Koncern Shell podjął decyzję o przywróceniu eksploatacji czterech dawnych rosyjskich tankowców przewożących skroplony gaz ziemny (LNG) - informuje belgijska agencja prasowa Belga. Firma zdecydowała wcześniej o wyłączeniu ich z użytku wkrótce po agresji Rosji na Ukrainę.
Jak ocenia Belga, Shell zdecydował się wówczas na ten krok przede wszystkim ze względu na obawy wizerunkowe. Wcześniej statki były wyczarterowane od kontrolowanej przez rosyjskie państwo spółki Sovcomflot.
Po tym, jak tankowce zostały przejęte przez banki w ramach restrukturyzacji długów rosyjskiego przedsiębiorstwa, zostały one odkupione przez firmę Eastern Pacific Shipping z siedzibą w Singapurze, informuje agencja.
Teraz Shell podpisał z firmą długoterminową umowę na użytkowanie statków, wynika z informacji belgijskiej agencji.
Belga ocenia, że to posunięcie może przynieść spadek cen na rynku gazu zamkniętego, ponieważ koncern może teraz ponownie dostarczać więcej LNG.
Shell kontroluje około 90 tankowców, czyli jedną piątą światowej floty LNG, informuje dziennik „Het Nieuwsblad” i dodaje, że przywrócenie statków do eksploatacji może również zmniejszyć ceny czarteru statków LNG, które potroiły się w ciągu ostatnich trzech miesięcy.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów