PMK
Rosyjska firma żeglugowa Sovcomflot w końcu zanotowała zysk w czwartym kwartale 2018 roku, dzięki poprawie stawek frachtu.
W tym okresie zysk spółki osiągnął 11,9 mln dolarów, odbijając się od straty w wysokości 106,2 mln dolarów zgłoszonej w tym samym okresie rok wcześniej. Zysk EBITDA wzrósł o 21,2 proc. do 166,1 mln dolarów. Przychody brutto wzrosły o 10,4% do 413,4 mln dolarów, w porównaniu do 374,7 mln dolarów odnotowanych w czwartym kwartale 2017 roku.
Chociaż rok 2018 okazał się drugim z rzędu trudnym rokiem dla branży tankowców, z cenami spot znacznie poniżej ich historycznych średnich, w IV kwartale nastąpiło wyraźne odbicie stawek frachtowych. Zmiana ta była odzwierciedleniem równowagi między podażą i popytem tankowców, a zwłaszcza zwiększenia popytu na ropę naftową ze strony rafinerii azjatyckich.
Sovcomflot złożył niedawno zamówienie na trzy tankowce napędzane LNG. Zbudować je ma stocznia Zvezda Shipbuilding Complex.
Każda z jednostek będzie odznaczać się nośnością 51 tys. ton i będzie służyła do przewozu gazu i produktów naftowych dla firmy Novatek – jednego z największych producentów gazu ziemnego w Rosji.
Każdy z tankowców otrzyma klasę lodową 1B, co pozwoli im na bezpieczną żeglugą w wymagających warunkach, w tym po Bałtyku.
- Specyfikacja techniczna cystern będzie zgodna z międzynarodowymi regulacjami ograniczenia emisji siarki, azotu i gazów cieplarnianych, które zaczną obowiązywać w 2020 roku – czytamy w oświadczeniu Sovcomflot.
We wrześniu zeszłego roku SCF złożył w Zvezdzie inne zamówienie: na dwa tankowce aframax napędzane LNG, każdy o nośności 114 tys. dwt.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody