PMK
Liczba kontenerowców, na których zostaną zainstalowane skrubery, ma wzrosnąć w najbliższych miesiącach, wraz ze zbliżającą się datą wejścia w życie przepisów IMO 2020 - twierdzą eksperci z agencji Alphaliner.
Według badań agencji obecnie 16 kontenerowców o różnej wielkości (od 2,9 do 18 tys. TEU ładowności) znajduje się w dalekowschodnich stoczniach, gdzie przechodzą instalacje skruberów.
- Liczba kontenerowców, które zostaną zmodernizowane w tym roku, będzie stale rosła. Aż do 30 statków ma być wycofywanych z eksploatacji w każdym miesiącu w drugiej połowie 2019 roku. Większość z tych modernizacji ma pokrywać się z ich regularnymi datami dokowania, aby zminimalizować przestoje w pracy - tłumaczy Alphaliner.
Popularność skruberów na rynku nadal rośnie, ponieważ coraz więcej właścicieli kontenerowców decyduje się na ich instalację, a łączna liczba zamówionych do tej pory płuczek przekroczyła 700 jednostek. Z tego około 200 jednostek zostanie zamontowanych na nowych jednostkach, podczas gdy pozostałe ponad 500 zostaną zainstalowane na istniejących statkach.
Biorąc pod uwagę dużą liczbę statków wymagających modernizacji i ograniczoną liczbę miejsc dostępnych w stoczniach na modernizację, mniej niż połowa z nich zostanie zainstalowana przed datą wdrożenia przepisów IMO 2020.
Przepis będzie obowiązywał od 1 stycznia 2020 roku. Zbliżająca się regulacja będzie wymagać od statków spalania paliwa o zawartości siarki nie większej niż 0,5%, w porównaniu do obecnie 3,5%, lub instalacji skruberów usuwających siarkę podczas spalania paliwa. Właściciele statków mają również wybór, aby używać alternatywnych paliw, takich jak skroplony gaz ziemny, w celu spełnienia wymagań.
Obecnie, według danych DNV GL, 1850 statków jest wyposażone w skrubery. Do 2020 roku ma do nich dołączyć kolejne 2500 jednostek. Wśród wszystkich zainstalowanych scrubberów tylko 37% została zainstalowana na nowych jednostkach, w przeciwieństwie do 63% zamontowanych w czasie modernizacji.
Co ciekawe, prawie 60% wszystkich modernizacji i instalacji miało miejsce w azjatyckich stoczniach. Ten procent zwiększa się do prawie 85%, gdy uwzględnia się tylko instalacje na nowych jednostkach. Sektory wycieczkowe i RoPax były początkowo największymi zwolennikami tej technologii. Jednak druga fala zamówień skruberów dotknęła także rynek masowców, kontenerowców i tankowców.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek