PMK
Rosyjski PAO Novatek wysłał swój pierwszy ładunek LNG na rynek brazylijski z projektu Jamał LNG w Murmańsku. Ładunek został dostarczony do terminalu regazyfikacyjnego Bahia, którego właścicielem jest Petrobras.
- Nasza strategia marketingowa LNG ma na celu dywersyfikację zaopatrzenia i bazy klientów - zauważył Leonid Mikhelson, prezes zarządu Novatek. - Ta dostawa reprezentuje nasz pierwszy ładunek LNG skierowany na rynek Ameryki Łacińskiej i potwierdza rentowność naszego logistycznego modelu i unikalne położenie geograficzne projektu Jamał LNG – dodał.
Niedawno Novatek oraz państwowy armator Sovcomflot nawiązały strategiczną współpracę w sprawie rozwoju żeglugi arktycznej na pożytek terminali Novateku – Jamał LNG i Arctic LNG-2.
W ramach podpisanej w tym tygodniu umowy o partnerstwie strategicznym obie rosyjskie firmy opracują wydajne rozwiązania logistyczne do transportu produktów naftowych i gazowych przez Arktykę.
- Nasza wyjątkowa współpraca z Sovcomflot zoptymalizuje nasz model transportu LNG poprzez Arktykę dzięki wykorzystaniu tankowców klasy lodowej - powiedział prezes Novateku, Leonid Mikhelson.
- Aby wdrożyć naszą długoterminową strategię rozwoju produkcji na poziomie ponad 55 milionów ton LNG do 2030 r., musimy stworzyć skuteczny model żeglugi morskiej dla Morza Północnego. Łącząc nasze wysiłki z Sovcomflot, jednym z globalnych liderów w nawigacji w trudnych warunkach lodowych pozwoli nam osiągnąć maksymalną wydajność w zarządzaniu naszymi kosztami transportu – dodał.
PAO Sovcomflot i PAO Novatek współpracowały przy wielu projektach w przeszłości. W 2010 r. obie firmy nawiązały współpracę przy rejsie tankowca SCF Baltica przez Północny Szlak Morski.
W latach 2014-2016 firmy nawiązały współpracę przy budowie Christophe de Margerie, pierwszego na świecie przewoźnika LNG przez Arktykę. W grudniu 2017 r. Christophe de Margerie przetransportował pierwszy ładunek gazu z nowego 27-milionowego terminalu Jamał LNG.
Grupa Unimot podpisała z Peninsula Petroleum Limited list intencyjny w sprawie współpracy w zakresie fizycznych dostaw paliwa żeglugowego w polskich portach
Po ponad miesiącu od katastrofy kolejne statki opuszczają port w Baltimore
Rail Baltica wkładem w nowoczesny transport towarowy dla krajów nadbałtyckich
Z Portu Gdańsk do Grudziądza przetransportowano 300-tonowy element przyszłej elektrowni
Nowo wybudowane Nabrzeże Dąbrowieckie w Porcie Szczecin obsłużyło pierwszy statek
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI