ONE) poinformował w środowym komunikacie, że międzynarodowy terminal kontenerowy Yantian nadal działa poniżej przepustowości z powodu ograniczeń w pracy związanych z COVID, podczas gdy zatłoczenie terminali kontenerowych w Shekou i Chiwan wzrosło do ponad 90% przepustowości.

Stawki frachtowe dalej rosną

Wiodąca na świecie linia kontenerowa Maersk w czwartek wydłużyła czas przewidywanych opóźnień w Yantian do 16 dni z 14 dni wcześniej.

Według danych Refinitiv od piątku ponad 50 kontenerowców czeka na zacumowanie w zewnętrznej delcie Rzeki Perłowej, gdzie znajdują się porty.

Eksporterzy twierdzą, że wpływ był jak dotąd ograniczony, ponieważ opóźnienia w załadunku i powolne dostawy utrudniały łańcuchy logistyczne od początku pandemii COVID-19.

- Zasadniczo mieliśmy podobne doświadczenia w zeszłym roku, więc mamy doświadczenie w reagowaniu, tylko wzrost kosztów transportu jest naprawdę zdumiewający. Opłaty za fracht znajdują odzwierciedlenie we wzroście kosztów materiałów, które już wzrosły o około 15-30% – powiedział kierownik sprzedaży w firmie produkującej kable elektroniczne w Shenzhen, dużym mieście produkcyjnym w Guangdong niedaleko Hongkongu.

Stawki frachtu kontenerowego z Chin do Europy wzrosły w tym tygodniu do rekordowego poziomu 11 037 dolarów za kontener o długości 40 stóp, spowodowane wąskimi gardłami w łańcuchu dostaw spowodowanym wzrostem popytu na towary konsumpcyjne i pewnymi efektami domina, gdy kontenerowiec zablokował Kanał Sueski w marcu.


Partnerzy portalu

port_gdańsk_bezpieczny_port_dla_biznesu_black_390x100_2020
okmarit_390x100_gif_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.