• <

Wynik wyszukiwania - "skrubery" - Wiadomości

Spaliny ze statków zanieczyszczają Bałtyk

Brudna woda z płuczek oczyszczających spaliny na statkach zanieczyszcza Bałtyk, z czym wiążą się ogromne koszty - informuje pismo “Nature Sustainability”.
08.05.2024

Rekordowe zamówienia na eko statki. Porty morskie pod presją modernizowanych flot

Dekarbonizacja floty rozpędza się wraz z zamówieniami na nowe statki. I choć to w stoczniach europejskich powstaje wiele innowacyjnych konstrukcji, beneficjentami wydatków armatorów na dekarbonizację flot są stocznie azjatyckie. Głównie to chińskie i koreańskie, które otrzymują na tacy nowe technologie. Porty morskie muszą wciąż inwestować w obsługę statków zasilanych energią z nabrzeża i bunkrowanych paliwami alternatywnymi.
28.01.2024

Kontenerowi rekordziści. Porty pod presją tonażowych innowacji

Około 6 700 statków do przewozu kontenerów o nośności około 330 mln ton, zdolnych pomieścić jednorazowo około 27,6 mln TEU to wyzwanie dla portów. Od czasów, gdy pierwszy kontenerowiec wpłynął do portu minęło prawie 70 lat. Kiedy na morza wypłynął w 1956 roku statek przerobiony przez Malcolma McLeana, gestorzy ładunków, spedytorzy, armatorzy przewożący drobnicę podchodzili z rezerwą do nowego rodzaju systemu transportu towarów. Na nową technologię z dystansem podchodzili również portowcy.
14.08.2023

Azjatycki przemysł stoczniowy płynie cała naprzód. Europejski w kilwaterze

Przemysł stoczniowy przeżywa boom i armatorzy biją się o miejsca w dokach. Niestety, ale w stoczniach azjatyckich. Europejskie stocznie ratują się zamówieniami na statki pasażerskie, specjalistyczne i okręty. Firmy z otoczenia stoczni ratują się sprzedając najnowocześniejsze urządzenia i technologie do stoczni azjatyckich.
04.08.2023

2 mln dolarów kary za zanieczyszczenie Mississippi przez statki

Amerykański Departament Sprawiedliwości poinformował w styczniu, że Empire Bulkers Limited i Joanna Maritime Limited, dwie powiązane firmy z siedzibą w Grecji, zostały ukarane grzywną w wysokości po milionie dolarów. W uzasadnieniu kary stwierdzono: „popełnienie świadomych i umyślnych naruszeń ustawy o zapobieganiu zanieczyszczeniu przez statki (APPS - Act to Prevent Pollution from Ships) oraz ustawy o bezpieczeństwie portów i dróg wodnych” przez statek M/V Joanna (do 2020 roku M/V Eleni).
07.03.2023

Scrubery – rynek będzie rósł do 2030. Nauta, Remontowa i Crist mogą rezerwować nabrzeża i doki

Płuczki spalin są wciąż w czołówce rozwiązań wprowadzanych na statkach handlowych. Dzieje się tak mimo zapowiedzi wprowadzania coraz lepszych silników spalinowych i paliw, napędów elektrycznych i gazowych, zasilania metanolem i innymi paliwami ekologicznymi.
08.09.2022

Agencja Żeglugi ONZ nadal gra na zwłokę w sprawie działań na rzecz klimatu

Podczas gdy większość krajowych delegatów Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) opowiedziała się za zbliżeniem branży morskiej do celu Porozumienia Paryskiego, jakim jest utrzymanie globalnego ocieplenia poniżej 1,5°C, podczas tegorocznego posiedzenia Komitetu Ochrony Środowiska Morskiego (Marine Environment Protection Committee, MEPC) organizacje pozarządowe wyraziły zaniepokojenie brakiem postępów IMO w zakresie pilnych, krótkoterminowych działań.
10.06.2022

Analiza rynku tonażowego (tydzień 6-9/2022)

Po wybuchu wojny ukraińsko-rosyjskiej sytuacja zarówno na rynku frachtowym, czarterowym jak i tonażowym stała się jeszcze bardziej dynamiczna i nieprzewidywalna. Obarcza to niewątpliwie inwestycje tonażowe dodatkowym ryzykiem, ale też szansą. Nikt bowiem nie wie jak sytuacja będzie wyglądała za jakiś czas.
09.03.2022

Analiza rynku frachtowego, czarterowego i kontraktowego (tydzień 2-5/2022)

Początek roku dla wielu z segmentów żeglugi nie był łatwy, jednakże długofalowe perspektywy są znacznie bardziej obiecujące niż warunki bieżącego okresu. Wskazywać może na to chociażby prognoza Międzynarodowego Funduszu Walutowego, który szacuje wzrost światowego PKB na 2022 roku o około 4,4 proc.
07.02.2022

"Moby Fantasy" – największy "zielony" prom na świecie

W ramach serii naszych analiz dotyczących rynku żeglugowego przedstawiamy informacje na temat kolejnych nowych ciekawych konstrukcji okrętowych i budów jednostek pływających. Dzisiaj o nowoczesnym „Moby Fantasy”, który 6 listopada tego roku został zwodowany jako pierwsza z dwóch jednostek ro-pax nowej generacji, które wejdą do eksploatacji w 2023 roku.
29.11.2021

2021 rokiem kontenerowców

Członkowie branży transportu kontenerowego nie mają prawa do narzekań w 2021 roku? Rekordowo wysokie stawki frachtowe, rekordowe ilości ładunków wysyłane przez Ocean Spokojny, a także na całym świecie, a poprzedni roczny rekord zamówień na nowe kontenerowce właśnie został pobity (mierząc ładowność) w mniej niż osiem miesięcy.
31.08.2021

Skrubery pod lupą. Oczyszczają spaliny. Zanieczyszczają wodę?

Ponad 3600 statków wyposażonych w płuczki zrzuca rocznie do otwartego morza około 10 mld ton wody odpadowej po płukaniu spalin. Na Bałtyku na wodach terytorialnych statki pozbywają się około 68 mln t rocznie, a na szwedzkich wodach terytorialnych około 53 mln t.
03.05.2021

Kosztowna zeroemisyjność. 1,4 biliona dolarów będzie kosztowała armatorów żegluga ekologiczna

5,1 mld dol. wyniesie koszt przejścia całej floty liniowej na eksploatację zeroemisyjną. Do 2050 r armatorzy wydadzą 1,4 bilion dol. na dostosowanie flot do wymagań narzuconych przez IMO. Te koszty poniosą również porty i terminale, a w ostateczności finalny konsument.
02.05.2021

Czas na skrubery. Nie dać się wypłukać z rynku. 5200 statków z płuczkami w 2024 to szansa dla polskich stoczni

Rynek transportu morskiego przechodzi rewolucję w napędach. Armatorzy ograniczają emisję szkodliwych substancji do powietrza na coraz większej ilości statków. Utrzymuje się popyt na instalację płuczek. To szansa dla polskich stoczni remontowych.
22.03.2021

BIMCO: Liczba statków wyposażonych w skrubery wzrosła dwukrotnie w ostatnich 15 miesiącach

Od 1 stycznia 2020r., do 1 marca 2021r. liczba statków wyposażonych w płuczki spalin wzrosła z 2,011 do 3,935 jednostek – pokazują dane z BIMCO.
19.03.2021

Seaspan powiększa flotę o dwa, wyposażone w skrubery, kontenerowce

Seaspan Corporation podpisał umowę zakupu dwóch wyposażonych w skrubery kontenerowców o ładowności 15 tys. TEU. Wybudowane w 2019 roku statki są wyczarterowane czołowej linii kontenerowej.
04.03.2021

Norweski armator przeznaczył 752 mln dolarów na 18. nowych masowców

Norweskie Golden Ocean Group Limited zakupił 18. wyposażonych w skrubery masowców, za cenę 752 mln dolarów, od podmiotów stowarzyszonych Hemen Holding Limited, spółki kontrolowanej pośrednio przez Johna Fredriksena, największego udziałowca firmy.
19.02.2021

HMM z rekordowym zyskiem operacyjnym w 2020 roku

Pomimo pandemii COVID-19, czołowy armator Korei Południowej, HMM, zamknął 2020 rok z mocnymi wynikami finansowymi.
11.02.2021

Euronav zakupił tankowce będące w budowie

Belgijski armator tankowców Euronav NV podpisał umowę na zakup dwóch ekologicznych Suezmaxów znajdujących się obecnie w budowie.
04.02.2021

DHT odnawia flotę dzięki zakupowi ekologicznych tankowców

DHT Holdings podpisała umowę na zakup dwóch bardzo dużych tankowców (VLCC) wybudowanych w 2016 roku w południowokoreańskiej stoczni Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) za kwotę 136 mln dolarów.
22.01.2021

Prace nad urządzeniem ograniczającym emitowanie zanieczyszczeń przez jednostki morskie

Politechnika Białostocka pracuje nad innowacyjnym urządzeniem ograniczającym emitowanie zanieczyszczeń przez duże jednostki morskie. Badacze opracowują tzw. kompaktowy skruber, który ma przede wszystkim zmniejszyć emisję tlenku siarki.
05.01.2021

Politechnika Białostocka pracuje nad urządzeniem ograniczającym emisję zanieczyszczeń przez jednostki morskie

Politechnika Białostocka pracuje nad innowacyjnym urządzeniem ograniczającym emitowanie zanieczyszczeń przez duże jednostki morskie. Badacze opracowują tzw. kompaktowy skruber, który ma przede wszystkim zmniejszyć emisję tlenku siarki.
05.01.2021

Eagle Bulk kontynuuje program odnowienia floty

Amerykański armator, Eagle Bulk Shipping, kontynuuje swój program odnowienia floty, poprzez zakup dwóch zaawansowanych masowców Ultramax wyposażonych w skrubery.
30.12.2020

ONE wyczarteruje największe kontenerowce na świecie

Japoński sojusz przewoźników kontenerowych, Ocean Network Express, ujawnił plany długoterminowego czarteru największych na świecie kontenerowców.
30.12.2020

DSME podpisał list intencyjny w sprawie budowy 10 dużych tankowców zasilanych LNG

Południowokoreańska stocznia Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) podpisała list intencyjny w sprawie budowy dużych tankowców (VLCC) dla anonimowego europejskiego klienta.
09.12.2020

DSME z kontraktem na 3 tankowce VLCC

Abu Dhabi National Oil Company (ADNOC) złożyła zamówienie na trzy bardzo duże tankowce (VLCC) w południowokoreańskiej stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering. Kontrakt jest warty 260 mln dolarów.
07.12.2020

Przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych w drugim tygodniu września 2020 roku

Prezentujemy najnowszy przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych autorstwa MGMiŻŚ.
21.09.2020

Mitsubishi Heavy Industries zainstalowała już 22 skrubery na statkach w tym roku

Największy japoński koncern stoczniowy, Mitsubishi Heavy Industries, zainstalował do tej pory w tym roku swoje własne płuczki morskie DIA-SOx SOx na 22 statkach.
08.09.2020

Perspektywy rynku remontów i konserwacji statków w dobie pandemii COVID-19

Segment remontów i konserwacji statków stanowi wiodącą specjalizację polskiego przemysłu stoczniowego. Wpływ pandemii COVID-19 na ten rynek wymaga więc szczególnej uwagi z polskiej perspektywy. Pomimo trudności doby pandemii, długookresowo perspektywy pozostają pozytywne, mając silne oparcie w czynnikach strukturalnych w branży morskiej.
20.07.2020

Prom Steny Roro wyposażony w hybrydowe skrubery

Stena RoRo przekształciła dawny prom dzienny Stena Superfast X w prom nocny, zwiększając pojemność statku i wyposażając go w płuczki hybrydowe.
23.06.2020

Przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych w trzecim tygodniu maja 2020

Obserwując aktualny stan gospodarki morskiej w ujęciu globalnym często wskazuje się na już zauważalne skutki epidemii. Mimo, że na pełne opisanie rozmiaru zniszczeń i dokładnego obrazu gospodarki morskiej w momencie zakończenia epidemii jest za wcześnie, przedstawiane są dane obrazujące zmiany w wolumenie transportu morskiego, ilości i wartości produkcji i remontów, czy wreszcie opisujące dynamikę zmian w odniesieniu do portfela zamówień.
28.05.2020

Golden Ocean zainstalował już 23 skrubery na swoich statkach

Armator Golden Ocean Group Limited (GOGL), zajmująca się transportem suchych towarów masowych, zakończyła wszystkie 23 instalacje systemów oczyszczania spalin na pokładzie swoich statków Capesize.
27.05.2020

Hyundai Heavy zdobyło zamówienie na budowę dwóch tankowców VLCC wyposażonych w skrubery

Południowokoreański gigant przemysłu stoczniowego Hyundai Heavy Industries (HHI) otrzymał zamówienie na budowę dwóch bardzo dużych tankowców (VLCC) o masie 300 000 ton.
21.05.2020

MGMiŻŚ: Epidemia COVID-19 uderzy w branże morską ale jej nie powali [analiza]

Pomimo trudnego czasu, jaki przyniosła w światowej gospodarce pandemia koronawirusa SARS-CoV-2, branża morska może spoglądać w przyszłość z ostrożnym optymizmem. Ponad perspektywą krótkoterminową, zdominowaną przez negatywne skutki gospodarcze epidemii, zarysowują się trendy sprzyjające stabilizacji i podtrzymaniu koniunktury w gospodarce morskiej.
02.04.2020

Przewoźnicy, którzy zainwestowali w skrubery, mogą się liczyć z wyższymi kosztami niż wcześniej przewidywano

Linie żeglugowe, które zainwestowały w technologię płuczek spalin, aby zachować zgodność z przepisami IMO 2020 dotyczącymi niskiej zawartości siarki, mogą zostać zmuszone do ponownego rozważenia swojej inwestycji, ponieważ producenci paliw szukają sposobów na podniesienie cen.
23.02.2020

Euronav nabył kolejne trzy tankowce VLCC

Euronav NV, belgijski armator tankowców, zawarła umowę nabycia poprzez odsprzedaż trzech megatankowców (VLCC). Obecnie w stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) w Korei Południowej kończy się budowa tych jednostek.
12.02.2020

IMO 2020 - noworoczna rewolucja w branży morskiej i naftowej (analiza)

IMO 2020 to rozporządzenie ustanowione przez Międzynarodową Organizację Morską, które stanowi, że od 1 stycznia 2020 roku emisje siarki ze wszystkich statków morskich muszą być ograniczone do 0,5% m/m , w porównaniu do obecnych 3,5% m/m. IMO 2020 to rozporządzenie, które znacząco zrewolucjonizuje sektor morski i branżę paliwową.
15.01.2020

Rosnące ceny paliwa niskosiarkowego zaczynają doskwierać azjatyckim liniom żeglugowym

Chociaż wydaje się, że przejście od 1 stycznia żeglugi na użycie paliwa o niskiej zawartości siarki (LSFO) minęło bez większych zakłóceń, firma konsultingowa Alphaliner zgłosiła przypadki bezczynności kontenerowców oczekujących na zgodne paliwo.
08.01.2020

Ponad 80 procent niemieckich armatorów będzie używać paliw o niskiej zawartości siarki

Większość statków w niemieckiej flocie będzie od 1 stycznia pływać na niskosiarkowym oleju napędowym (LSFO). Tak wynika z ankiety przeprowadzonej przez Niemiecki Związek Armatorów (VDR) wśród swoich członków.
02.12.2019

Czy IMO 2020 sprawi, że transport morski podrożeje?

Od 1 stycznia 2020 r. międzynarodowa konwencja o zapobieganiu zanieczyszczeniu morza przez statki (MARPOL) oraz Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO) będą egzekwować od armatorów oceanicznych stosowanie paliw żeglugowych o ograniczonej zawartości siarki z obecnego 3,5 proc. do maksymalnie 0,5 proc. Co to oznacza dla frachtu morskiego? Czy rozporządzenie IMO 2020 będzie miało wpływ na koszty transportu towarów drogą morską? Na te pytania odpowiada w poniższym komentarzu Hillebrand, globalny operator logistyczny specjalizu
22.11.2019

Malezja zakazała otwartych systemów oczyszczania spalin

Malezja zdecydowała się wprowadzić zakaz używania otwartych systemów oczyszczania spalin (EGCS) na swoich wodach.
18.11.2019

Duński armator zainstaluje kolejne 10 skruberów na swoich statkach

Duński operator tankowców TORM wyposaży kolejne 10 jednostek w skrubery, co razem da 44 instalacji tych systemów na statkach armatora. Dodatkowe instalacje skruberów zostaną wykonane w pierwszym i drugim kwartale 2020 roku.
12.11.2019

Genco zakończył instalację skruberów na 11 masowcach Capesize. W kolejce czeka sześć kolejnych

Armator masowców Genco Shipping & Trading zakończył w dwóch trzecich projekt instalacji skruberów na swoich masowcach. Obecnie płuczki spalin zamontowano na 11 z 17 jednostek Capesize operatora.
29.10.2019

Alphaliner: Światowa ładowność kontenerowców przekroczyła 23 mln TEU

Całkowita ładowność światowej floty kontenerowców przekroczyła 23 mln TEU w momencie dostarczenia dwóch jednostek klasy Pegasus we wrześniu – donosi Alphaliner.
28.10.2019

AIDAmar zakończyła sezon wycieczkowców w Porcie Gdynia. W tym roku przypłynęło 118 tys. pasażerów (foto, wideo)

54 zawinięcia, w tym cztery nieplanowane, ponad 42 tysiące członków załóg statków pasażerskich i 17% wzrost w porównaniu do roku poprzedniego. Takimi wynikami Zarząd Morskiego Portu Gdynia zamknął sezon statków pasażerskich 2019. Ostatnim wycieczkowcem, jaki w tym roku mogliśmy zobaczyć przy Nabrzeżu Francuskim, była AIDAmar. Ta ponad 250-metrowa jednostka w tym roku cumowała w Porcie Gdynia aż 16 razy.
07.10.2019

Stawki spot masowców Capesize na najwyższym w historii poziomie

Rosnący eksport żelaza z Brazylii będzie napędzał popyt na masowce Capesize na Atlantyku i co za tym idzie stawki frachtu - wyjaśnia agencja Drewry.
10.09.2019

IMO 2020: Zapotrzebowanie na brudne paliwa spada, ale nie osiągnie jeszcze zera

Azjatyckie zapotrzebowanie na wysokosiarkowe paliwo morskie (HSFO) będzie powoli spadać, podczas gdy armatorzy będą powoli przechodzić na czystsze paliwa w celu spełnienia wchodzących regulacji morskich.
10.09.2019

Pacific Basin wyposaży większość swoich masowców supramax w skrubery

Hongkoński armator, Pacific Basin, zamierza do końca obecnego roku zainstalować płuczki spalin na większości swoich supramaxów. Większość statków operatora trafi w tym czasie na suchy dok, gdzie oprócz skruberów, zamontowane zostaną także systemy uzdatniania wody balastowej.
05.08.2019

Indonezja nie zamierza przestrzegać przepisów IMO 2020 w sprawie zawartości siarki w paliwach morskich

Indonezja nie będzie żądać od swojej krajowej floty przestrzegania nowych globalnych zasad nakazujących stosowanie paliw żeglugowych o niskiej zawartości siarki. Powodem są wysokie koszty czystszego paliwa - powiedział w tym tygodniu urzędnik z tamtejszego Ministerstwa Transportu.
28.07.2019

Wdrożenie od 2020 roku określonego przez IMO limitu maksymalnej zawartości siarki na poziomie 0,5% w paliwach olejowych

Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO) w swojej przełomowej decyzji, zarówno w stosunku do środowiska morskiego, jak i zdrowia ludzkiego, określiła dzień 1 stycznia 2020 r., terminem wdrożenia wymagań dotyczących redukcji zawartości siarki w paliwach olejowych używanych przez statki w żegludze światowej do poziomu maksymalnie 0,5 % zawartości siarki, zgodnie z wymaganiami MEPC.280(70). Zgodnie z nowym globalnym limitem, określonym w prawidle 14.1.3 Załącznika VI do Konwencji MARPOL, wszystkie statki, pływające poza granicami Obs
17.07.2019

Samsung Heavy dostarczyło MSC największy kontenerowiec na świecie (wideo)

Największy kontenerowiec na świecie został w zeszłym tygodniu dostarczony szwajcarskiemu armatorowi Mediterranean Shipping Company (MSC). Jednostkę zbudowała koreańska stocznia Samsung Heavy Industries.
08.07.2019

DNV GL: Coraz większa liczba napędów na LNG zwiastuje nową erę w żegludze

Gwałtowny wzrost w liczbie jednostek zasilanych paliwem LNG zwiastuje początek nowej ery w żegludze - stwierdził Martin Wold, szef działu paliw alternatywnych w towarzystwie klasyfikującym DNV GL.
10.06.2019

Rivertrace: Armatorzy muszą być informowani o narzędziach monitoringu wody płuczącej

Już od nowego roku paliwa morskie nie będą mogły przekraczać 0,5 proc. zawartości siarki. Z tej okazji firma Rivertrace przedstawiła specjalny dokument, w którym skupia się na technologii skruberów, a w szczególności monitoringu wody do płukania spalin.
04.06.2019

