jk
Morska Stocznia Remontowa Gryfia S.A., zakończyła montaż systemów do czyszczenia wód balstowych. Są to pierwsze zlecenia, które stocznia otrzymała dla stałego klienta firmy – firmy KESS, właściciela floty samochodowców.
Pierwszy ze statków Main Highway przeszedł montaż w stoczni w lipcu, drugi Neckar Highway w sierpniu. Obie jednostki mają prawie 100 m długości i 19,6 m szerokości. Dzięki niewielkiemu zanurzeniu są przystosowane do korzystania z mniejszych portów. Montaż systemów wynika z konwencji o kontroli i postępowaniu z wodami balastowymi. Oznacza to, że wszystkie statki morskie zobowiązane będą do utylizowania wód balastowych przy użyciu specjalnych systemów. Armatorzy decydują się więc na montaż sprzętu na swoich statkach, aby spełniać wymogi konwencji niezwłocznie po jej wejściu w życie.
KESS należy do stałych klientów MSR Gryfii. W stoczni w Szczecinie często można zobaczyć charakterystyczne czerwono-białe samochodowce. MSR Gryfia wykonuje na nich remonty klasowe i pośrednie. W tym roku stocznia realizuje remonty dokowe na statkach Elbe Highway i Thames Highway. Remonty na jednostkach obejmowały demontaż układu napędowego, kompleksowy przegląd i naprawę sterów strumieniowych oraz silników głównych i pomocniczych, a także prace konserwacyjne, elektryczne, rurarskie, mechaniczne i ślusarskie.
Bardzo ciekawe zlecenie dla KESS MSR Gryfia miała okazję realizować dwa lata temu – na serii czterech statków stocznia zainstalowała skrubery do odsiarczania spalin. Projekt ten był związany z wprowadzeniem dyrektywy siarkowej w rejonie Morza Bałtyckiego i Północnego.
Morska Stocznia Remontowa Gryfia należy do grona najbardziej znanych stoczni w kraju i za granicą. Oprócz remontów i konwersji statków różnych typów i rozmiarów, stocznia wykonuje także konstrukcje stalowe offshore. Na tym rynku MSR Gryfia funkcjonuje od ponad 15 lat, dostarczając zarówno moduły mieszkalne i konstrukcje wyposażeniowe platform wiertniczych, jak i konstrukcje subsea, przeznaczone do montażu na dnie morskim. Dogodna lokalizacja zakładów w Szczecinie i w Świnoujściu zapewnia łatwy i szybki transport produkowanych konstrukcji.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek