• <

Wynik wyszukiwania - "sovcomflot" - Wiadomości

Nowe sankcje na Rosję mają dotyczyć żeglugi i portów

W najnowszej propozycji unijnych sankcji na Rosję znalazł się zakaz przeładunków rosyjskiego LNG i wykorzystywania portów UE przez statki transportujące towary „przyczyniające się do wysiłków wojennych Rosji”. Większa odpowiedzialność za to spada na barki operatorów.
07.05.2024

Indyjska rafineria nie chce ropy z tankowców Sovcomflotu

Według niepotwierdzonych doniesień, indyjska Reliance Industries, jedna z większych rafinerii na świecie, będąca poważnym nabywcą rosyjskiej ropy, odmawia przyjmowania dostaw tankowcami rosyjskiego państwowego Sovcomflotu.
23.03.2024

Ślady agresji. Wpływ konfliktu Rosji z Ukrainą na globalny rynek żeglugowy

Agresja Rosji przeciwko Ukrainie pozostawia trwałe ślady na globalnych rynkach żeglugi i budowy statków, wywołując zarówno bezpośrednie, jak i pośrednie skutki dla branży.
15.11.2023

Rosja chwali się chrztem statków transportowych o klasie lodowej

Najwyższe władze Federacji Rosyjskiej były obecne w stoczni Zwiezda w miejscowości Bolszoj, gdzie wzięły udział w ceremonii nadania imienia dwóm statkom, które znajdą się w wyposażeniu rosyjskich firm z branży morskiej. Rząd chce je wykorzystać w ramach swojego "wyścigu po Arktykę" i rozwoju branży stoczniowej.
13.09.2023

Przekręty na morskich szlakach. Rosji (nie tylko) halsowanie między sankcjami

Rosja omijała sankcje, stosując proste chwyty z przeładunkiem towarów na morzu lub w porcie, lub wykorzystując zmiany bandery lub armatora. A pomagają jej armatorzy wielu państw, pływający pod wygodnymi banderami. A także wiele państw, które nie włączyły się w ogóle w proces ograniczenia handlu z Rosją. Wiele państw i firm wykorzystało ten moment do robienia na wojnie biznesu.
05.03.2023

Mimo sankcji, 250 transportów z paliwem wywiozły w ostatnim miesiącu z Rosji europejskie statki

Pomimo sankcji europejskie statki wywożą miliony ton paliw z Rosji i zapewniają tym samym fundusze potrzebne Moskwie do prowadzenia wojny przeciw Ukrainie - wynika z dochodzenia portalu śledczego Investigate Europe.
27.01.2023

Rosja ma kolejny tankowiec. Pomoże omijać sankcje

29 grudnia Sovcomflot odebrał pierwszy zbudowany i sfinansowany przez Rosję tankowiec Aframax napędzany LNG. To ważna wiadomość dla samych Rosjan, bo każdy tankowiec jest teraz dla nich na wagę złota ze względu na zachodnie sankcje i price cap na rosyjską ropę.
30.12.2022

Rosja sprawdza Północną Drogę Morską. Ropa płynie do Chin

Vasily Dinkov, specjalistyczny tankowiec do transportu ładunków ropy naftowej, wyruszył z Rosji do Chin wzdłuż Północnej Drogi Morskiej. Rosja nie ma już żadnego interesu w korzystaniu z klasycznej trasy przez Kanał Sueski, więc chce eksploatować własny szlak.
08.11.2022

Nielegalny handel ropą na morzu spowoduje więcej wypadków

Nałożone na Rosję sankcje handlowe spowodowały zwiększenie zjawiska tzw. „mrocznej floty” tankowców uczestniczących w nielegalnym handlu ropą. To z kolei może spowodować więcej wypadków zbiornikowców.
07.11.2022

