PMK
China Navigation Company (CNCo), podspółka singapurskiej Swire Group, przejmie udziały dotyczące sektora transportu towarów masowych od niemieckiego armatora Hamburg Süd.
Oznacza to przejęcie kilku marek Hamburg Süd, w tym: Rudolf A. Oetker (RAO), Furness Withy Chartering i część Alianca Navegacão (Aliabulk). Na rynku transportu masowego niemiecki armator operuje w Hamburgu, Londynie, Melbourne i Rio de Janeiro z flotą 45 statków: handysize, supra/ultramaxów i kamsarmax/panamaxów.
- Obecnie koncentrujemy się na działalności naszych dwóch linii kontenerowych: Hamburg Süd i Aliança – powiedział dr Arnt Vespermann, dyrektor generalny Hamburg Süd.
CNCo jest właścicielem i operatorem około 135 statków składających się głównie z masowców i wielozadaniowych statków liniowych. Swire Bulk, firma zajmująca się handlem suchymi masami, założona w 2012 roku, zarządza flotą ponad 100 statków handysize i supra/ultramax.
- Jesteśmy zachwyceni pomyślnym zakończeniem tej transakcji - skomentował James Woodrow, dyrektor zarządzający China Navigation Company. - Między naszymi liniami bardzo łatwo o uzyskanie synergii, a pozyskanie tak doświadczonego zespołu pracowników jest dodatkowym atutem. To także kolejny krok w naszym rozwoju w segmencie supra/ultramaxów – dodał.
Zamknięcie umowy spodziewane jest do końca pierwszego kwartału obecnego roku, pod warunkiem uzyskania zgody organów nadzorczych. Strony zdecydowały się nie ujawniać ceny sprzedaży.
Rail Baltica wkładem w nowoczesny transport towarowy dla krajów nadbałtyckich
Z Portu Gdańsk do Grudziądza przetransportowano 300-tonowy element przyszłej elektrowni
Nowo wybudowane Nabrzeże Dąbrowieckie w Porcie Szczecin obsłużyło pierwszy statek
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"