W Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia w Szczecinie trwają prace na dwóch samochodowcach KESS – Isar Highway i Weser Highway. Statki przypłynęły do stoczni na początku sierpnia.
Isar Highway został zadokowany w doku nr 3, natomiast Weser Highway trafił na ponton P1. Obecnie na jednostkach prowadzone są prace związane z przeglądem układu napędowego w zakresie demontażu i inspekcji linii wałów i śrub okrętowych. Trwa także przegląda układu sterowego poszerzony o demontaże dwóch płetw i trzonów sterowych. Standardowo także wykonywane sa prace związane z konserwacja kadłuba oraz liczne prace rurarskie i maszynowe w zakresie wymiany rurociągów oraz remontu pomp.
Isar Highway został wybudowany w 2000 r., zaprojektowany specjalnie do żeglugi w małych portach. Statek wyposażony jest silny stery strumieniowy, który zapewnia mu wysoką manewrowość w wąskich miejscach. Weser Highway został zbudowany w 1994 r., charakteryzuje się podobnymi parametrami technicznymi jak Isar Highway. Oba statki mają prawie 100 m długości i 20,6 m szerokości KESS jest jednym ze stałych klientów MSR Gryfii. W poprzednich latach stocznia wykonywała remonty klasowe na statkach: Schelde Highway, Isar Highway i Ems Highway. Rok temu stocznia wykonała na zlecenie tego armatora duży kontrakt – zamontowała skrubery do odsiarczania spalin na czterech samochodowcach: Elbe Highway, Thames Highway, Danube Highway i Seine Highway.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO