PMK
Hiszpańska firma żeglugowa Balearia ma dodać do swojej floty kolejny statek napędzany skroplonym gazem ziemnym po konwersji promu Sicilia.
Stocznia Portuguese West Sea rozpoczęła modernizację promu Sicillia, aby dostosować go do eksploatacji na LNG na początku tego roku. Według oświadczenia Balerii z wtorku prace, które miały zakończyć się w czerwcu, zostaną ukończone do końca lipca.
Balaria mówi, że prace nad promem idą pełną parą, pomimo sytuacji wywołanej pandemią koronawirusa Covid-19.
Portugalska stocznia niedawno zainstalowała zbiornik paliwa LNG w Sycylii o pojemności 425 metrów sześciennych, który umożliwiłby statkowi przepłynięcie 1100 mil.
Statek ma 186 metrów długości i może pomieścić 1000 pasażerów i 480 pojazdów.
Prom Sicilia będzie szóstym statkiem Balerii napędzanym LNG, z czego cztery to konwersje.
Baleria zaplanowała w tym roku trzy kolejne modernizacje LNG i planuje dysponować flotą jedenastu statków napędzanych LNG do końca 2021 roku.
GALATEA – innowacje w portach i stoczniach
Portowe szlaki kolejowe zmieniają się na lepsze
Bank Światowy - Port musi być smart
Droga Czerwona komplementarna ze strategią rozbudowy dróg krajowych i autostrad
Związek Małych Portów przystąpił do inicjatywy PPO
Tygodniowy przegląd promowy, a w nim m.in. o armatorach, którzy na bieżąco dostosowują się do sytuacji po brexicie
Ropa brent | 56,02 $ | baryłka | 0,38% | 09:55 |
Cyna | 23031,00 $ | tona | 4,69% | 25 sty |
Cynk | 2690,00 $ | tona | 1,47% | 25 sty |
Aluminium | 2011,00 $ | tona | 1,82% | 25 sty |
Pallad | 2321,50 $ | uncja | -0,41% | 09:54 |
Platyna | 1099,40 $ | uncja | -0,74% | 09:54 |
Srebro | 25,40 $ | uncja | -0,51% | 09:55 |
Złoto | 1847,00 $ | uncja | -0,17% | 09:55 |