PMK
Koreańska stocznia otrzymała kontrakt na budowę 15 tankowców LNG klasy lodowej dla Rosji. Tankowce mają być wykorzystane do transportu LNG z terminala Jamał LNG. Nie ujawniono jednak konkretnie, która stocznia otrzymała zlecenie od Rosji.
To nie pierwszy raz, kiedy Rosjanie składają zamówienie w Korei Południowej. W poprzednim roku rosyjski armator Sovcomflot złożył w koreańskiej stoczni Samsung Heavy Industries zamówienie na czwarty już arktyczny tankowiec dla projektu Nowy Port. Jednostka o nośności 42 tys. dwt ma zostać oddana armatorowi w 2019 roku.
Dziełem z kolei stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) jest lodołamacz LNG Christophe de Margerie, który pokonał Północneą Drogę Morską bez asysty lodołamacza. Christophe de Margerie zakończył podróż na trasie mierzącej 2193 mil morskich w ciągu zaledwie 6 dni, 12 godzin i 15 minut. Tym samym ustanowił nowy rekord pokonania tej trudnej, arktycznej drogi.
Christophe de Margerie ma 299 m długości, 50 m szerokości oraz 13 m maksymalnego zanurzenia. Jego nośność to 96 777t. Gazowiec do transportowania gazu skroplonego powstał dla potrzeb Novatek Jamał LNG. Jednostka należącą do Sovcomflot z Rosji wyposażona jest w urządzenia umożliwiające mu łamanie lodu o grubości do 2,1 m.
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych
Rozpoczęła się decydująca faza realizacji Morskiego Terminala Przeładunkowego
Grupa OTL z dużym wzrostem z działalności portowej
Greckie stocznie się odradzają. Europejskie walczą o przeżycie. Porównamy siły z Azją na Posidonia 2024
Kandydat na prezydenta Elbląga zapowiada współpracę z Gdańskiem dotyczącą m.in. portów
Van Oord buduje bazę offshorową na Łotwie