Rosja dalej nie płaci, Daewoo anuluje produkcję kolejnego tankowca

Pod koniec maja koreański gigant stoczniowy DSME (Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering) poinformowała o anulowaniu zamówienia na pierwszy z trzech tankowców LNG, jakie stocznia miała zbudować dla rosyjskiego koncernu Sovcomflot. Koreańczycy podali, że zamawiający nie dokonał płatności raty z tytułu umowy. Obecnie DSME anulowała z tego samego powodu zamówienie na drugi tankowiec dla Sovcomflotu i czeka na rozwój sytuacji w przypadku trzeciego.
05.07.2022

Południowokoreańska stocznia odmawia budowy rosyjskiego tankowca

Stocznia Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) anulowała zamówienie na tankowiec LNG, który rosyjski Sovcomflot zamówił na potrzeby projektu Arctic LNG 2 realizowanego przez Novatek.
27.05.2022

Sovcomflot wyprzedaje statki

Rosyjski państwowy armator Sovcomflot (SCF) podał, że sprzedał „znaczną” część swojej floty w ramach restrukturyzacji swojego portfela kredytowego.
23.05.2022

Shell. Do eksploatacji wracają cztery dawne rosyjskie tankowce na skroplony gaz ziemny

Koncern Shell podjął decyzję o przywróceniu eksploatacji czterech dawnych rosyjskich tankowców przewożących skroplony gaz ziemny (LNG) - informuje belgijska agencja prasowa Belga. Firma zdecydowała wcześniej o wyłączeniu ich z użytku wkrótce po agresji Rosji na Ukrainę.
20.05.2022

Rosyjskie tankowce wyłączają lokalizatory? Sovcomflot zaprzecza

Po danych, jakie opublikowała firma analityczna Windward, wskazujących na wyłączanie przez rosyjskie tankowce lokalizatorów AIS w celu omijania sankcji, rosyjski armator Sovcomflot opublikował oświadczenie, w którym stwierdza, że informacje są nieprawdziwe.
04.04.2022

Są chętni na rosyjską ropę. Statki już w gotowości

Jak donoszą branżowe źródła, już wschodnie spółki przygotowują już kilka statków, które mają transportować ropę z Rosji do Indii.
13.03.2022

Czy rosyjskie statki utkną na morzu?

Rosyjski gazowiec, którego przyjęcia odmówiono w Wielkiej Brytanii jednym z wielu statków, które mogą utknąć z ładunkiem na morzu.
11.03.2022

Amerykańskie sankcje obejmują rosyjskie statki

Pośród aktywów objętych amerykańskimi sankcjami w reakcji na rosyjską agresję wobec Ukrainy jest pięć statków oraz firmy zaangażowane w gospodarkę morską.
23.02.2022

SCF pozyskał zieloną pożyczkę na dwa nowe tankowce

Największa rosyjska firma transportowa PAO Sovcomflot (Grupa SCF) pozyskała nowy kredyt w wysokości 110 mln dolarów na sfinansowanie dwóch nowych tankowców klasy lodowej.
16.11.2021

Sovcomflot przedstawiło statki Green Funnel LNG

Największa rosyjska firma żeglugowa Sovcomflot (SCF) przedstawiła technologię swoich tankowców zasilanych LNG z serii „Green Funnel” Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO).
19.10.2021

Dobre wieści dla rynku okrętowego. Analiza rynku tonażowego (tydzień 27-31/2021)

Dobre informacje spływały z rynków tonażowych, tj. zarówno ze stoczni produkcyjnych jak i rynków wtórnych. Wartości jednostek zarówno nowych jak i używanych przez kolejne tygodnie dynamicznie wzrastały. Z kolei na rynku recyklingu okrętowego od wielu miesięcy obserwuje się dalszy zastój, ale również wzrost oferowanych cen.
13.08.2021

Gazowiec Christophe de Margerie kończy pierwszy lutowy rejs szlakiem arktycznym (wideo)

Arktyczny gazowiec LNG, należący do rosyjskiego armatora Sovcomflo, jest w trakcie rejsu wschodnim sektorem Północnej Drogi Morskiej (NSR). W trakcie eksperymentalnej podróży z rosyjskiej Sabietty do chińskiego Jiangsu jednostce towarzyszy lodołamacz.
22.02.2021

COSCO Shipping – chiński gigant przybywa do gdyńskiego portu z kolejną partią śmigieł

W niedzielę 14 lutego około godziny 14:20 do gdyńskiego portu wpłynął statek „Tian Xi”, należący do chińskiego giganta żeglugowego firmy Cosco Shipping. Przywiózł on ładunek aż 114 śmigieł. Była to największa w historii Polski jednorazowa partia ładunku śmigieł turbin wiatrowych, które zostały zasztauowane, czyli odpowiednio umiejscowione i umocowane na pokładzie jednostki aż w 5 warstwach. Obsługą agencyjną zajęła się specjalizująca się w obsłudze takiego rodzaju towaru Morska Agencja Gdynia.
16.02.2021

Zvezda pocięła stal pod kolejny arktyczny gazowiec LNG

W stoczni Zvezda Shipbuilding Complex pocięto stali pod nowy gazowiec klasy lodowej Arc7 dla terminalu Arctic LNG 2. Jednostka została zamówiona przez Smart LNG, joint venture między Novatekiem i Sovcomflot.
20.01.2021

Transport ciekłego gazu przez wschodnią Arktykę możliwy już w maju

Rosja planuje o dwa tygodnie przyśpieszyć i wydłużyć sezon żeglugi wielkich transportowców ze skroplonym gazem ziemnym pokonujących Północną Drogę Morską z Azji do Europy. Może to być możliwe dzięki nietypowo wysokim temperaturom panującym we wschodniej Arktyce – pisze Bloomberg.
18.01.2021

Nowy gazowiec LNG dla Shella dostarczony

Największy rosyjski armator, Sovcomflot, odebrał gazowiec LNG SCF Timmerman, który został już wyczarterowany Shellowi. Jednostka jest zdolna przewieźć do 174 tys.m3 schłodzonego paliwa, a zbudowała ją południowokoreańska stocznia.
18.01.2021

Cięcie stali pod trzeci tankowiec MR zasilany LNG

Rosyjska Shipbuilding Complex Zvezda pocięła stal pod trzeci tankowiec do przewozu produktów naftowych typu MR (średniego zasięgu). Jednostka o napędzie LNG została w 2019 roku zamówiona w stoczni przez rodzimego armatora – Sovcomflot.
18.01.2021

GTT zaprojektuje zbiorniki dla sześciu tankowców LNG klasy lodowej

Francuska firma GTT otrzymała kontrakt na zaprojektowanie zbiorników dla sześciu gazowców LNG Arc 7 klasy lodowej.
04.12.2020

Novatek kończy formację floty Arctic LNG 2

Novatek, największy niezależny producent gazu ziemnego w Rosji, podpisał długoterminowe umowy czarterowe na sześć zbiornikowców LNG typu lodowego Arc7.
29.10.2020

Rosyjski Sovcomflot sprzeda do 17 procent udziałów na moskiewskiej giełdzie

Największy rosyjski armator Sovcomflot planuje sprzedać 15,5% -17% udziałów w nowych akcjach i pozyskać około 42,25 mld rubli (534 mln USD) w ramach pierwszej oferty publicznej (IPO) na moskiewskiej giełdzie, poinformowali w poniedziałek firma i analitycy.
29.09.2020

Przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych na początku września 2020 roku

Prezentujemy najnowszy przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych autorstwa MGMiŻŚ.
11.09.2020

Novatek wyczarterował flotę arktycznych tankowców LNG

Novatek, największy niezależny producent gazu ziemnego w Rosji, podpisał długoterminowe umowy czarterowe na 14 tankowców lodowych Arc7 w ramach projektu Arctic LNG 2.
08.09.2020

Rosatom z wyprzedzeniem rozwija Północną Drogę Morską

Podczas ostatniego spotkania Władimira Putina z dyrektorem generalnym Rosatom State Atomic Energy Corporation Aleksiejem Lichaczowem, szef spółki poinformował prezydenta m.in. o planach związanych z rozwojem Północnej Drogi Morskiej.
19.06.2020

Christophe de Margerie pokonał pokrytą lodem część Północnej Drogi Morskiej

Arktyczny przewoźnik skroplonego gazu ziemnego Christophe de Margerie z sukcesem przepłynął szlak tranzytowy Pólnocnej Drogi Morskiej (NSR). Statek klasy lodowej Arc7 należący do Sovcomflot pokonał pokrytą lodem część NSR skierowaną na wschód i dotarł do Cieśniny Beringa w ciągu 12 dni.
01.06.2020

Czołowi członkowie żeglugi stworzyli projekt DecarbonICE. Jego celem jest walka z emisjami

Grupa czołowych firm z sektora gospodarki morskiej, w tym NYK, Sovcomflot, Knutsen OAS i Ardmore, DSME nawiązała współpracę z duńskim Centrum Rozwoju Morskiego (MDC) w celu opracowania technologii wychwytywania i magazynowania dwutlenku węgla w ramach projektu o nazwie decarbonICE.
01.12.2019

Sovcomflot i NYK Line zdobyły kredyt na refinansowanie dwóch gazowców LNG

Spółki joint venture należące do rosyjskiego Sovcomflotu i japońskie NYK Line podpisały nową linię kredytową w wysokości 176 mln dolarów w celu refinansowania dwóch gazowców LNG klasy lodowej.
12.09.2019

Napędzany LNG tankowiec z ropą po raz pierwszy przekracza Północną Drogę Morską

Napędzany LNG tankowiec z ponad 100 tys. m3 ropy na pokładzie po raz pierwszy płynie Północną Drogą Morską. To efekt zmian klimatycznych, które uczyniły ten szlak bardziej dostępnym dla komercyjnej żeglugi.
08.09.2019

Duży tankowiec napędzany LNG Sovcomflotu po raz pierwszy ruszył w rejs przez Arktykę

Korolew Prospect, napędzany LNG tankowiec Aframax Sovcomflotu, rozpoczął 26 sierpnia podróż Północnym Szlakiem Morskim (NSR).
29.08.2019

Sovcomflot zmniejszył znacząco emisję CO2 dzięki nowym tankowcom z napędem LNG

Rosyjski armator PAO Sovcomflot (SCF Group) znacząco zmniejszył emisję dwutlenku węgla od czasu dostarczenia pierwszych tankowców aframax o napędzie LNG rok temu.
10.07.2019

Chińskie Cosco podpisało kontrakt z rosyjskim koncernami na transport węglowodorów z Arktyki

Rosyjski Sovcomflot, razem z rodzimym Novatekiem i Funduszem Jedwabnego Szlaku podpisał umowę z chińskim Cosco Shipping na transport węglowodorów z rosyjskiej strefy arktycznej.
09.06.2019

Sovcomflot znów z zyskiem, dzięki wyższym stawkom frachtu

Rosyjska firma żeglugowa Sovcomflot w końcu zanotowała zysk w czwartym kwartale 2018 roku, dzięki poprawie stawek frachtu.
18.03.2019

Sovcomflot zamówił trzy tankowce LNG

Czołowy rosyjski armator Sovcomflot (SCF) złożył zamówienie na trzy tankowce napędzane LNG. Zbudować je ma stocznia Zvezda Shipbuilding Complex.
07.03.2019

Czołowa rosyjska stocznia z 42-procentowym wzrostem portfela zamówień

Rosyjska Zvezda Shipbuilding Complex zwiększyła swój portfel zamówień w drugiej połowie 2018 rok o 42 procent. Obecnie stocznia ma zakontraktowane 37 statków i wciąż zdobywa nowe zlecenia.
16.01.2019

Sovcomflot z zamówieniem na trzy tankowce napędzane LNG

Czołowy rosyjski armator Sovcomflot (SCF) złożył zamówienie na trzy tankowce napędzane LNG. Zbudować je ma stocznia Zvezda Shipbuilding Complex.
03.01.2019

Załadowano pierwszy ładunek skroplonego gazu ziemnego z trzeciego zakładu terminalu Jamał LNG

Arktyczny gazowiec LNG Christophe de Margerie, którego właścicielem i operatorem jest Sovcomflot, załadował pierwszą partię LNG wyprodukowaną w trzecim zakładzie instalacji Jamał LNG.
13.12.2018

Rosja coraz mocniej zaznacza swoją pozycję w Arktyce

Niezależny rosyjski producent gazu Novatek oraz państwowy armator Sovcomflot nawiązały strategiczną współpracę w sprawie rozwoju żeglugi arktycznej na pożytek terminali Novateku – Jamał LNG i Arctic LNG-2.
29.11.2018

Rosyjski Sovcomflot rozważa nabycie kolejny statków napędzanych LNG

Rosyjski koncern żeglugowy Sovcomflot rozważa zakup statków napędzanych paliwem LNG – przyznał prezes firmy, Sergei Frank.
22.11.2018

Lomonosov Prospect zakończył podróż szlakiem arktycznym

Lomonosov Prospect, największy tankowiec napędzany LNG rosyjskiego armatora Sovcomflot, zakończył 30 października podróż szlakiem arktycznym.
05.11.2018

Dziewiczy rejs przełomowego tankowca Sovcomflot

Gagarin Prospect, pierwszy tankowiec zasilany głównie paliwem LNG, zakończył właśnie swój pierwszy rejs, z Rotterdamu do Primorska.
28.10.2018

Novatek wysłał pierwszy ładunek LNG do Brazylii

Rosyjski PAO Novatek wysłał swój pierwszy ładunek LNG na rynek brazylijski z projektu Jamał LNG w Murmańsku. Ładunek został dostarczony do terminalu regazyfikacyjnego Bahia, którego właścicielem jest Petrobras.
26.09.2018

Sovcomflot zamówił olbrzymie tankowce w rosyjskiej stoczni

Czołowy rosyjski armator, Sovcomflot, podpisał serię umów z Rosneftem, Zvezda Shipbuilding Complex i VEB Group, które zakończyła się zamówieniem dwóch tankowców aframax o dużej pojemności.
17.09.2018

Rosja coraz mocniej zaznacza swoją pozycję w Afryce

Niezależny rosyjski producent gazu Novatek oraz państwowy armator Sovcomflot nawiązały strategiczną współpracę w sprawie rozwoju żeglugi arktycznej na pożytek terminali Novateku – Jamał LNG i Arctic LNG-2.
12.08.2018

Rosja złożyła duże zamówienie na tankowce LNG

Koreańska stocznia otrzymała kontrakt na budowę 15 tankowców LNG klasy lodowej dla Rosji. Tankowce mają być wykorzystane do transportu LNG z terminala Jamał LNG. Nie ujawniono jednak konkretnie, która stocznia otrzymała zlecenie od Rosji.
12.07.2018

Rosyjskie firmy popierają rozwój żeglugi szlakiem arktycznym

Niezależny rosyjski producent gazu Novatek oraz państwowy armator Sovcomflot nawiązały strategiczną współpracę w sprawie rozwoju żeglugi arktycznej na pożytek terminali Novateku – Jamał LNG i Arctic LNG-2.
02.07.2018

Korea Południowa wybuduje 15 tankowców LNG dla Rosji

Koreańska stocznia otrzymała kontrakt na budowę 15 tankowców LNG klasy lodowej dla Rosji. Tankowce mają być wykorzystane do transportu LNG z terminala Jamał LNG. Nie ujawniono jednak konkretnie, która stocznia otrzymała zlecenie od Rosji.
21.05.2018

Nowoczesny prom z Polski otrzymał nagrodę „Ship of the Year”

ELEKTRA, nowoczesny hybrydowy prom z Polski, z międzynarodową nagrodą „Ship of the Year”. To cenione wyróżnienie przyznawane co roku przez jury składające się z międzynarodowych ekspertów, które nominuje do konkursu wyjątkowe jednostki, a następnie – przez głosy publiczności na stronie konferencji Sulfur Cap 2020. Prom zaprojektowany przez biuro projektowe StoGda i zbudowany w stoczni CRIST w Gdyni rywalizował z Cardissą – największym na świecie metanowcem Shella, oraz z Christophem de Margerim – nowoczesnym tankowcem Sovcomflot.
23.04.2018

Ruszyła praca w Yamal LNG na Półwyspie Jamalskim

Yamal LNG, należący do spółki Novatek, będzie mieć wydajność 16,5 mln metrycznych ton rocznie. Udziałowcami wartego 27 mld dolarów projektu są: Novatek (operator, 50,1 % udziałów), chiński CNPC i francuski Total (po 20 % udziałów) oraz Chiński Fundusz Jedwabnego Szlaku (9,9 % udziałów).
06.12.2017

Pierwsza dostawa LNG z terminalu Jamał już w tym tygodniu

Pierwsza dostawa gazu LNG z rosyjskiego terminalu Jamał LNG ma zostać wysłana 8 grudnia, za pomocą nowoczesnego tankowca – Christophe de Margerie.
05.12.2017

Rosyjski lodołamacz LNG ustanowił rekord przeprawy przez Północną Drogę Morską

Rosyjski lodołamacz LNG stał się pierwszym komercyjnym statkiem, który pokonał Północneą Drogę Morską bez asysty lodołamacza. Christophe de Margerie zakończył podróż na trasie mierzącej 2193 mil morskich w ciągu zaledwie 6 dni, 12 godzin i 15 minut. Tym samym ustanowił nowy rekord pokonania tej trudnej, arktycznej drogi.
28.08.2017

Pierwszy na świecie gazowiec-lodołamacz rozpoczął pracę

Christophe de Margerie gotowy go działania. Pierwszy na świecie gazowiec-lodołamacz pozytywnie przeszedł próby morskie i został oddany do eksploatacji. Obecnie statek pracuje w terminalu eksportowym Jamal na Morzu Karskim.
07.04.2017

Kolejne próby pierwszego na świecie gazowca–lodołamacza

Pierwszy gazowiec, który pełni także funkcję lodołamacza, przechodzi próby morskie. Testuje również warunki żeglugi Północną Drogą Morską, która łączy syberyjskie porty z portami Azji Wschodniej. W środę zawinie do portu Sabetta na Półwyspie Jamalskim.
28.03.2017

Pierwszy arktyczny gazowiec LNG zawinął do Murmańska

Jak poinformował Rosmorport, gazowiec przypłynął do murmańskiego portu z małym testowym ładunkiem LNG. Teraz jednostka będzie sprawdzana w morskich warunkach Arktyki. Wcześniej była testowana w Zeebrugge w Belgii.
15.02.2017

Najważniejsze statki 2016 roku: Shturman Albanov

Maritime Reporter & Engineering News jak co roku wybrała zestaw statków, które zachwyciły dziennikarzy swoją konstrukcją lub były przełomowe dla światowej żeglugi. Na łamach naszego portalu będziemy kolejno prezentować grono wyróżnionych. Dziś pora na Shturman Albanov - pierwszy statek w historii, który jest w stanie operować w Arktyce przez cały rok.
02.01.2017

Postępuje prywatyzacja rosyjskiego giganta żeglugowego

Prywatyzacja 25 proc. Udziałów w największym armatorze rosyjsim Sovcomflot może być podzielona na obecne i nowe akcje – wynika z informacji agencji Reuters.
03.10.2016

Rosja ma już pierwszą jednostkę zdolną operować w Arktyce przez cały rok

Rosyjski gigant żeglugowy Sovcomflot powiadomił, że jego nowy tankowiec po raz pierwszy dostarczył ropę z złóż w Zatoce Obskiej do portu w Murmańsku. Shturman Albanov na swoim pokładzie dostarczył 34 tys. ton ropy.
20.09.2016

Rosjanie złożyli olbrzymie zamówienie w koreańskiej stoczni

Będąca w kryzysie finansowym południowokoreańska stocznia Hyundai Heavy Industries (HHI) wygrała wart 660 mln dolarów kontrakt od rosyjskiego armatora Sovcomflot. Umowa zakłada budowę aż 12 tankowców.
06.09.2016

Dobry początek roku w Sovcomflot

Rosyjski armator specjalizujący się w przewozach naftowych i LNG pierwszy kwartał tego roku zakończył wzrostem zysku netto o 9,2%, osiągając 103,1 milionów USD.
19.05.2016

Uwolnieni marynarze w drodze do domu

Uwolnieni marynarze ze statku Szafir w drodze do Polski. Wylądowali już na lotnisku w Hamburgu, gdzie spotkali się ze swoimi rodzinami.
09.12.2015

Porwani marynarze ze statku Szafir już na wolności!

Pięciu polskich marynarzy, których 27 listopada uprowadzono u wybrzeży Nigerii, zostało uwolnionych. Są bezpieczni, cali i zdrowi. Wkrótce powrócą do kraju. Obecnie znajdują się pod opieką polskich służb konsularnych w Nigerii.
08.12.2015

Dramat na statku Szafir. Relacja marynarza, który uniknął porwania

- Nie wszyscy uwierzyli, że mamy piratów na burcie. Dopiero po jakimś czasie dotarło do nich, że to nie są żadne ćwiczenia. Zaczęło się barykadowanie wszystkiego, aby napastnicy nie dostali się do siłowni – powiedział na łamach iswinoujscie.pl Marcin Szcześniak, który pływa na Szafirze jako spawacz. - Było mało czasu, więc nie wszyscy zdążyli zbiec na dół i się schować. Pięciu marynarzy nie zdążyło.
05.12.2015

Porwani Polacy w Nigerii: prowadzone są negocjacje z terrorystami

Szef MSZ, Witold Waszczykowski, na dzisiejszym spotkaniu na szczycie NATO przyznał, że armator statku Szafir prowadzi negocjacje z piratami – wynika z informacji Radia Szczecin.
02.12.2015

Szafir z uratowaną załogą popłynie dalej?

Jedenastu marynarzy ocalonych ze statku Szafir chce kontynuować rejs – wynika z informacji Radia Szczecin.
30.11.2015

Piraci dali znać. Porwanym Polakom nic się nie stało

Piątka Polaków porwana przez nigeryjskich piratów żyje - wynika z doniesień portalu Onet.pl. Żona kapitana statku Szafir rozmawiała z porywaczami. Nie są znane jednak szczegóły tej rozmowy, nie wiadomo więc, czy piraci zażądali okupu. Ze względów bezpieczeństwa polski MSZ nie udziela w tej sprawie informacji.
29.11.2015

Rosjanie zagrodzą drogę do Arktyki?

Rosja pracuje nad nową ustawą, która uniemożliwi żeglowanie po wodach Arktyki tankowcom niebędącym pod rosyjską banderą.
22.06.2015

Największy rosyjski tankowiec ochrzczony

7 listopada 2013 roku odbyła się ceremonia nadania imienia „SVET” pierwszej rosyjskiej jednostki VLCC (Very Large Crude Carrier). Tankowiec o nośności 320 000 dwt zbudowała Bohai Shipbulding Heavy Industry z Huludao w Chinach. Jest to pierwszy z serii zamówionych przez Sovcomflot OJSC dla międzynarodowego transportu dużych ładunków ropy(zdjęcia)
08.11.2013

Korzyści globalnego ocieplenia

Opływając najbardziej wysunięty na północ kawałek Rosji kapitan Władimir V. Bozanow widział morsy, wieloryby i kilka gór lodowych. Za to ani razu, podczas holowania barki przez 2300 mil po Morzu Arktycznym, nie napotkał na trasie żadnych wielkich brył lodu, które mogłyby zablokować mu przejazd. Jak twierdzi, dziesięć lat temu odcinek wolny od lodu nawet w środku lata był w tym miejscu czymś niezwykłym.
22.11.2011

Euroafrica ma szczęście do Wyjątkowych Ludzi

Morza i Oceany: - Panie Prezesie minęło 20 lat od powołania do życia spółki Euroafrica. Jakie one były dla szczecińskiego armatora ?
01.09.2011

Dziękujemy za wysłane grafiki.