PMK
Rosyjski armator PAO Sovcomflot (SCF Group) znacząco zmniejszył emisję dwutlenku węgla od czasu dostarczenia pierwszych tankowców aframax o napędzie LNG rok temu.
Według danych firmy użycie LNG jako paliwa pozwoliło obniżyć emisje CO2 o 30 procent w stosunku do tradycyjnych jednostek tego typu. Przekroczyło to wstępne oczekiwania Sovcomflotu.
Igor Tonkowidow, wiceprezes wykonawczy i dyrektor ds. technicznych Sovcomflot, przedstawił sprawozdanie z pierwszych wyników eksploatacji tankowców serii „Green Funnel” podczas wizyty w kompleksie stoczniowym Zvezda. W tym zakładzie powstanie pięć kolejnych podobnych tankowców napędzanych LNG.
- To niezwykłe, że podczas podróży w obie strony z Primorska do Rotterdamu, tankowiec Green Funnel emituje 350 ton CO2 mniej niż podobny statek napędzany standardowym paliwem morskim. Do 2023 roku SCF Group planuje mieć w swojej flocie 11 tankowców napędzanych LNG - powiedział Tonkovidov.
Sovcomflot dysponuje obecnie flotą 146 statków o całkowitej nośności ponad 12,8 mln ton. Ponad 80 statków ma klasę lodową.
W latach 2018-2019 Sovcomflot odebrał sześć zasilanych LNG tankowców Aframax klasy lodowej Arc4. W 2019 roku Gagarin Prospect, główny statek z serii „Green Funnel”, zdobył międzynarodową nagrodę Marine Propulsion Award za statek roku 2018 i nagrodę Nor-Shipping Next Generation Ship 2019.
W drugiej połowie 2018 roku Sovcomflot złożył zamówienia w Zvezdzie na pięć tankowców napędzanych LNG, które zostaną dostarczone do Rosnieftu i Novateku.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny