PMK
Całkowita ładowność światowej floty kontenerowców przekroczyła 23 mln TEU w momencie dostarczenia dwóch jednostek klasy Pegasus we wrześniu – donosi Alphaliner.
Kontenerowce o ładowności ponad 23 tys. TEU zostały przekazane 11 września armatorowi MSC i będą pływać po szlaku Europa – Azja.
- Wzrost floty kontenerowej utrzymuje się od maja na stałym poziomie około 4%, a dostawy nowych kontenerowców dodadzą 826 000 TEU do całej floty w tym roku. Z kolei złomowanie utrzymuje się na niskim poziomie, a od stycznia usunięto z floty jedynie 165 000 TEU - poinformował Alphaliner.
- Silny rynek czarterowy nie zachęca właścicieli do recyklingu statków, a kilka jednostek, które początkowo były przeznaczone na złom, wciąż pracuje – dodał Alphaliner.
Ponadto Alphaliner spodziewa się, że niski wskaźnik złomowania utrzyma się przez pozostałą część roku, co obniży prognozę recyklingu statków na cały rok 2019 z 350 000 do mniej niż 250 000 TEU.
Obecne stawki czarterowe wzrosły o 30% w porównaniu do zeszłego roku, szczególnie w przypadku większych statków. U jednostek powyżej 5000 TEU stawki wzrosły ponad dwukrotnie w porównaniu z rokiem temu.
Alphaliner stwierdził, że wzrost popytu odnotowany od czerwca związany jest z przestojami statków, które instalują skrubery. W różnych stoczniach obecnie trwają prace modernizacyjne 44 statków o łącznej pojemności 465,000 TEU.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek