PMK
W tym tygodniu do doku stoczni Remontowej wejdzie pierwszy z czterech statków armatora Finnlines. Realizacja całego programu wydłużenia promów klasy Breeze ma zakończyć się w maju 2018 roku.
Przebudowę przejdą promy Finnsky, Finnsun, Finntide i Finnwave, zbudowane w roku 2012. Pierwszym z nich będzie Finntide.
Umowę na przedłużenie promów dla Finnlines Gdańska Stocznia Remontowa podpisała w kwietniu. Do każdego z nich zostanie dołożona wstawka o wadze 1 500 t, która wydłuży je o około 30 m. W umowie stocznia zobowiązała się, że przebudowa każdego promu zajmie mniej niż dwa miesiące.
Dzięki przebudowom promy staną się dużo bardziej ekologiczne i zredukowana zostanie emisja szkodliwych substancji. Koszt wszystkich modernizacji to około 70 mln euro.
To już kolejny projekt stoczni Remontowa dla tego armatora. W Gdańsku znajdował się prom MS Finneagle. Montowane były na nim m.in. nowoczesne skrubery. Przebudowywana została także przestrzeń dla pasażerów. Teraz ta jednostka może zabrać na pokład 800 osób oraz załogę.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza