PMK
Francuskie CMA CGM poszło w ślady duńskiego Maerska i podpisało porozumienie o współpracy z Alibabą – największą na świecie platformą e-commerce.
Dzięki temu towary zamówione przez platformę OneTouch chińskiego koncernu znajdą się na pokładzie kontenerowców tych firm pływających na szlakach Azja-Morze Śródziemne oraz Azja-Adriatyk.
Pozwoli to chińskim eksporterom ominąć udział spedytorów w transporcie towarów z chińskiego Qingdao, Szanghaju, Ningo i Yantian do śródziemnomorskich portów w Barcelonie i Walencji i adriatyckich portów w Rijece, Koprze, Trieście i Wenecji.
Te dwie umowy z pewnością dodadzą oliwy do ognia w dyskusji o cyfryzacji spedycji morskiej oraz potencjalnemu zagrożeniu tradycyjnych dostawców usług transportowych przez platformy e-commerce.
- Dla CMA CGM to kolejny krok w kierunku zadowolenia naszych klientów i wprowadzenia branży w cyfrowy świat – czytamy w oświadczeniu spółki.
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie