• <
bulk_cargo_port_szczecin

Indonezja nie zamierza przestrzegać przepisów IMO 2020 w sprawie zawartości siarki w paliwach morskich

PMK

28.07.2019 20:33 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Indonezja nie zamierza przestrzegać przepisów IMO 2020 w sprawie zawartości siarki w paliwach morskich

Partnerzy portalu

Indonezja nie zamierza przestrzegać przepisów IMO 2020 w sprawie zawartości siarki w paliwach morskich - GospodarkaMorska.pl

Indonezja nie będzie żądać od swojej krajowej floty przestrzegania nowych globalnych zasad nakazujących stosowanie paliw żeglugowych o niskiej zawartości siarki. Powodem są wysokie koszty czystszego paliwa - powiedział w tym tygodniu urzędnik z tamtejszego Ministerstwa Transportu.

Zgodnie z zasadami Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO), które wejdą w życie w 2020 roku, statki będą musiały zużywać paliwo o maksymalnej zawartości siarki 0,5%, chyba że są wyposażone w skrubery.

Jednak ze względu na wysokie koszty przestrzegania nowych przepisów władze Indonezji pozwolą statkom pływającym pod swoją banderą na dalsze spalanie paliw morskich o maksymalnej zawartości siarki 3,5% na swoich wodach. I to bez konieczności korzystania z skruberów - powiedział urzędnik Ministerstwa Transportu Indonezji.

Urzędnik dodał, że Indonezja, archipelag z ponad 18 tysiącami wysp, pozwolistatkom wykorzystywać paliwo o wysokiej zawartości siarki do momentu, gdy krajowe dostawy paliw o niskiej zawartości siarki się nie poprawią.

Statki pływające po międzynarodowych trasach pod banderą Indonezji będą wciąż musiały stosować się do globalnego pułapu siarkowego IMO, podobnie jak statki pływające pod obcą banderą na jej wodach - powiedział urzędnik.

Indonezja w 2012 roku przystąpiła do Międzynarodowej konwencji IMO o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki (MARPOL), która jest głównym porozumieniem międzynarodowym obejmującym wszystkie rodzaje zanieczyszczeń ze statków.

- To rozporządzanie dotyczy wszystkich statków, w tym także statków żeglugi krajowej - powiedziała rzeczniczka IMO w odpowiedzi na prośbę agencji Reuters o komentarz.

Decyzja Indonezji o nieprzestrzeganiu ograniczenia może podważyć wysiłki IMO na rzecz ograniczenia emisji siarki, które są szkodliwe dla zdrowia ludzkiego i powodują kwaśne deszcze.

- Ruch Indonezji może wywołać efekt domina, ale z drugiej strony skala prawdopodobnie będzie nieistotna pod względem zasięgu geograficznego - powiedział Ashok Sharma, dyrektor zarządzający maklera BRS Baxi w Singapurze.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.