PMK
Sprzedaż paliwa wysokosiarkowego (HSFO) w Singapurze spadła prawie o połowę w 2018 roku – wynika z danych agencji informacyjnej S&P Global Platts. Powodem jest zbliżające się wejście nowych przepisów w sprawie zawartości siarki w paliwach dla statków.
Wchodzące w 2020 przepisy zabraniają statkom używania paliwa o zawartości siarki powyżej 0,5 procent. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy dany statek jest wyposażony w skrubery do płukania spalin.
- Te regulacje mają już teraz wielki wpływ na rynek paliwa bunkrowego – powiedział Arnaud Humblot, menedżer w S&P Global Platts.
Łącznie 11,786 milionów ton HSFO było przedmiotem obrotu w Singapurze w 2018 r. To o 46 procent mniej niż w 2017 roku, gdy ten wynik wyniósł 21,935 miliona ton.
Niepewność w segmencie handlu paliwem olejowym przed IMO 2020 doprowadziła do tego, że w koncerny naftowe skonsolidowały swoje działy handlu tym surowcem lub wręcz kompletnie wycofały się z tego rynku.
- Wszystko to dowodzi, że liczba uczestników tego rynku zmniejszyła się radykalnie, a większość handlowców ograniczyła swoje działania na tym polu - powiedział Matt Stanley, makler produktów naftowych w firmie Star Fuels z Dubaju.
Singapur jest największym na świecie hubem handlu paliwem naftowym i służy jako centrum cenowe Azji dla rafinowanych produktów naftowych, w tym benzyny, oleju napędowego i paliw okrętowych.
Miasto-państwo jest także domem dla największego na świecie portu do bunkrowania statków.
Iran będzie korzystał z portów morskich na Kubie
Elektryczny holownik Damen: dwa holowania na jednym ładowaniu, bateria pełna w 2 godziny
Burmistrz Hamburga do portowców: nie wikłajcie się w przemyt narkotyków
Duński port ze zgodą na pogłębienie, bliżej do stania się bazą NATO
Do prokuratury w Szczecinie wpłynęło zawiadomienie dot. nieprawidłowości w zarządzie portów
Na Białorusi bez zmian. Dyrektor spółki, która wybuduje białoruski port w Rosji, do niedawna siedział w więzieniu