W Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia trwa montaż skrubera na kolejnej jednostce należącej do armatora „K” Line European Sea Highway Servicess (KESS) – Danube Highway. Jest to trzeci z serii czterech statków tego armatora, na którym MSR Gryfia montuje instalację do odsiarczania spalin.
Kolejne etapy kontraktu z KESS są realizowane stopniowo od połowy stycznia, kiedy do MSR Gryfii przypłynął pierwszy samochodowiec z serii – Elbe Highway. Po zakończeniu prac na jednostce Danube Highway, wykonamy montaż skrubera na jeszcze jednej podobnej jednostce – mówi Paweł Porzycki, Dyrektor Handlowy w stoczni MSR Gryfia.
KESS należy do stałych klientów MSR Gryfii. W sierpniu ubiegłego roku stocznia wykonała remonty klasowe trzech innych samochodowców: Schelde Highway, Isar Highway i Ems Highway.
Kontrakt na montaż skruberów jest wynikiem objęcia armatorów nowymi normami związanymi z ograniczeniami poziomu emisji siarki, które obowiązują od stycznia br. Armator dostosowuje swoje jednostki do wymagań określonych w tzw. dyrektywie siarkowej. Zgodnie z dyrektywą Unii Europejskiej i Międzynarodowej Organizacji Morskiej, armatorzy operujący w rejonie Morza Bałtyckiego, Północnego i Kanału La Manche zobowiązani są do tego, by obniżyć zawartość siarki w paliwach z 1% do 0,1%. Montaż skruberów to rozwiązanie już bardzo dobrze znane, a ich montaż znajduje coraz większą liczbę zwolenników.
Morska Stocznia Remontowa Gryfia należy do grona najbardziej znanych stoczni w kraju i za granicą. Stocznia wykonuje remonty, przebudowy i budowy statków różnych typów i rozmiarów, do panamaxów włącznie. Od ponad 15 lat jest także producentem konstrukcji stalowych offshore. Dwa zakłady produkcyjne – w Szczecinie i Świnoujściu zapewniają jej łatwy dostęp do najważniejszych rynków zbytu. MSR Gryfia jest częścią grupy MARS Shipyards & Offshore.
MSR Gryfia dysponuje bogatym zapleczem technicznym, umożliwiającym kompleksowe remonty i przebudowy zarówno dużych statków handlowych, jak i promów pasażerskich oraz specjalistycznych jednostek wielozadaniowych, holowników i jachtów.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów