PMK
Rosyjski koncern żeglugowy Sovcomflot rozważa zakup statków napędzanych paliwem LNG – przyznał prezes firmy, Sergei Frank.
- Obecnie prowadzimy rozmowy o różnych statkach w różnych segmentach. Flota zasilana LNG będzie obejmować nie tylko tankowce Aframax, ale także tankowce średniego zasięgu (MR), które będą wykorzystywać skroplony gaz ziemny jako paliwo pierwotne - powiedział Frank.
- Teraz określamy dokładną specyfikacje tych statków, ponieważ muszą one spełniać długoterminową wizję czarterującego. Jest za wcześniej jednak, by mówić o możliwej liczbie takich statków – dodał Sergei Frank.
Firma Sovcomflot zajmuje się transportem węglowodorów i wsparciem operacyjnym na polach naftowych. W swojej flocie korporacyjnej firma ma gazowce LNG, tankowce, lodołamacze, statki badawcze i inne jednostki pływające.
Flota grupy składa się ze 147 własnych statków czarterowych o całkowitej nośności 12,7 mln ton.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Rusza tramwaj wodny po Zatoce Gdańskiej. Ile zapłacimy za bilet?
Konflikt rosyjsko-ukraiński potęguje problemy na rynku węgla. Zapasy w największych terminalach maleją a ceny rosną
Nowy intermodalny szlak z Chin omija Rosję
Energetyka rośnie szybciej niż porty. Gotowe zaplecze pod Elblągiem
Z Bałtyku obok flot NATO pod siedmioma banderami na Morze Śródziemne
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu