PMK
Hiszpańska firma żeglugowa Balearia ma dodać do swojej floty kolejny statek napędzany skroplonym gazem ziemnym po konwersji promu Sicilia.
Stocznia Portuguese West Sea rozpoczęła modernizację promu Sicillia, aby dostosować go do eksploatacji na LNG na początku tego roku. Według oświadczenia Balerii z wtorku prace, które miały zakończyć się w czerwcu, zostaną ukończone do końca lipca.
Balaria mówi, że prace nad promem idą pełną parą, pomimo sytuacji wywołanej pandemią koronawirusa Covid-19.
Portugalska stocznia niedawno zainstalowała zbiornik paliwa LNG w Sycylii o pojemności 425 metrów sześciennych, który umożliwiłby statkowi przepłynięcie 1100 mil.
Statek ma 186 metrów długości i może pomieścić 1000 pasażerów i 480 pojazdów.
Prom Sicilia będzie szóstym statkiem Balerii napędzanym LNG, z czego cztery to konwersje.
Baleria zaplanowała w tym roku trzy kolejne modernizacje LNG i planuje dysponować flotą jedenastu statków napędzanych LNG do końca 2021 roku.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej