pc
Cięcie blach na przebudowę promów dla Finnlines. Uroczysta ceremonia rozpoczynająca realizację tego projektu odbyła się w Gdańskiej Stoczni Remontowa w piątek. Łącznie przedłużone zostaną cztery jednostki z serii „Breeze” i opcjonalnie dwa dodatkowe statki.
Umowę na przedłużenie promów dla Finnlines Gdańska Stocznia Remontowa podpisała w kwietniu. Do każdego z nich zostanie dołożona wstawka o wadze 1 500 t, która wydłuży je o około 30 m. W umowie stocznia zobowiązała się, że przebudowa każdego promu zajmie mniej niż dwa miesiące. Cały program wydłużania statków natomiast ma się zakończyć w maju 2018 r.
Dzięki przebudowom promy staną się dużo bardziej ekologiczne i zredukowana zostanie emisja szkodliwych substancji.
Koszt wszystkich modernizacji to około 70 mln euro.
To już kolejny projekt stoczni Remontowa dla tego armatora. Obecnie w Gdańsku znajduje się prom MS Finneagle. Montowane są na nim m.in. nowoczesny skrubery. Przebudowywana jest także przestrzeń dla pasażerów. Teraz ta jednostka będzie mogła zabrać na pokład 800 osób oraz załogę.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii