PMK
W tym tygodniu do doku stoczni Remontowej wejdzie pierwszy z czterech statków armatora Finnlines. Realizacja całego programu wydłużenia promów klasy Breeze ma zakończyć się w maju 2018 roku.
Przebudowę przejdą promy Finnsky, Finnsun, Finntide i Finnwave, zbudowane w roku 2012. Pierwszym z nich będzie Finntide.
Umowę na przedłużenie promów dla Finnlines Gdańska Stocznia Remontowa podpisała w kwietniu. Do każdego z nich zostanie dołożona wstawka o wadze 1 500 t, która wydłuży je o około 30 m. W umowie stocznia zobowiązała się, że przebudowa każdego promu zajmie mniej niż dwa miesiące.
Dzięki przebudowom promy staną się dużo bardziej ekologiczne i zredukowana zostanie emisja szkodliwych substancji. Koszt wszystkich modernizacji to około 70 mln euro.
To już kolejny projekt stoczni Remontowa dla tego armatora. W Gdańsku znajdował się prom MS Finneagle. Montowane były na nim m.in. nowoczesne skrubery. Przebudowywana została także przestrzeń dla pasażerów. Teraz ta jednostka może zabrać na pokład 800 osób oraz załogę.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej