Największy rosyjski armator, Sovcomflot, odebrał gazowiec LNG SCF Timmerman, który został już wyczarterowany Shellowi. Jednostka jest zdolna przewieźć do 174 tys.m3 schłodzonego paliwa, a zbudowała ją południowokoreańska stocznia.
- Dodając kolejny statek do naszej floty gazowej i rozszerzając współpracę z Shell, przyczyniamy się do realizacji naszych strategicznych celów umocnienia naszej pozycji w transporcie LNG i poszerzania portfela długoterminowych kontraktów o stałym dochodzie, które zapewniają SCF stabilne przepływy pieniężne – powiedział prezes Sovcomflot, Igor Tonkowidow.
SCF Timmerman to trzecia jednostka nowej generacji Atlanticmax LNG o pojemności 174 tys. m3 zamówionej przez SCF Group w 2018 roku.
Czołowy statek tej serii – SCF La Perouse – został dosi w lutym zeszłego roku i jest wyczarterowany Totalowi. Z kolei SCF Barents, druga jednostka z serii, została dostarczona we wrześniu 2020 roku i jest obecnie wyczarterowana Shellowi.
Każdy zbiornikowiec LNG jest wyposażony w zaawansowany system przechowywania ładunku Mark III Flex, wolnoobrotowy dwupaliwowy silnik X-DF oraz system, który redukuje emisje tlenków azotu podczas żeglugi na paliwie ciekłym.
Ponadto wszystkie statki z tej serii są jednymi z pierwszych na świecie wyposażonych w system częściowego skraplania gazu już wykorzystanego, który znacznie zmniejsza straty ładunku podczas długich rejsów lub oczekiwania na operacje ładunkowe.
Australia planuje nowy terminal kontenerowy
Rosja chce Arktyki na własność
A. Gembicka: skierowałam pismo do służb w sprawie dzierżawy terminala zbożowego w Gdyni
Przedstawiciele Portu Gdańsk z wizytą w największym duńskim terminalu kontenerowym
Zełeński: Dzięki wygranej bitwie o Morze Czarne Ukraina przetransportowała prawie 7,5 mln ton ładunków
Największe wzrosty pośród unijnych portów w Gdańsku; sytuacja wszystkich poprawia się po pandemii