Największy japoński wycieczkowiec zostanie wyposażony w skrubery w przyszłym roku

Asuka II, wycieczkowiec należący do NYK Cruises, przejdzie w styczniu 2020 roku 45-dniową modernizację w stoczni Sembcorp Marine Admiralty Yard w Singapurze. W czasie dokowania największy japoński statek wycieczkowy zostanie wyposażony w skrubery, a poza tym przejdzie ogólny przegląd.
19.05.2019

Raport: Wyniki oraz perspektywy rozwoju globalnego rynku morskich przewozów kontenerowych

Zgodnie z szacunkami wzrost światowego rynku kontenerowego w 2018 roku wyniósł 4,6% (rok do roku), co oznacza przewozy na poziomie 154,8 mln TEU (ekwiwalent kontenera o długości 20 stóp). Najbardziej aktywnymi obszarami rynku były azjatyckie przewozy wewnętrzne (41,6 mln TEU), przewozy transpacyficzne (18,7 mln TEU) oraz transatlantyckie (12,8 mln TEU). Wzrost przewozów przełożył się również na obroty przeładunkowe morskich portów kontenerowych, które wyniosły 790 mln TEU (+4,7%) w 2018 roku. W kolejnych latach oczekiwany
14.05.2019

Maersk Tankers wyposaży cztery tankowce w skrubery

Duński armator tankowców, Maersk Tankers, zamierza zainstalować cztery skrubery na swoich jednostkach LR2 (długiego zasięgu). Ma do tego dojść przed początkiem 2020 roku.
11.05.2019

Ponad 20 portów pozwoli zawinąć statkom wyposażonym w skrubery po 2020 roku

Wiele zarządów portów z całego świata potwierdziło, że zamierza po 2020 roku dalej przyjmować statki wyposażone w skrubery - donosi organizacja Clean Shipping Alliance 2020 (CSA 2020).
05.05.2019

Alphaliner: Instalacja skruberów wzrośnie przed wejściem w życie przepisów IMO 2020

Liczba kontenerowców, na których zostaną zainstalowane skrubery, ma wzrosnąć w najbliższych miesiącach, wraz ze zbliżającą się datą wejścia w życie przepisów IMO 2020 - twierdzą eksperci z agencji Alphaliner.
25.04.2019

Nowe przepisy IMO 2020 przyczyną większego popytu na ropę

Globalny popyt na ropę wkrótce wzrośnie z powodu wejścia w życie przepisów IMO 2020, która mają pomóc w ochronie środowiska.
10.04.2019

Armator największych na świecie kontenerowców postawił na skrubery

Hyundai Merchant Marine wyposaży swoje kontenerowce o ładowności 23 tys. TEU w systemy płuczek spalin (skrubery) przed wejściem w życie przepisów IMO o zawartości siarki w paliwach.
31.03.2019

NYK otrzymał zieloną pożyczkę na instalację skruberów

Japoński armator NYK pozyskał 81 mln dolarów od ośmiu krajowych instytucji finansowych na instalację skruberów na swoich jednostkach.
23.03.2019

Stena Bulk zainwestowała 55 mln dolarów w skrubery

Szwedzki armator tankowców, Stena Bulk, zainwestowała 55 mln dolarów w skrubery na swoich statkach klasy suezmax i IMOIIMAX.
18.03.2019

Skrubery na megakontenerowcach będą kosztować armatorów co najmniej 200 TEU ładowności

Skrubery instalowane na megakontenerowcach będą zabierały miejsce na co najmniej 200 TEU – wynika z raportu Alphaliner.
13.03.2019

BP wprowadziło na rynek nowe paliwo morskie, zgodne z przepisami IMO 2020

BP potwierdziło, że rozpocznie sprzedaż nowego rodzaju paliwa bunkrowego o niskiej zawartości siarki, które spełnia nowe przepisy MARPOL, ograniczające zawartość siarki w paliwach morskich do 0,5%.
12.03.2019

Maersk Tankers wyposaży cztery ze swoich tankowców w skrubery

Duński armator tankowców, Maersk Tankers, zamierza zainstalować cztery skrubery na swoich jednostkach LR2 (długiego zasięgu). Ma do tego dojść przed początkiem 2020 roku.
04.03.2019

CSA 2020: Skrubery są bezpieczne dla środowiska oceanicznego

Organizacja The Clean Shipping Alliance 2020 (CSA 2020) zaprezentowała trzyletnie badania na temat składu oraz wydajności płuczek spalin (skruberów) na pokładach statków wycieczkowych.
21.02.2019

Woodmac: Co czeka gospodarke morską w roku poprzedzającym wejście przepisów IMO 2020

Firma analityczno-badawcza Woodmac przewiduje ciągły wzrost popularności skruberów przed wejściem w życie nowych zasad zawartości siarki w paliwie morskim, wprowadzonych przez Międzynarodową Organizację Morską.
10.02.2019

Hyundai Heavy Industries zdobyło zamówienie na trzy tankowce VLCC

Największy budowniczy statków na świecie, Hyundai Heavy Industries, znakomicie rozpoczyna nowy rok, gdyż kontrakty na nowe statki napływają do nich wielką falą. Najnowszy z nich to zamówienie na dwa duże tankowce VLCC, warte 286 mln dolarów.
30.01.2019

Skrubery nie tak atrakcyjne jak ekologiczne paliwa?

Grecki armator masowców, Diana Shipping, nie uważa skruberów (płuczek spalin) za atrakcyjną inwestycję dla swojej floty, mimo wchodzących nowych przepisów o zawartości siarki w paliwach.
23.01.2019

Organizacje pozarządowe żądają zakazu skruberów na europejskim obszarze kontroli emisji

Koalicja organizacji pozarządowych (NGO) chce zakazu korzystania z płuczek spalin (skruberów) na europejskim obszarze kontroli emisji (ECA).
21.01.2019

Damen zainstalował skrubery na zmodernizowanym wycieczkowcu Queen Elizabeth

Wycieczkowiec Queen Elizabeth armatora Cunard został wyposażony w bliźniacze układy oczyszczania spalin w czasie 12-dniowego remontu i modernizacji w stoczni Damen Shiprepair Brest.
10.01.2019

Handel ciężkim paliwem dla statków w Singapurze mniejszy o połowę w 2018 roku

Sprzedaż paliwa wysokosiarkowego (HSFO) w Singapurze spadła prawie o połowę w 2018 roku – wynika z danych agencji informacyjnej S&P Global Platts. Powodem jest zbliżające się wejście nowych przepisów w sprawie zawartości siarki w paliwach dla statków.
05.01.2019

Alians ONE wciąż rozważa wybór między LNG a skruberami

Ocean Network Express (ONE) uważa za przejście na niskosiarkowe paliwa jako najbardziej realistyczną i ekonomiczną opcję przed wejściem nowych przepisów IMO 2020. Jest to jednak rozwiązanie na krótki dystans.
05.12.2018

Scorpio Tankers planuje instalację skruberów an 52 statkach

Monakijski operator tankowców, Scorpio Tankers, podpisał umowę na instalację 42 systemów płuczek spalin (skruberów) na swoich statkach w 2019 roku i kolejnych 10 tych urządzeń w 2020 roku.
03.12.2018

Diana Shipping: Skrubery nie tak atrakcyjne w tym momencie

Grecki armator masowców, Diana Shipping, nie uważa skruberów (płuczek spalin) za atrakcyjną inwestycję dla swojej floty, mimo wchodzących nowych przepisów o zawartości siarki w paliwach.
27.11.2018

Polski Rejestr Statków rozpoczyna proces wdrażania wymagań IMO w zakresie globalnej redukcji siarki w paliwach żeglugowych do 0,5%

Z dniem 01.01.2020 r. wchodzą w życie nowe wymagania Międzynarodowej Organizacji Morskiej - stanowiące aktualnie największe wyzwanie ekologiczne dla statków eksploatowanych w żegludze międzynarodowej.
23.11.2018

Eagle Bulk zainwestował w 15 kolejnych skruberów

Eagle Bulk Shipping wykorzystał opcję w podpisanych wcześniej kontraktach na instalację dodatkowych 15 płuczek spalin (skruberów).
20.11.2018

Rekordowa liczba zamówień na ekologiczne promy

Rośnie zainteresowanie ekologicznymi promami. Według ostatnich danych agencji DNV GL zanotowano ponad 1000 zleceń na instalację scrubberów na statkach.
06.11.2018

Wymagania IMO dotyczące redukcji zawartości siarki w paliwie żeglugowym – co należy wiedzieć?

Jednym z celów, które Międzynarodowa Organizacja Morska stara się realizować, jest ochrona środowiska przed negatywnym wpływem światowej żeglugi. Elementem tej ochrony jest ograniczenie emisji tlenków siarki (SOx) ze statków. Przepisy IMO dotyczące tego zagadnienia po raz pierwszy weszły w życie w 2005 r., zgodnie z Załącznikiem VI do Konwencji MARPOL. Od 1 stycznia 2020 r. limit SOx dla statku eksploatowanego poza wyznaczonymi obszarami kontroli emisji, zostanie zmniejszony do 0,50% m/m. Ma to przynieść znaczące korzyści dla zdr
18.10.2018

Stena Bulk dołącza do fali armatorów zamawiających skrubery

Szwedzki armator tankowców Stena Bulk podpisał kontrakt z firmą Chinese Bluesoul na instalację skruberów (płuczek spalin) na swoich statkach klasy suezmax i IMOIIMAX.
16.10.2018

Armatorzy zamówili ponad tysiąc skruberów przez ostatnie sześć miesięcy

W czasie drugiej dużej fali zamówień na skrubery zanotowano ponad 1000 zleceń na instalację tych urządzeń na statkach – wynika z danych agencji DNV GL.
15.10.2018

WoddMac: Mniej niż 1 procent floty masowców zainstaluje skrubery przed 2020 rokiem

Według firmy konsultingowej Wood Mackenzie mniej niż 1 proc. światowej floty masowców zainstaluje skrubery przed 2020 rokiem, mimo że większość z nich napędzana jest obecnie ciężkim paliwem.
30.09.2018

Kolejny armator tankowców wybrał scrubbery dla swoich VLCC

Amerykański armator International Seaways podpisał kontrakt na zakup i instalację scrubberów dla swoich siedmiu nowoczesnych tankowców typu VLCC.
25.09.2018

Maersk zainstaluje scrubbery na części swojej floty

Duński gigant żeglugowy, Maersk, ujawnił swoje plany instalacji scrubberów na części swojej floty kontenerowej.
13.09.2018

Safe Bulkers wyposaży połowę swojej floty w scrubbery

Monakijski armator masowców Safe Bulkers podpisał umowę z Cosco Shipping Heavy Industry (Cosco) na instalację w przyszłym roku scrubberów na około połowie swojej floty.
11.09.2018

Scrubbery póki co najpopularniejszym rozwiązaniem na czystość żeglugi

Liczba statków handlowych wyposażonych w systemy oczyszczania spalin zbliża się do 1000 jednostek globalnie – wynika z badania Exhaust Gas Cleaning Systems Association. Na stan z 31 liczba tzw. scrubberów wynosi 983.
30.08.2018

Scrubbery coraz popularniejsze. Kolejny międzynarodowy armator zainstaluje je na swoich statkach

Armator tankowców DHT Holdings, zawarła umowę na instalację układów oczyszczania gazów spalinowych, znanych również jako skrubery, w dwunastu swoich bardzo dużych tankowcach (VLCC) w celu spełnienia przyszłych przepisów IMO dotyczących paliwa o niskiej zawartości siarki.
15.08.2018

Liczba zainstalowanych scrubberów bliska jednego tysiąca

Liczba statków handlowych wyposażonych w systemy oczyszczania spalin zbliża się do 1000 jednostek globalnie – wynika z badania Exhaust Gas Cleaning Systems Association. Na stan z 31 liczba tzw. scrubberów wynosi 983.
26.07.2018

Kolejny armator decyduje się na scrubbery

Armator tankowców DHT Holdings, zawarła umowę na instalację układów oczyszczania gazów spalinowych, znanych również jako skrubery, w dwunastu swoich bardzo dużych tankowcach (VLCC) w celu spełnienia przyszłych przepisów IMO dotyczących paliwa o niskiej zawartości siarki.
04.07.2018

Rosnąca cena paliw kolejny zagrożeniem dla transportu morskiego

Eskalacja cen paliwa stwarza nowe ryzyko dla rentowności przewoźników, obok dotychczasowych zagrożeń związanych z pojawieniem się nowego tonażu na rynku i zbliżającej się zniżce popytu po zakończeniu Chińskiego Nowego Roku.
14.01.2018

Wzrosła liczba zamówień na gazowce LNG w 2017 roku

Około 11 proc. wszystkich kontraktów na nowe jednostki w 2017 r. stanowiły zamówienia na gazowce LNG i ten trend ma się utrzymać w tym roku - przewiduje Titan LNG, dostawca tego surowca.
03.01.2018

Rozpoczyna się wydłużanie statków operatora Finnlines w stoczni Remontowa

W tym tygodniu do doku stoczni Remontowej wejdzie pierwszy z czterech statków armatora Finnlines. Realizacja całego programu wydłużenia promów klasy Breeze ma zakończyć się w maju 2018 roku.
25.09.2017

W Gryfii zakończono montaż systemów balastowych dla KESS

Morska Stocznia Remontowa Gryfia S.A., zakończyła montaż systemów do czyszczenia wód balstowych. Są to pierwsze zlecenia, które stocznia otrzymała dla stałego klienta firmy – firmy KESS, właściciela floty samochodowców.
17.09.2017

MSR Gryfia montuje systemy uzdatniania wód balastowych

Morska Stocznia Remontowa Gryfia zajmuje się realizacją zleceń związanych z montażem systemów do oczyszczania wód balastowych. Pierwsze zlecenia stocznia otrzymała od jednego ze swoich stałych klientów – firmy KESS.
30.08.2017

Gdańska Stocznia Remontowa rozpoczyna przedłużanie promów dla Finnlines

Cięcie blach na przebudowę promów dla Finnlines. Uroczysta ceremonia rozpoczynająca realizację tego projektu odbyła się w Gdańskiej Stoczni Remontowa w piątek. Łącznie przedłużone zostaną cztery jednostki z serii „Breeze” i opcjonalnie dwa dodatkowe statki.
19.05.2017

Finnlines przedłuży promy w gdańskiej stoczni

Finnlines będzie przedłużał promy w stoczni Remontowa S.A. Właśnie została podpisana umowa w tej sprawie. Przebudowy zaczną się jeszcze w tym roku.
05.04.2017

Alfa Laval na pokładzie

Rozmowa z Andrzejem Smoleńskim, dyrektorem Oddziału Morskiego Alfa Laval Sp. z o.o.
19.03.2017

Do Nauty po skruber

Stocznia Remontowa Nauta po raz kolejny będzie montować skruber do odsiarczania spalin na promie typu Ro-Pax. Dziś (20.12) w suchym doku SDI została zadokowana jednostka Peter Pan, należąca do niemieckiego armatora – firmy TT-Line.
20.12.2016

Trwa remont dwóch samochodowców w stoczni Gryfia

W Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia w Szczecinie trwają prace na dwóch samochodowcach KESS – Isar Highway i Weser Highway. Statki przypłynęły do stoczni na początku sierpnia.
07.08.2016

Po skruber do Szczecina

Seine Highway – samochodowiec obsługiwany przez „K” Line European Sea Highway Servicess (KESS ) przypłynął do Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia. W Szczecinie jednostka zostanie wyposażona w skruber do odsiarczania spalin.
19.08.2015

MSR Gryfia montuje kolejne skrubery

W Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia trwa montaż skrubera na kolejnej jednostce należącej do armatora „K” Line European Sea Highway Servicess (KESS) – Danube Highway. Jest to trzeci z serii czterech statków tego armatora, na którym MSR Gryfia montuje instalację do odsiarczania spalin.
17.06.2015

Polskie stocznie mają zamówienia na ponad miliard euro. Rośnie też liczba remontów statków

Polskie stocznie mają zamówienia na nowe statki o wartości niemal miliarda euro. Portfel zamówień na 2016 r. jest już wypełniony. Do tego dochodzą remonty i modernizacje, których ostatnio przybywa ze względu na nowe unijne regulacje. W związku z którymi starsze statki muszą być wyposażone w systemy do odsiarczania spalin i bardziej ekologiczny napęd.
12.06.2015

MSR Gryfia - przewagę konkurencyjną budujemy na możliwościach serwisowania różnego typu statków - rozmowa z Hanną Hanć, prezes Stoczni Gryfia

Potencjał firmy najlepiej odzwierciedla różnorodność remontów jakie wykonujemy. Obsługujemy masowce, kontenerowce, statki rybackie, jednostki serwisowe czy służące do budowy infrastruktury morskiej. Nie ograniczamy się wyłącznie do jednego typu jednostek, ale mamy wiedzę i potencjał potrzebne do tego, by obsługiwać zarówno niewielkie specjalistyczne statki, jak i duże jednostki floty handlowej.
09.06.2015

Pracowita zima w Naucie

Już drugi rok z rzędu miesiące zimowe to bardzo pracowity czas dla stoczniowców z Nauty. Wbrew opinii o tym, iż zima to w remontach statków martwy okres, doki i nabrzeża przy Czechosłowackiej są pełne! Co więcej, do gdyńskiej stoczni wpływają nowoczesne, zaawansowane technologicznie jednostki armatorów należących do czołówki firm żeglugowych.
16.02.2015

Kolejne skrubery w MSR Gryfia

Morska stocznia Remontowa Gryfia montuje kolejne skrubery do odsiarczania spalin. Tym razem klientem stoczni jest armator z Hamburga – Rord Braren Bereederungs GmbH & Co.
27.01.2015

Nowe przepisy dotyczące zapobiegania zanieczyszczeniu morza przez statki - wchodzi dyrektywa siarkowa

Od 1 stycznia wchodzi w życie nowelizacja ustawy o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki. Nowelizacja implementuje do polskiego prawa dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2012/33/UE z 21 listopada 2012 r. Ustawa umożliwia wypełnienie przez Polskę zaostrzonych wymogów międzynarodowych dotyczących zawartości siarki w paliwie żeglugowym wykorzystywanym przez statki pływające po wodach UE.
02.01.2015

Stocznie z grupy MARS montują skrubery

Stocznie z grupy MARS Shipyards & Offshore podobnie jak inne polskie stocznie rozpoczęły realizację kontraktów związanych z montażem skruberów (urządzeń do odsiarczania spalin, inaczej płuczek) dla armatorów operujących w rejonie Bałtyku, Morza Północnego i Kanału La Manche.
26.11.2014

Nauta zainstaluje scrubbery na 6 jednostkach Finnlines

FINNLINES Plc zawarł kontrakt ze STOCZNIĄ REMONTOWĄ NAUTA na montaż urządzeń do odsiarczania spalin na 6 jednostkach typu RoRo. W trakcie procesu instalacji jednostki będą przechodziły również remont w zakresach niekolidujących z montażem odsiarczaczy. Prace odbędą się pod nadzorem fińskiej firmy SYNKRONEX Oy, która znaczną część prac zrealizuje przy udziale NAUTY. Wejście pierwszej jednostki do stoczni planowane jest na listopad 2014 a ostatnia opuści stocznię na koniec lutego 2015. Producentem scrubberów jest lider te
15.09.2014

Rząd przyjął projekt zmian w ustawie o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki, przedłożony przez ministra infrastruktury i rozwoju.
03.09.2014

Alfa Laval Polska – „dostarczamy technologie przyjazne środowisku”

Alfa Laval funkcjonuje na polskim rynku od 1924 roku i w przyszłym roku będzie święcić swoje 90-cio lecie. Większość statków handlowych, eksploatowanych na świecie jest wyposażonych w urządzenia opracowane przez inżynierów tego międzynarodowego koncernu. O rozwiązaniach technologicznych firmy oraz jej planach i warunkach rozwoju opowie Andrzej Smoleński, Dyrektor d/s Rozwoju Sprzedaży Miedzynarodowej.
21.08.2014

Transport Week 2014 – czwarta edycja międzynarodowego wydarzenia już w marcu

Nowe regulacje prawne, żegluga w SECA po 1 stycznia 2015, alians P3, polityka TEN-T – to tylko kilka, spośród wielu tematów, które podejmą zgromadzeni specjaliści i reprezentanci branży transportowej podczas międzynarodowego wydarzenia Transport Week 2014, odbywającego się już po raz czwarty w Gdańsku (4-6 marca 2014r.).
12.02.2014

Unia zablokuje nam statki na Bałtyku. Zabrakło głośnego protestu

Bruksela zaostrza przepisy dotyczące emisji spalin ze statków na Bałtyku. Od 2015 r. armatorzy pływający po tym akwenie muszą używać paliw zawierających maksymalnie 0,1 proc. siarki. To wyśrubowana norma. Na świecie statki mogą bowiem spalać paliwo zawierające aż do 3,5 proc. siarki.
10.10.2012

Wynik wyszukiwania - Katalog firm

Dziękujemy za wysłane grafiki.