Największy rosyjski armator, Sovcomflot, odebrał gazowiec LNG SCF Timmerman, który został już wyczarterowany Shellowi. Jednostka jest zdolna przewieźć do 174 tys.m3 schłodzonego paliwa, a zbudowała ją południowokoreańska stocznia.
- Dodając kolejny statek do naszej floty gazowej i rozszerzając współpracę z Shell, przyczyniamy się do realizacji naszych strategicznych celów umocnienia naszej pozycji w transporcie LNG i poszerzania portfela długoterminowych kontraktów o stałym dochodzie, które zapewniają SCF stabilne przepływy pieniężne – powiedział prezes Sovcomflot, Igor Tonkowidow.
SCF Timmerman to trzecia jednostka nowej generacji Atlanticmax LNG o pojemności 174 tys. m3 zamówionej przez SCF Group w 2018 roku.
Czołowy statek tej serii – SCF La Perouse – został dosi w lutym zeszłego roku i jest wyczarterowany Totalowi. Z kolei SCF Barents, druga jednostka z serii, została dostarczona we wrześniu 2020 roku i jest obecnie wyczarterowana Shellowi.
Każdy zbiornikowiec LNG jest wyposażony w zaawansowany system przechowywania ładunku Mark III Flex, wolnoobrotowy dwupaliwowy silnik X-DF oraz system, który redukuje emisje tlenków azotu podczas żeglugi na paliwie ciekłym.
Ponadto wszystkie statki z tej serii są jednymi z pierwszych na świecie wyposażonych w system częściowego skraplania gazu już wykorzystanego, który znacznie zmniejsza straty ładunku podczas długich rejsów lub oczekiwania na operacje ładunkowe.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek