PMK
Armator Golden Ocean Group Limited (GOGL), zajmująca się transportem suchych towarów masowych, zakończyła wszystkie 23 instalacje systemów oczyszczania spalin na pokładzie swoich statków Capesize.
W pierwszym kwartale 2020 roku trzynaście jednostek wyposażono w płuczki, co znacznie przyczyniło się do całkowitej liczby dni wolnych od pracy.
- Na 31 marca 2020 roku firma oszacowała, że pozostałe zobowiązania finansowe w związku z instalacjami płuczki wyniosą 4,9 mln USD, z wyłączeniem kosztów instalacji – poinformował armator w swoim raporcie za pierwszy kwartał roku. - Niektóre instalacje zostały opóźnione z powodu wpływu COVID-19, ale wszystkie projekty zostały ukończone na dzień sporządzenia niniejszego raportu.
GOGL powiedział, że w tym kwartale firma skapitalizowała 16,3 miliona dolarów w związku z instalacją systemów uzdatniania wody balastowej i płuczek na własnych statkach.
- Po zakończeniu zatwierdzonych instalacji płuczki firma ma bardzo ograniczone wymagania dotyczące nakładów inwestycyjnych na tym i przyszłym roku - poinformował GOGL, dodając, że umożliwia to firmie stosowanie wielu ścieżek w celu zwiększenia płynności.
Jak wyjaśniono, wpływ pandemii na działalność GOGL jest przede wszystkim związany z wyzwaniami dotyczącymi zmian załogi, blokowania i opóźnień w portach i stoczniach.
Do tej pory firma nie miała potwierdzonych przypadków infekcji na swoich statkach.
- Wyniki Golden Ocean za pierwszy kwartał pochodzą z wyjątkowo słabego środowiska popytu wywołanego przez pandemię COVID-19. Podczas gdy stawki frachtowe nie wykazały jeszcze znaczącego ożywienia, jesteśmy optymistami, że warunki poprawią się w perspektywie średnioterminowej wraz ze wzrostem tempa działalności przemysłowej. Tymczasem koncentrujemy się na zapewnieniu wysoce konkurencyjnej struktury kosztów i utrzymaniu silnego profilu finansowego - powiedział Ulrik Andersen, dyrektor generalny Golden Ocean.
Armator odnotował stratę netto w wysokości 160,8 mln USD w pierwszym kwartale 2020 roku. Flota GOGL składa się z 78 statków o łącznej nośności około 10,8 miliona dwt.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek