Marek Nowak
Rosyjski armator specjalizujący się w przewozach naftowych i LNG pierwszy kwartał tego roku zakończył wzrostem zysku netto o 9,2%, osiągając 103,1 milionów USD.
Wskaźnik Time Charter Equivalent (TCE) spółki wzrósł w związku z tym o 0,4 procent (do 290,8 milionów USD,) natomiast EBITDA o 6,6 procent (do 187,5 milionów USD).
- Pomyślne wyniki Grupy w tym okresie odzwierciedlają skuteczność zrównoważonej strategii czarteru Sovcomflot i poprawie efektywności operacyjnej. Wiązało się to z dalszą optymalizacją struktury floty przeprowadzonej w celu zapewnienia odpowiednich jednostek do zaspokojenia zapotrzebowania rynku – mówi Siergiej Frank, CEO PAO Sovcomflot.
W pierwszym kwartale Sovcomflot kontynuował wymienę nisko wydajnych statków konwencjonalnych na nowoczesną flotę, co przyczyniło się do znacznego wzrostu efektywności ekonomicznej tej w państwowej spółki.
- Wskaźnik kredytowe Sovcomflot poprawił się do standardu Q1 w 2016 roku, a dzięki wzmocnionej pozycji finansowej i zmniejszeniu długu w porównaniu do stanu na koniec poprzedniego kwartału, wskaźnik zadłużenia netto poprawił się do 40,7 proc – mówi Nikolay Kolesnikow, wiceprezes i dyrektor finansowy Sovcomflot.
Na dzień 31 marca 2016 roku, flota Sovcomflot liczyła 140 statków (13 jednostek mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku). Miały one łączną nośność 12,2 mln ton. W tym czasie kolejnych osiem statków było jednak w budowie: Arc7 (gazowiec klasy lodowej o pojemności 172 600 m3), wielofunkcyjna jednostka dostawcza (MIB) klasy lodowej; trzy MIB i trzy Arc7, każdy o nośnosci 42.000 ton. Zostana one zwodowane w okresie od lipca 2016 do kwietnia 2017 roku.
15 stycznia 2016 roku odbyła się też ceremonia wodowania pierwszego na świecie arktycznego gazowca zbudowanego przez stocznię Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering w Korei Południowej. Statek ten, na zlecenie Grupy Sovcomflot, przewoził będzie skroplony gaz ziemny po Morzu Północnym w ramach projektu wydobycia złóż jamalskich. Jednostka jest prototypem dla serii podobnych 16 gazowców, a zarazem pierwszą, która może być ładowana w porcie Sabetta (w trakcie budowy).
W lutym 2016, w stoczni Samsung Heavy Industries, również mieszczącej się w Korei Południowej, zwodowany został dla Sovcomflot także zbiornikowiec klasy lodowej o nośności 42.000 ton. Jest to także prototyp serii trzech polarnych zbiornikowców i nadaje się do transportu ropy naftowej Gazpromu Nieft z pola naftowego Nowoportowskoje .
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek