PMK
Hiszpańska firma żeglugowa Balearia ma dodać do swojej floty kolejny statek napędzany skroplonym gazem ziemnym po konwersji promu Sicilia.
Stocznia Portuguese West Sea rozpoczęła modernizację promu Sicillia, aby dostosować go do eksploatacji na LNG na początku tego roku. Według oświadczenia Balerii z wtorku prace, które miały zakończyć się w czerwcu, zostaną ukończone do końca lipca.
Balaria mówi, że prace nad promem idą pełną parą, pomimo sytuacji wywołanej pandemią koronawirusa Covid-19.
Portugalska stocznia niedawno zainstalowała zbiornik paliwa LNG w Sycylii o pojemności 425 metrów sześciennych, który umożliwiłby statkowi przepłynięcie 1100 mil.
Statek ma 186 metrów długości i może pomieścić 1000 pasażerów i 480 pojazdów.
Prom Sicilia będzie szóstym statkiem Balerii napędzanym LNG, z czego cztery to konwersje.
Baleria zaplanowała w tym roku trzy kolejne modernizacje LNG i planuje dysponować flotą jedenastu statków napędzanych LNG do końca 2021 roku.
Przeładunki kontenerów w Chinach w górę
Kanał Dębicki i inne projekty inwestycyjne zapewnią Portowi Szczecin nowe możliwości działania
Kongres Polskie Porty 2030. Terminalom nie brakuje wyzwań
Nie powstanie trzeci pas na Obwodnicy Trójmiasta. Ministerstwo ma inną koncepcję
Aktywna Plaża z Portem Gdynia, czyli święto siatkówki plażowej za nami
190 tys. zł na zakup drona podwodnego dla Portu Gdańsk