PMK
Prywatyzacja 25 proc. Udziałów w największym armatorze rosyjsim Sovcomflot może być podzielona na obecne i nowe akcje – wynika z informacji agencji Reuters.
Sovcomflot to olbrzymi armator specjalizujący się w jednostkach offshore. Prywatyzacja części jego udziałów ma być sposobem na załatanie dziury budżetowej rosyjskiego budżetu.
Teraz pozostaje pytanie w jakis sposób zostanie przeprowadzona sprzedaż. Przypomnijmy, że pieniądze ze sprzedaży obecnych akcji płynie do właściciela armatora – w tym przypadku rosyjskiego rządu. Z kolei sprzedaż nowych akcji zasila kasę samego armatora, który te pieniądze przeznaczy na dalszy rozwój.
Ogółem panuje przekonanie, że sprzedawane akcje będą w całości pochodziły z obecnych udziałów, ale nie wykluczone jest, że Rosja sprzeda połowę z nich jako nowe akcje – wtedy zyska na tym armator. Wszystko zależy od tego, ile pieniędzy będzie potrzebował rosyjski rząd.
Akcje Sovcomflotu moga cieszyć się niezłym powodzeniem, gdyż armator zanotował niezły start w tym roku. Armator specjalizujący się w przewozach naftowych i LNG pierwszy kwartał tego roku zakończył bowiem wzrostem zysku netto o 9,2%, osiągając 103,1 milionów USD.
Wskaźnik Time Charter Equivalent (TCE) spółki wzrósł w związku z tym o 0,4 procent (do 290,8 milionów USD,) natomiast EBITDA o 6,6 procent (do 187,5 milionów USD).
W pierwszym kwartale Sovcomflot kontynuował wymienę nisko wydajnych statków konwencjonalnych na nowoczesną flotę, co przyczyniło się do znacznego wzrostu efektywności ekonomicznej tej w państwowej spółki.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych