PMK
Duński gigant żeglugowy, Maersk, ujawnił swoje plany instalacji scrubberów na części swojej floty kontenerowej.
W e-mailu wysłanym do agencji Reuters Niels Henrik Lindegaard, szef Maersk Oil Trading, przyznał, że duński koncern zdecydował się zainstalować te urządzenia na okołó 750 jednostek. Ma to pomóc firmie w spełnieniu regulacji IMO 2020 w sprawie zawartości siarki w paliwie.
Liczba statków handlowych wyposażonych w systemy oczyszczania spalin zbliża się do 1000 jednostek globalnie – wynika z badania Exhaust Gas Cleaning Systems Association. Na stan z 31 liczba tzw. scrubberów wynosi 983.
Badanie wykazało, że liczba przypadków instalacji scrubberów mocno wzrasta wraz z zbliżającym wejściem w życie nowych przepisów IMO o zawartości siarki w paliwach. Zbliżająca się regulacja będzie wymagać od statków spalania paliwa o zawartości siarki nie większej niż 0,5%, w porównaniu do obecnie 3,5%, lub instalacji scrubberów usuwających siarkę podczas spalania paliwa. Właściciele statków mają również wybór, aby spalić alternatywne paliwo, takie jak skroplony gaz ziemny, w celu spełnienia wymagań.
Liczne najnowsze raporty wskazują, że główni operatorzy statków, w tym Spliethoff, Frontline, DHT i Star Bulk, zdecydowali się na skrubery. Jedna z "dużych" firm kontenerowych potwierdziła, że również będzie używać skruberów.
EGCSA twierdzi, że do niedawna największa zainstalowana moc wydechowa dotyczyła mocy silnika w granicach od 25 do 30 MW. Jednak najnowsze dane pokazują, że zostało to przekroczone przez zmodernizowany system hybrydowy dla silnika kontenerowego o mocy 72MW.
Wśród wszystkich zainstalowanych scrubberów tylko 37% została zainstalowana na nowych jednostkach, w przeciwieństwie do 63% zainstalowanych w czasie modernizacji.
Ankieta wykazała także, że prawie 60% wszystkich modernizacji i instalacji miało miejsce w azjatyckich stoczniach. Ten procent zwiększa się do prawie 85%, gdy uwzględnia się tylko instalacje na nowych jednostkach.
Scrubbery, czyli inaczej płuczki spalin, służą do redukcji szkodliwych substancji. System Wartsili usuwa do 98 proc. dwutlenku siarki i zmniejsza szkodliwość cząstek stałych nawet o 85 proc..
Na Ukrainę wróciły regularne połączenia feederowe
Estonia równie popularna co Polska. Zaawizowano ponad 100 zawinięć wycieczkowców
Pierwszy statek przy Nabrzeżu Dąbrowieckim w Porcie Szczecin
W 2023 r. obrót ładunków w polskich portach wzrósł o 14,3 proc.
Grupa Unimot podpisała z Peninsula Petroleum Limited list intencyjny w sprawie współpracy w zakresie fizycznych dostaw paliwa żeglugowego w polskich portach
Po ponad miesiącu od katastrofy kolejne statki opuszczają port w Baltimore