• <
port_szczecin_1100x200_2021_top_porty

Zatłoczenie w portach południowych Chin pogarsza się w związku ze środkami przeciwepidemicznymi

14.06.2021 12:18 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Zatłoczenie w portach południowych Chin pogarsza się w związku ze środkami przeciwepidemicznymi
Zatłoczenie w portach południowych Chin pogarsza się w związku ze środkami przeciwepidemicznymi - GospodarkaMorska.pl
Fot. IMO

Zatłoczenie w portach kontenerowych w południowych Chinach pogarsza się, ponieważ władze zaostrzają środki dezynfekcyjne w związku z nasileniem przypadków infekcji COVID-19, powodując największe zaległości od co najmniej 2019 roku.

Ponad 150 przypadków koronawirusa zostało zgłoszonych w prowincji Guangdong, kluczowym centrum produkcyjnym i eksportowym w południowych Chinach, co skłoniło władze lokalne do wzmożenia działań prewencyjnych i kontrolnych, które ograniczyły zdolności przeładunkowe w portach.

Porty w Guangdong, w tym Yantian, Shekou, Chiwan i Nansha, wydały w tym tygodniu zawiadomienia o zawieszeniu wejścia statków do portów bez wcześniejszej rezerwacji i przyjmą tylko rezerwacje na kontenery eksportowe w ciągu trzech do siedmiu dni przed przybyciem statków.

Duże firmy żeglugowe ostrzegały klientów o opóźnieniach statków, zmianach w harmonogramach zawinięć do portów oraz o możliwości całkowitego pominięcia niektórych portów.

Ocean Network Express (ONE) poinformował w środowym komunikacie, że międzynarodowy terminal kontenerowy Yantian nadal działa poniżej przepustowości z powodu ograniczeń w pracy związanych z COVID, podczas gdy zatłoczenie terminali kontenerowych w Shekou i Chiwan wzrosło do ponad 90% przepustowości.

Stawki frachtowe dalej rosną

Wiodąca na świecie linia kontenerowa Maersk w czwartek wydłużyła czas przewidywanych opóźnień w Yantian do 16 dni z 14 dni wcześniej.

Według danych Refinitiv od piątku ponad 50 kontenerowców czeka na zacumowanie w zewnętrznej delcie Rzeki Perłowej, gdzie znajdują się porty.

Eksporterzy twierdzą, że wpływ był jak dotąd ograniczony, ponieważ opóźnienia w załadunku i powolne dostawy utrudniały łańcuchy logistyczne od początku pandemii COVID-19.

- Zasadniczo mieliśmy podobne doświadczenia w zeszłym roku, więc mamy doświadczenie w reagowaniu, tylko wzrost kosztów transportu jest naprawdę zdumiewający. Opłaty za fracht znajdują odzwierciedlenie we wzroście kosztów materiałów, które już wzrosły o około 15-30% – powiedział kierownik sprzedaży w firmie produkującej kable elektroniczne w Shenzhen, dużym mieście produkcyjnym w Guangdong niedaleko Hongkongu.

Stawki frachtu kontenerowego z Chin do Europy wzrosły w tym tygodniu do rekordowego poziomu 11 037 dolarów za kontener o długości 40 stóp, spowodowane wąskimi gardłami w łańcuchu dostaw spowodowanym wzrostem popytu na towary konsumpcyjne i pewnymi efektami domina, gdy kontenerowiec zablokował Kanał Sueski w marcu.


Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 35101,00 $ tona 1,01% 23 lip
 Cynk 2944,00 $ tona 0,82% 23 lip
 Aluminium 2492,00 $ tona 1,76% 23 lip
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.