W Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia w Szczecinie trwają prace na dwóch samochodowcach KESS – Isar Highway i Weser Highway. Statki przypłynęły do stoczni na początku sierpnia.
Isar Highway został zadokowany w doku nr 3, natomiast Weser Highway trafił na ponton P1. Obecnie na jednostkach prowadzone są prace związane z przeglądem układu napędowego w zakresie demontażu i inspekcji linii wałów i śrub okrętowych. Trwa także przegląda układu sterowego poszerzony o demontaże dwóch płetw i trzonów sterowych. Standardowo także wykonywane sa prace związane z konserwacja kadłuba oraz liczne prace rurarskie i maszynowe w zakresie wymiany rurociągów oraz remontu pomp.
Isar Highway został wybudowany w 2000 r., zaprojektowany specjalnie do żeglugi w małych portach. Statek wyposażony jest silny stery strumieniowy, który zapewnia mu wysoką manewrowość w wąskich miejscach. Weser Highway został zbudowany w 1994 r., charakteryzuje się podobnymi parametrami technicznymi jak Isar Highway. Oba statki mają prawie 100 m długości i 20,6 m szerokości KESS jest jednym ze stałych klientów MSR Gryfii. W poprzednich latach stocznia wykonywała remonty klasowe na statkach: Schelde Highway, Isar Highway i Ems Highway. Rok temu stocznia wykonała na zlecenie tego armatora duży kontrakt – zamontowała skrubery do odsiarczania spalin na czterech samochodowcach: Elbe Highway, Thames Highway, Danube Highway i Seine Highway.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza