pc/prs.pl
Z dniem 01.01.2020 r. wchodzą w życie nowe wymagania Międzynarodowej Organizacji Morskiej - stanowiące aktualnie największe wyzwanie ekologiczne dla statków eksploatowanych w żegludze międzynarodowej.
Zgodnie z wymaganiami Prawidła 14.1.3 Załącznika VI do Konwencji MARPOL od w/w daty na świecie będzie zakazane używanie na statkach paliw żeglugowych o zawartości siarki powyżej 0,5% masowo.
Światowe wymagania i globalne przejście na zasilanie silników okrętowych paliwami niskosiarkowymi będzie się wiązało z licznymi wyzwaniami technicznymi, z którymi będą musieli zmierzyć się armatorzy, załogi statków i producenci silników.
Jednocześnie wymagania będą miały wpływ na politykę inwestycyjną armatorów, którzy od 2020 roku będą musieli wybrać eksploatację silników i kotłów okrętowych na paliwach niskosiarkowych lub zastosowanie środków alternatywnych, którymi są okrętowe systemy obróbki spalin – skrubery lub też instalacja silników okrętowych typu dual fuel wykorzystujących jako zasilanie skroplony gaz ziemny LNG.
Znajomość problemów, które mogą wystąpić podczas pracy silników okrętowych i innych urządzeń spalających paliwa na statku z nowymi rodzajami paliw, jest istotna ze względy na bezpieczeństwo żeglugi i musi być propagowana wśród personelu technicznego obsługującego statki i specjalistów nadzoru, w tym inspektorów towarzystw klasyfikacyjnych.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych