• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Handel ciężkim paliwem dla statków w Singapurze mniejszy o połowę w 2018 roku

PMK

05.01.2019 20:06 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Handel ciężkim paliwem dla statków w Singapurze mniejszy o połowę w 2018 roku

Partnerzy portalu

Handel ciężkim paliwem dla statków w Singapurze mniejszy o połowę w 2018 roku - GospodarkaMorska.pl

Sprzedaż paliwa wysokosiarkowego (HSFO) w Singapurze spadła prawie o połowę w 2018 roku – wynika z danych agencji informacyjnej S&P Global Platts. Powodem jest zbliżające się wejście nowych przepisów  w sprawie zawartości siarki w paliwach dla statków.

Wchodzące w 2020 przepisy zabraniają statkom używania paliwa o zawartości siarki powyżej 0,5 procent. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy dany statek jest wyposażony w skrubery do płukania spalin.

- Te regulacje mają już teraz wielki wpływ na rynek paliwa bunkrowego – powiedział Arnaud Humblot, menedżer w S&P Global Platts.

Łącznie 11,786 milionów ton HSFO było przedmiotem obrotu w Singapurze w 2018 r. To o 46 procent mniej niż w 2017 roku, gdy ten wynik wyniósł 21,935 miliona ton.

Niepewność w segmencie handlu paliwem olejowym przed IMO 2020 doprowadziła do tego, że w koncerny naftowe skonsolidowały swoje działy handlu tym surowcem lub wręcz kompletnie wycofały się z tego rynku.

- Wszystko to dowodzi, że liczba uczestników tego rynku zmniejszyła się radykalnie, a większość handlowców ograniczyła swoje działania na tym polu - powiedział Matt Stanley, makler produktów naftowych w firmie Star Fuels z Dubaju.

Singapur jest największym na świecie hubem handlu paliwem naftowym i służy jako centrum cenowe Azji dla rafinowanych produktów naftowych, w tym benzyny, oleju napędowego i paliw okrętowych.

Miasto-państwo jest także domem dla największego na świecie portu do bunkrowania statków.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.