Amerykański armator, Eagle Bulk Shipping, kontynuuje swój program odnowienia floty, poprzez zakup dwóch zaawansowanych masowców Ultramax wyposażonych w skrubery.
Pierwsza jednostka zostanie przemianowana na Helsinki Eagle. Wybudowany w 2015 masowiec został zakupiony za kwotę 16,5 mln dolarów. Drugi statek otrzyma nazwę Stockholm Eagle i został wybudowany w 2016 roku. Został zakupiony za 17,65 mln dolarów.
Obie jednostki powstały w chińskiej Chengxi Shipyard i mają zostać dostarczone w pierwszym kwartale 2021 roku.
- W minionym roku kontynuowaliśmy odnawianie naszej floty, nabywając trzy nowoczesne i wydajne ultramaxy, wyposażone w skrubery i sprzedając pięć naszych starych Supramaxów, których średni wiek wynosił około 18 lat - skomentował Gary Vogel, prezes Eagle Bulk.
- W ciągu ostatnich czterech lat wymieniliśmy ponad połowę naszej floty, kupując 23 nowoczesne Ultramaxy i sprzedając 19 starszych Supramaxów. Transakcje te znacznie poprawiły skład naszej floty - zwiększając średni rozmiar naszych statków, poprawiając profil wiekowy naszej floty i zmniejszając ślad emisji w przeliczeniu na tonę Wierzymy, że nasza strategia odnowienia floty wraz z naszym podejściem do aktywnego zarządzania handlem pomoże nam zmaksymalizować nasz potencjał generowania kapitału - dodał.
Najnowszy zakup jest następstwem niedawno ujawnionego przejęcia przez firmę wyprodukowanego w 2015 roku masowca Ultramax SDARI-64 z wyposażeniem. Zakupiona za 16 milionów dolarów jednostka otrzyma nazwę Oslo Eagle.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny