• <
KONGSBERG_2023

Dobry początek roku w Sovcomflot

Marek Nowak

19.05.2016 06:22 Źródło: własne

Partnerzy portalu

Dobry początek roku w Sovcomflot - GospodarkaMorska.pl

Rosyjski armator specjalizujący się w przewozach naftowych i LNG pierwszy kwartał tego roku zakończył wzrostem zysku netto o 9,2%, osiągając 103,1 milionów USD.

Wskaźnik Time Charter Equivalent (TCE) spółki wzrósł w związku z tym o 0,4 procent (do 290,8 milionów USD,) natomiast EBITDA o 6,6 procent (do 187,5 milionów USD).

- Pomyślne wyniki Grupy w tym okresie odzwierciedlają skuteczność zrównoważonej strategii czarteru Sovcomflot i poprawie efektywności operacyjnej. Wiązało się to z dalszą optymalizacją struktury floty przeprowadzonej w celu zapewnienia odpowiednich jednostek do zaspokojenia zapotrzebowania rynku – mówi Siergiej Frank, CEO PAO Sovcomflot.

W pierwszym kwartale Sovcomflot kontynuował wymienę nisko wydajnych statków konwencjonalnych na nowoczesną flotę, co przyczyniło się do znacznego wzrostu efektywności ekonomicznej tej w państwowej spółki.

- Wskaźnik kredytowe Sovcomflot poprawił się do standardu Q1 w 2016 roku, a dzięki wzmocnionej pozycji finansowej i zmniejszeniu długu w porównaniu do stanu na koniec poprzedniego kwartału, wskaźnik zadłużenia netto poprawił się do 40,7 proc – mówi Nikolay Kolesnikow, wiceprezes i dyrektor finansowy Sovcomflot.

Na dzień 31 marca 2016 roku, flota Sovcomflot liczyła 140 statków (13 jednostek mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku). Miały one łączną nośność 12,2 mln ton. W tym czasie kolejnych osiem statków było jednak w budowie: Arc7 (gazowiec klasy lodowej o pojemności 172 600 m3), wielofunkcyjna jednostka dostawcza (MIB) klasy lodowej; trzy MIB i trzy Arc7, każdy o nośnosci 42.000 ton. Zostana one zwodowane w okresie od lipca 2016 do kwietnia 2017 roku.

15 stycznia 2016 roku odbyła się też ceremonia wodowania pierwszego na świecie arktycznego gazowca zbudowanego przez stocznię Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering w Korei Południowej. Statek ten, na zlecenie Grupy Sovcomflot, przewoził będzie skroplony gaz ziemny po Morzu Północnym w ramach projektu wydobycia złóż jamalskich. Jednostka jest prototypem dla serii podobnych 16 gazowców, a zarazem pierwszą, która może być ładowana w porcie Sabetta (w trakcie budowy).

W lutym 2016, w stoczni Samsung Heavy Industries, również mieszczącej się w Korei Południowej, zwodowany został dla Sovcomflot także zbiornikowiec klasy lodowej o nośności 42.000 ton. Jest to także prototyp serii trzech polarnych zbiornikowców i nadaje się do transportu ropy naftowej Gazpromu Nieft z pola naftowego Nowoportowskoje .

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024
AVEXON

Dziękujemy za wysłane grafiki.