• <
escort_980x120_gif_2020

Czołowi członkowie żeglugi stworzyli projekt DecarbonICE. Jego celem jest walka z emisjami

Strona główna Rybołówstwo, ekologia Czołowi członkowie żeglugi stworzyli projekt DecarbonICE. Jego celem jest walka z emisjami
Czołowi członkowie żeglugi stworzyli projekt DecarbonICE. Jego celem jest walka z emisjami - GospodarkaMorska.pl

PMK

01.12.2019 Źródło: własne

Grupa czołowych firm z sektora gospodarki morskiej, w tym NYK, Sovcomflot, Knutsen OAS i Ardmore, DSME nawiązała współpracę z duńskim Centrum Rozwoju Morskiego (MDC) w celu opracowania technologii wychwytywania i magazynowania dwutlenku węgla w ramach projektu o nazwie decarbonICE.

DecarbonICE opiera się na dwóch nowych rozwiązaniach w zakresie przechwytywania i przechowywania dwutlenku węgla. CO2 i inne gazy cieplarniane w spalinach statku są wychwytywane na pokładzie w procesie kriogenicznym i przekształcane w suchy lód.

Za pomocą sprawdzonej technologii morskiej suchy lód jest następnie transportowany na dno morskiej. Tam jest on trwale i bezpiecznie składowany jako w postaci ciekłej i hydratu. Koncepcja dekarbonizacji jest przeznaczona nie tylko dla nowych konstrukcji statków, ale także do modernizacji istniejących jednostek, zapewniając tym samym możliwość przyspieszenia osiągnięcia celu IMO.

W połączeniu z przyszłymi paliwami neutralnymi pod względem emisji dwutlenku węgla, takimi jak biopaliwa i paliwa elektryczne, technologia decarbonICE może przyczynić się do redukcji emisji dwutlenku węgla w atmosferze przy znacznie niższych kosztach niż wychwytywanie węgla z lądu.

Projekt wystartował 1 października tego roku i potrwa do 2020 roku. Jego celem jest przygotowanie studium wykonalności i zainicjowanie procesu zatwierdzania technologii przez IMO.

- Chociaż popieramy ostateczny cel, jakim jest dostępność paliw zeroemisyjnych lub neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla, uważamy, że w międzyczasie potrzebne jest inne rozwiązanie – powiedział przewodniczący projektu DecarbonICE, były prezes DNV GL i dyrektor generalny Henrik O. Madsen.

- Jako wiodąca i odpowiedzialna firma spedycyjna badaliśmy wiele propozycji przyszłych systemów napędowych i paliw, aby osiągnąć cel IMO 2050. Jesteśmy bardzo podekscytowani możliwościami stworzonymi dzięki technologii DecarbonICE i zdecydowanie popieramy to jako jeden z możliwych sposobów osiągnięcia tego celu - powiedział Taizo Yoshida, dyrektor generalny grupy NYK.

- Przemysł morski wydaje się przeoczyć, że pokładowe wychwytywanie CO2 z późniejszym jego składowaniem w odpowiednich miejscach może również kwalifikować się jako rozwiązanie w walce z emisjami węgla - powiedział Odin Kwon, dyrektor ds. technicznych w DSME.

Źródło:
własne
 Ropa brent 42,14 $ baryłka  0,74% 06:56
 Cyna 17080,00 $ tona -1,70% 25 wrz
 Cynk 2365,00 $ tona -0,59% 25 wrz
 Aluminium 1708,00 $ tona 0,65% 25 wrz
 Pallad 2224,70 $ uncja  -0,25% 05:35
 Platyna 857,40 $ uncja  1,88% 06:57
 Srebro 23,00 $ uncja  0,09% 06:57
 Złoto 1865,30 $ uncja  0,06% 06:57

Dziękujemy za wysłane grafiki.