PMK
Duńska spółka żeglugowa DFDS zainwestowała w startup Mash Energy ApS, by stworzyć komercyjne biopaliwo morskie. To paliwo ma być testowane na jednym z promów DFDS.
- Jesteśmy niezmiernie zadowoleni z dodania DFDS, dużego operatora promowego, do kręgu właścicieli. Da nam to możliwość przetestowania biopaliwa w silnikach i zweryfikowania, czy nasz produkt ma rzeczywiście odpowiednią jakość i cenę niezbędną do osiągnięcia sukcesu w przemyśle transportowym - powiedział Jakob Andersen, dyrektor generalny Mash Energy.
Mash Energy ApS produkuje biopaliwa z odpadów rolniczych, a dokładniej z produktów ubocznych przetwarzania orzechów z Tanzanii i Indii. Jak wyjaśniono, biopaliwo jest neutralne pod względem emisji CO2 i może być stosowane na statkach. Ponadto pozostały produkt jest skutecznym nawozem, co także przyczyni się do zmniejszenia bilansu CO2.
Według DFDS inwestycja wspiera strategię firmy w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), której kluczową ambicją jest przyczynienie się do poprawy jakości powietrza.
- Inwestycja jest wynikiem naszych ambicji, aby wziąć odpowiedzialność za rozwój opłacalnego ekonomicznie biopaliwa, które jest prawdziwą alternatywą dla paliw kopalnych, a tym samym zmniejszyć ślad węglowy naszych promów - powiedziała Sofie Hebeltoft, dyrektor ds. CSR w DFDS.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny