Morska stocznia Remontowa Gryfia montuje kolejne skrubery do odsiarczania spalin. Tym razem klientem stoczni jest armator z Hamburga – Rord Braren Bereederungs GmbH & Co.
Na jednostce Timbus stocznia wykonała zabudowę skrubera wraz z fundamentami i silosami, zmodernizowała cały układ wydechowy, a także zamontowała urządzenie dostarczone przez armatora i osłoniła je wykonaną wcześniej obudową. Równolegle z montażem płuczki na jednostce został przeprowadzony remont klasowy. Remontowana jednostka ma 100 m długości i ponad 17 m szerokości. Jej zdolność przewozowa (DWT) wynosi 6389 ton.
Wczoraj (26.01.2015 r.) w stoczni wykonywane były próby przechyłów jednostki po remoncie i zabudowie urządzenia. Po ich zakończeniu jednostka będzie gotowa do eksploatacji. Realizowany kontrakt może być początkiem dłuższej współpracy MSR Gryfia z armatorem, zwłaszcza że już w lutym kolejny skruber ma być montowany na bliźniaczej jednostce – mv Cellus.
Od chwili wprowadzenia nowych przepisów dotyczących emisji spalin przez statki pływające w rejonie Morza Bałtyckiego i Północnego (tzw. dyrektywy siarkowej) widać wyraźny wzrost zainteresowania armatorów montażem płuczek na ich jednostkach. Pod koniec 2014 r. MSR Gryfia montowała już skrubery na statkach należących do “K” Line European Sea Highway Servicess (KESS), a Nauta realizuje zlecenie dla fińskiego armatora Finnlines, który powierzył jej montaż urządzeń do odsiarczania spalin na 6 jednostkach.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española