PMK
Koalicja organizacji pozarządowych (NGO) chce zakazu korzystania z płuczek spalin (skruberów) na europejskim obszarze kontroli emisji (ECA).
Duża liczba organizacji, w tym m.in. Naturschutzbund Deutschland (NABU), France Nature Environnement (FNE), chcą całkowitego zakazu używania ciężkich paliw dla statków. NGO chcą także ustanowienia Morza Śródziemnego jako obszaru kontroli emisji siarki (SECA) i azotu (NECA). Celem jest ochrona zdrowia ludzkiego, środowiska, klimatu i dziedzictwa kulturowego.
- Przejście na paliwa o niskiej zawartości siarki powoduje znaczne zmniejszenie emisji zanieczyszczeń powietrza, ale nie można tego samego powiedzieć o skruberach. Generują one bowiem osad z zanieczyszczeń i przedłużają stosowanie ciężkich paliw przez armatorów. Ponadto płuczki i paliwa o wysokiej zawartości siarki utrudniają wykorzystanie zaawansowanych układów oczyszczania spalin, takich jak filtry cząstek stałych. - czytamy w oświadczeniu organizacji.
Obecnie, według danych DNV GL, 1850 statków jest wyposażone w skrubery. Do 2020 roku ma do nich dołączyć kolejne 2500 jednostek. Wśród wszystkich zainstalowanych scrubberów tylko 37% została zainstalowana na nowych jednostkach, w przeciwieństwie do 63% zamontowanych w czasie modernizacji.
Co ciekawe, prawie 60% wszystkich modernizacji i instalacji miało miejsce w azjatyckich stoczniach. Ten procent zwiększa się do prawie 85%, gdy uwzględnia się tylko instalacje na nowych jednostkach. Sektory wycieczkowe i RoPax były początkowo największymi zwolennikami tej technologii. Jednak druga fala zamówień skruberów dotknęła także rynek masowców, kontenerowców i tankowców.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych