Od 1 stycznia 2020r. do 1 marca 2021r., liczba statków wyposażonych w płuczki spalin wzrosła z 2,011 do 3,935 jednostek – pokazują dane z BIMCO.
Skrubery to bardzo atrakcyjne rozwiązanie przy spełnianiu regulacji IMO 2020. Czas zwrotu inwestycji w płuczki spalin wynosi od 12 do 18 miesięcy.
W skrubery wyposażono: 15,9% wszystkich kontenerowców (28,7% w TEU), 11,4% wszystkich masowców (22,7% w DWT), 24,5% wszystkich tankowców (29,9% w DWT) i 4,2% wszystkich zbiornikowców do przewozu produktów naftowych (13,4% w DWT).
- To duże statki spalają większość bunkrów, które były preferowane do instalacji skruberów. Ale dotyczy to wszystkich: ponieważ koszty podróży są niższe, zyski są wyższe - twierdzi Peter Sand, główny analityk ds. żeglugi w BIMCO.
W tym samym czasie mocno rośnie sprzedaż bunkra w największym centrum jego dystrybucji w Singapurze. Całkowity wolumen sprzedaży bunkrów wzrósł o 5% w 2020 roku i nadal rosnął w pierwszych dwóch miesiącach 2021 roku (+ 2,7% r / r).
Przed wdrożeniem regulacji dotyczących emisji siarki spread między ciężkim a lekkim paliwem oscylował wokół 200 dolarów na tonę.
- Obecnie różnica cen w bunkrze ustaliła się na stałym poziomie nieco powyżej 100 dolarów za tonę. Z tego właśnie powodu właściciele statków i inwestorzy coraz częściej zamawiają dziś nowe statki z fabrycznie zainstalowanym skruberem, w porównaniu do spreadu poniżej 100 dolarów z zeszłego roku. - podsumował Sand.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów