12 stycznia w Energomontażu-Północ Gdynia odbył się załadunek konstrukcji przeznaczonej do instalacji typu SAL (Single Anchor Loading System), która trafi na pole wydobywcze Greater Stella. Klientem EPG jest norweska firma APL, która dostarcza na pole systemy załadunku ropy. Konstrukcja Energomontażu-Północ Gdynia zostanie zainstalowana na głębokości około 87 m.
System SAL powstał jako alternatywa dla systemu STL. Zaletą tego rozwiązania jest fakt, iż może być stosowane na różnego typu podłożach, a także zapewnia bezpieczne przesyłanie ropy, nawet w zmiennych warunkach pogodowych spowodowanych np. silnym wiatrem lub dużym oblodzeniem. Podczas załadunku statek zacumowany jest do konstrukcji za pomocą stalowej liny, a wydobyte paliwo trafia do tankowca poprzez specjalny zestaw rurociągów.
Zleceniodawca - Advanced Production Loading (APL) to norweska firma inżynierska, specjalizująca się w dostarczaniu systemów załadunku I transferu dla platform wiertniczych I statków. W 2010 r. APL zostało częścią National Oilwell Varco. Pierwszy system STL firma zainstalowała w roku 1993 na polu Fulmar na Morzu Północnym.
Pole Greater Stella położone jest w brytyjskiej części Morza Północnego, składa się z czterech głównych ośrodków wiertniczych. Pole zostało odkryte w 1979 r., a jego głównym operatorem jest Itaka Energy.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO