PMK
Niezależny rosyjski producent gazu Novatek oraz państwowy armator Sovcomflot nawiązały strategiczną współpracę w sprawie rozwoju żeglugi arktycznej na pożytek terminali Novateku – Jamał LNG i Arctic LNG-2.
W ramach podpisanej w tym tygodniu umowy o partnerstwie strategicznym obie rosyjskie firmy opracują wydajne rozwiązania logistyczne do transportu produktów naftowych i gazowych przez Arktykę.
- Nasza wyjątkowa współpraca z Sovcomflot zoptymalizuje nasz model transportu LNG poprzez Arktykę dzięki wykorzystaniu tankowców klasy lodowej - powiedział prezes Novateku, Leonid Mikhelson.
- Aby wdrożyć naszą długoterminową strategię rozwoju produkcji na poziomie ponad 55 milionów ton LNG do 2030 r., musimy stworzyć skuteczny model żeglugi morskiej dla Morza Północnego. Łącząc nasze wysiłki z Sovcomflot, jednym z globalnych liderów w nawigacji w trudnych warunkach lodowych pozwoli nam osiągnąć maksymalną wydajność w zarządzaniu naszymi kosztami transportu – dodał.
PAO Sovcomflot i PAO Novatek współpracowały przy wielu projektach w przeszłości. W 2010 r. obie firmy nawiązały współpracę przy rejsie tankowca SCF Baltica przez Północny Szlak Morski.
W latach 2014-2016 firmy nawiązały współpracę przy budowie Christophe de Margerie, pierwszego na świecie przewoźnika LNG przez Arktykę. W grudniu 2017 r. Christophe de Margerie przetransportował pierwszy ładunek gazu z nowego 27-milionowego terminalu Jamał LNG.
Iran będzie korzystał z portów morskich na Kubie
Elektryczny holownik Damen: dwa holowania na jednym ładowaniu, bateria pełna w 2 godziny
Burmistrz Hamburga do portowców: nie wikłajcie się w przemyt narkotyków
Duński port ze zgodą na pogłębienie, bliżej do stania się bazą NATO
Do prokuratury w Szczecinie wpłynęło zawiadomienie dot. nieprawidłowości w zarządzie portów
Na Białorusi bez zmian. Dyrektor spółki, która wybuduje białoruski port w Rosji, do niedawna siedział w więzieniu