pc
Rok 2018 był najbardziej pracowitym rokiem w ponad dwudziestoletniej historii gdyńskiego Portowego Zakładu Technicznego. Zakładane wyniki ekonomiczne zostały znacznie przekroczone, a pracownicy firmy, tworząc swoją fachowością dobrą gdyńska markę, sprawili, iż dzisiaj PZT to znany i sprawdzony lider portowej dobrej roboty.
W roku 2018 zmontowano 140 suwnic S.C. i SHC dla terminali kontenerowych znajdujących się dosłownie na każdej półkuli, począwszy od Nowego Jorku (USA), poprzez Maroko i Francję, a skończywszy na urządzeniach dla terminali w Petersburgu (Rosja) czy Australii. W Porcie Gdynia przy Nabrzeżu Bułgarskim kontynuowana jest realizacja rozpoczętego wiosną 2017 roku montażu 86 automatycznych suwnic na szynach ASC (Automated Stacking Crane), dostarczanych do dwóch amerykańskich terminali kontenerowych w Wirginii i w Norfolk. Prace te będą wykonywane przez specjalistów z PZT jeszcze w tym roku – do złożenia zostało około 35 maszyn. Sukcesem natomiast została zakończona dostawa 6 sztuk potężnych (każda o wadze ok. 2 100 t) suwnic nabrzeżowych STS do Terminalu NTB w Bremerhaven. I na tym nie koniec.
– Sfinalizowaliśmy już montaż suwnic kontenerowych w nowym terminalu T2 DCT Gdańsk, najmłodszym polskim terminalu, gdzie PZT zmontowało trzy duże suwnice STS nabrzeżowe oraz 5 suwnic RTG. Przygotowujemy się w DCT Gdańsk do realizacji montażu trzech suwnic typu RMG na szynach z firmy Kalmar – podkreśla Krzysztof Bąk, prezes Portowego Zakładu Technicznego. – Pakiet tegorocznych kontraktów montażowych Portowego Zakładu Technicznego jest bardzo napięty. Obejmuje on m.in. dziesięć suwnic RTG na kołach do portu w Kłajpedzie, dwanaście do portu w GPA w Savannah. Aktualnie trwa montaż pięciu suwnic RTG w Koprze na Słowenii. W tym roku czeka nas także praca w Emiratach Arabskich, gdzie będziemy budować 24 suwnice automatyczne w ramach kolejnego etapu budowy „Khalifa Terminal”. Dodam jeszcze, że z roku na rok w terminalach kontenerowych na świecie wzrasta zapotrzebowanie na montaże urządzeń typu „straddle carrier” – mówi prezes PZT.
Portowy Zakład Techniczny działa na rynku od 1995 roku. Spółka powstała w wyniku restrukturyzacji i przejęcia potencjału dawnych wydziałów zaplecza technicznego portu.
Działalność firmy skoncentrowana jest na trzech głównych kierunkach usługowych: kompleksowych montażach wielkogabarytowych konstrukcji stalowych dźwigów i suwnic; naprawach i remontach urządzeń przeładunkowych i transportowych; kompleksowych usługach budowlanych i instalacyjnych obiektów infrastruktury portowej.
Od momentu powstania, spółka sukcesywnie zwiększa zakres usług oraz poszerza krąg klientów, notując systematyczny wzrost sprzedaży. Wieloletnie doświadczenia w zakresie montażu kontenerowych urządzeń dźwigowych procentują w wielu prestiżowych realizacjach w kraju i zagranicą.
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju