Od 1 stycznia 2020r. do 1 marca 2021r., liczba statków wyposażonych w płuczki spalin wzrosła z 2,011 do 3,935 jednostek – pokazują dane z BIMCO.
Skrubery to bardzo atrakcyjne rozwiązanie przy spełnianiu regulacji IMO 2020. Czas zwrotu inwestycji w płuczki spalin wynosi od 12 do 18 miesięcy.
W skrubery wyposażono: 15,9% wszystkich kontenerowców (28,7% w TEU), 11,4% wszystkich masowców (22,7% w DWT), 24,5% wszystkich tankowców (29,9% w DWT) i 4,2% wszystkich zbiornikowców do przewozu produktów naftowych (13,4% w DWT).
- To duże statki spalają większość bunkrów, które były preferowane do instalacji skruberów. Ale dotyczy to wszystkich: ponieważ koszty podróży są niższe, zyski są wyższe - twierdzi Peter Sand, główny analityk ds. żeglugi w BIMCO.
W tym samym czasie mocno rośnie sprzedaż bunkra w największym centrum jego dystrybucji w Singapurze. Całkowity wolumen sprzedaży bunkrów wzrósł o 5% w 2020 roku i nadal rosnął w pierwszych dwóch miesiącach 2021 roku (+ 2,7% r / r).
Przed wdrożeniem regulacji dotyczących emisji siarki spread między ciężkim a lekkim paliwem oscylował wokół 200 dolarów na tonę.
- Obecnie różnica cen w bunkrze ustaliła się na stałym poziomie nieco powyżej 100 dolarów za tonę. Z tego właśnie powodu właściciele statków i inwestorzy coraz częściej zamawiają dziś nowe statki z fabrycznie zainstalowanym skruberem, w porównaniu do spreadu poniżej 100 dolarów z zeszłego roku. - podsumował Sand.
Nowa lokalizacja firmy Roxtec
Carnival Corporation z dobrym wynikiem za pierwszy kwartał
Stoczniowcy wyróżnieni przez marszałka za wkład w rozwój województwa pomorskiego
Optonaval nawiązuje współpracę z Damen Naval przy budowie niemieckich fregat nowej generacji
Rozpoczyna się budowa trzeciego, atomowego okrętu podwodnego dla Francji
Elektryczne wodoloty ze Sztokholmu wypłyną na wody Abu Zabi