• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Polski Rejestr Statków rozpoczyna proces wdrażania wymagań IMO w zakresie globalnej redukcji siarki w paliwach żeglugowych do 0,5%

pc/prs.pl

23.11.2018 15:48 Źródło: własne
Strona główna Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska Polski Rejestr Statków rozpoczyna proces wdrażania wymagań IMO w zakresie globalnej redukcji siarki w paliwach żeglugowych do 0,5%

Partnerzy portalu

Polski Rejestr Statków rozpoczyna proces wdrażania wymagań IMO w zakresie globalnej redukcji siarki w paliwach żeglugowych do 0,5% - GospodarkaMorska.pl

Z dniem 01.01.2020 r. wchodzą w życie nowe wymagania Międzynarodowej Organizacji Morskiej - stanowiące aktualnie największe wyzwanie ekologiczne dla statków eksploatowanych w żegludze międzynarodowej.

Zgodnie z wymaganiami Prawidła 14.1.3 Załącznika VI do Konwencji MARPOL od w/w daty na świecie będzie zakazane używanie na statkach paliw żeglugowych o zawartości siarki powyżej 0,5% masowo.

Światowe wymagania i globalne przejście na zasilanie silników okrętowych paliwami niskosiarkowymi będzie się wiązało z licznymi wyzwaniami technicznymi, z którymi będą musieli zmierzyć się armatorzy, załogi statków i producenci silników.

Jednocześnie wymagania będą miały wpływ na politykę inwestycyjną armatorów, którzy od 2020 roku będą musieli wybrać eksploatację silników i kotłów okrętowych na paliwach niskosiarkowych lub zastosowanie środków alternatywnych, którymi są okrętowe systemy obróbki spalin – skrubery lub też instalacja silników okrętowych typu dual fuel wykorzystujących jako zasilanie skroplony gaz ziemny LNG.

Znajomość problemów, które mogą wystąpić podczas pracy silników okrętowych i innych urządzeń spalających paliwa na statku z nowymi rodzajami paliw, jest istotna ze względy na bezpieczeństwo żeglugi i musi być propagowana wśród personelu technicznego obsługującego statki i specjalistów nadzoru, w tym inspektorów towarzystw klasyfikacyjnych.

Partnerzy portalu

legal_marine_mateusz_romowicz_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.