PMK
Czołowy rosyjski armator, Sovcomflot, podpisał serię umów z Rosneftem, Zvezda Shipbuilding Complex i VEB Group, które zakończyła się zamówieniem dwóch tankowców aframax o dużej pojemności.
Jednostki o klasie lodowej 1A/1B będą miały nośność 114 tys. dwt. Statki będą w stanie pływać cały rok, w różnych warunkach, w tym po wodach arktycznych.
- Specyfikacja techniczna tankowców odzwierciedla ograniczenia regulacyjne dotyczące emisji siarki, azotu i gazów cieplarnianych, które wejdą w życie w odniesieniu do Morza Bałtyckiego i Północnego w 2020 roku – czytamy w oświadczeniu Sovcomflot.
Tankowce nowej generacji zostały zaprojektowane do pracy na paliwie LNG, zapewniając niski poziom oddziaływania na środowisko, ponieważ ograniczają emisje szkodliwych substancji.
- Cieszymy się z planów rosyjskich stoczniowców z Zvezda Shipbuilding Complex, aby stworzyć nowoczesne statki o dużej pojemności, wykorzystujące jako paliwo podstawowe bunkry na gaz ziemny (LNG). Jestem pewien, że to właśnie w takich jednostkach leży przyszłość transportu morskiego - powiedział Sergey Frank, prezes i dyrektor generalny PAO Sovcomflot.
Iran będzie korzystał z portów morskich na Kubie
Elektryczny holownik Damen: dwa holowania na jednym ładowaniu, bateria pełna w 2 godziny
Burmistrz Hamburga do portowców: nie wikłajcie się w przemyt narkotyków
Duński port ze zgodą na pogłębienie, bliżej do stania się bazą NATO
Do prokuratury w Szczecinie wpłynęło zawiadomienie dot. nieprawidłowości w zarządzie portów
Na Białorusi bez zmian. Dyrektor spółki, która wybuduje białoruski port w Rosji, do niedawna siedział w więzieniu