• <
port_rezerwa_mega_1100_200

Mieści prawie 20 tys. kontenerów na pokładzie. Rekordowy kontenerowiec już w Gdańsku

Paweł Kuś

02.06.2016 21:00 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Mieści prawie 20 tys. kontenerów na pokładzie. Rekordowy kontenerowiec już w Gdańsku
Mieści prawie 20 tys. kontenerów na pokładzie. Rekordowy kontenerowiec już w Gdańsku - GospodarkaMorska.pl

W czwartek, 2 czerwca do terminalu kontenerowego DCT Gdańsk wpłynął rekordowy kontenerowiec – MSC Maya. Jednostka wyróżnia się największą wsród eksploatownych kontenerowców ładownością wynoszącą 19 224 TEU. Statek mierzy 396 metrów długości, 59 metrów szerokości, 16 metrów zanurzenia a jego pokład jest wielkości czterech boisk piłkarskich.

MAYA należy do armatora MSC i po raz pierwszy zawinęła do DCT Gdańsk. Jednostka przypłynęła do Gdańska w ramach cotygodniowego połączenia oceanicznego - aliansu 2M (Maersk Line, MSC). Dotąd to połączenie z Dalekim Wschodem realizowane było wyłącznie statkami Maersk Line, ale wraz z pierwszym zawinięciem statku Maya, flota MSC dołącza do współdzielonego przez dwóch armatorów serwisu, który regularnie pływa do terminalu DCT Gdańsk – informują przedstawiciele DCT Gdańsk. Rejs z Azji do Europy łączący Gdańsk i Yantian trwa 32 dni.

MSC Maya została wybudowana w stoczni Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) w Korei Południoweji i pływa pod banderą panamską. Zgodnie z rodzinną tradycją MSC, kontenerowiec został nazwany imieniem córki Prezesa Grupy MSC, Diego Aponte.

MAYA jest jednym z 6 statków typu ULCS (Ultra Large Container Ships) z serii Olympic należących do armatora MSC. Jednostka mimo swojej rekorodwej ładowności nie jest najdłuższym pływającym kontenerowcem. Ten rekord cały czas należy do ostaniej serii staków Maersk, które są o metr dłuższe (397 metrów) i, które również możemy oglądać w Gdańsku.

DCT Gdańsk, największy temirnal kontenerowy w Polsce jest w trakcie rozbudowy. Dzięki drugiemu nabrzeżu T2, DCT podwoi swoje zdolności przeładunkowe do 3 mln kontenerów 20 stopowych rocznie, co pozwoli mu wejść do ścisłej czołówki największych terminali w Europie. Terminal ma zostać uruchominony to końca 2016 roku.

 

Bollore Logistics
port_gdańsk_bezpieczny_port_dla_biznesu_black_390x100_2020
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 35325,00 $ tona 1,73% 21 wrz
 Cynk 3002,00 $ tona -0,50% 21 wrz
 Aluminium 2863,00 $ tona 0,60% 21 wrz
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.